دو کشوری که فرمان جنگ جهانی اول را در سال 1914 صادر کردند حالا در یورو 2016 مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

ویژه نامه یورو 2016 مشرق -یازدهمین دیدار یورو 2016 را دو تیم مجارستان و اتریش از گروه F برگزار می کنند،  دیداری که به دلیل مسائل سیاسی برای هر دو کشور جذاب خواهد بود.

اطلاعات کامل هر تیم، تاریخچه مسابقات، ستاره های ادوار مختلف را اینجا می توانید ببینید
 
پس از فروپاشی امپراتوری مقدس روم در سال 1806 میلادی، امپراتوری اتریش تشکیل شد. و در سال 1867 امپراتوری دوگانه اتریش-مجارستان شکل گرفت که بعد از شکست دولت‌های محور در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد.

 

جنگ جهانی اول بزرگترین جنگ ویرانگری بود که تا زمان وقوع آن جهان به خود دیده بود. پس از آنکه پادشاهی اتریش-مجارستان در 28 ژوئیه 1914 به صربستان اعلان جنگ کردند منازعه ای آغاز شد که در مدت چهار سال جهان را در نبردی خونین فروبرد؛ نبردی که در 11 نوامبر 1918 به موجب متارکه نامه منعقده شده بین آلمان و متفقین، خاتمه یافت.

حال این دو کشور که زمانی متحد بودند باید در رقابت های یورو 2016 مقابل یکدیگر قرار بگیرد و بدون شک این دیدار از لحاظ سیاسی می تواند برای این دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

این دو کشور که با یکدیگر همسایه هستند در گروه F این رقابت ها با تیم های پرتغال و ایسلند هم گروه هستند و برای صعود به دور بعد باید جانب احتیاط را در نظر بگیرند. چرا که همه تیم های این گروه تیم های قدرتمندی هستند.

تیم ملی اتریش با وجود شکست در آخرین دیدار دوستانه خود پیش از سفر به فرانسه، در شرایط روحی بسیار خوبی قرار دارد و همه بازیکنان این تیم خودشان را برای صعود به دور بعد آماده کرده اند. اتریش بر خلاف سایر رقابت های ملی تقریبا با ترکیب جوانی پا به فرانسه گذاشته است و مارسل کولر سرمربی اتریشی این تیم امید زیادی به بازیکنانش دارد.

ممکن است روزهای خوب فوتبال اتریش مربوط به گذشته باشد اما  نشانه هایی از بازگشت به روزهای خوب در اتریش تحت رهبری مارسل کولر  دیده می شود. اتریش در جام جهانی 1954 رده سوم را به خود اختصاص داد که اوج دستاورد آنها به حساب می آید. اتریش در 7 جام جهانی حضور داشته است که آخرین بار آن به جام جهانی 1998 باز میگردد ، بعد از جام جهانی 1998 فقط در یک یورو حضور داشته اند که به یورو 2008 بازمیگردد که خود به همراه سوئیس به عنوان میزبان مشترک حضور داشتند که در مرحله گروهی با باخت برابر آلمان از دور رقابتها کنار رفتند. تلاش اتریش برای راهیابی به تورنمنت های معتبر ادامه داشت اما آنها نتوانستند به یورو 2012 و جام جهانی 2014 راه یابند ولی مارسل کولر توانست آنها را به یورو 2016 برساند.

پس از 40 سال انتظار مجارها دوباره در رقابت های یورو حاضر شدند. این بار با برند استورک آلمان آمده اند تا خودی نشان دهند. شاید اکثر کسانی که فوتبال را حرفه ای دنبال می کنند کمترین شانس را به مجارستان برای صعود بدهند، اما نباید فراموش کرد که این تیم توانایی کارها بزرگی را دارد. آنها یک بار موفق شده اند مقام سومی این رقابت ها را کسب کنند.

شاید سرشناس ترین بازیکن مجارستان گابور کریالی سنگربان آنها باشد. دروازه بانی که با آن شلوار مخصوص اش ما را یاد حضور مهدی مهدوی کیا در هامبورگ می اندازد. کریالی مسن ترین بازیکن حال حاضر رقابت های یورو 2016 به حساب می رود.

اولین رویارویی این دو تیم به جام جهانی 1934 ایتالیا باز می گردد، جایی که اتریش با نتیجه 2 بر یک مجارستان را در شهر بولونیا شکست داد. این تنها پیروزی اتریش مقابل مجارها بود.

این دو تیم تا کنون 15 بار در رقابت های رسمی مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم مجارستان 10 پیروزی است و سهم اتریش تنها یک پیروزی. مجارها در این 15 دیدار 27 گل به ثمر رساندند و اتریشی ها 8 گل.

ترکیب احتمالی  دو تیم:

تیم ملی اتریش: روبرت آلمر، فلورین کلاین، الکساندر دراگوویچ، پرودل، کریستین فوکس،داوید آلابا، جولیان بومگارتلینگر، مارتین هارنیک، مارکو آرناتوویچ، مارک یانکو و زلاتکو ‏یونوزویچ

تیم ملی مجارستان: گابور کرالی، ریچارد گوژمیژ، آتیلا فیولا، آدام لانگ، توماس کادار، آدام نگی، زولتان گرا، لاژلو کلینهسلر، کریستیان نمت، آدام زالایو و بلاژ ژودژاک
منبع: ورزش 11

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس