کد خبر 588051
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

نخست وزیر انگلستان می گوید خلاء مالی ناشی از جدایی از اتحادیه اروپا همه بخش های دولت از جمله صندوق های بازنشستگی و خدمات درمانی را تحت الشعاع قرار می دهد.

 به گزارش مشرق، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان کمتر از دو هفته مانده به برگزاری همه پرسی خروج/ماندن در اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه «آبزرور» هشدار داد که جدایی از این اتحادیه صندوق های بازنشستگی و همچنین بخش خدمات درمان عمومی را با کاهش بودجه شدید مواجهه می سازد.

نتیجه آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم انگلستان با نسبتی تقریبا مساوی بر سر دو راهی جدایی یا ماندن در اتحادیه اروپا گرفتار شده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که احتمالا در روز رای گیری (۲۳ ژوئن) افراد مسن که اغلب تمایلات جدای طلبانه دارند، بیشتر از سایر گروه های سنی جامعه در مراکز اخذ رای حاضر می شوند.

کامرون در ادامه از کاهش بودجه شبکه های تلویزیونی رایگان و واحدهای اتوبوس رانی برای جبران خلاء ناشی از ضرر مالی طرح جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا سخن گفت.

اظهارات کامرون در حالی مطرح شد که «لین دون کان اسمیت» از اعضای برجسته حزب متبوع وی (محافظه کار) در اقدامی که حاکی از عمیق تر شدن اختلاف های داخلی است، او را به ترویج تهدیدهای بی اساس متهم کرد.

لازم به ذکر است در حالی که اغلب نظرسنجی ها رقابت طرفداران و مخالفین ماندن در اتحادیه اروپا را شانه به شانه توصیف می کنند، نظرسنجی انجام گرفته از سوی روزنامه «ایندپندنت» نشان می دهد که موافقین خروج از اتحادیه با اختلافی ۱۰ امتیازی از گروه رقیب پیشی گرفته اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس