کد خبر 589137
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

پاشنه آشیل دولت حسن روحانی در مسائل اقتصادی است چه آنکه منتقدان، دولت او را دولت «رکود» نام‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شرق نوشت: پاشنه آشیل دولت حسن روحانی، خصوصا اگر تمایلش به ماندن در پاستور باشد در مسائل اقتصادی است. منتقدان دولت او را دولت «رکود» نام‌گذاری کرده‌اند. او هرچند توانست بر پرونده هسته‌ای فایق شود و تا حدودی مسائل سیاست داخلی را هم جمع کند اما هیچ گاه نتوانست به طور کامل کشور را از بحران اقتصادی بگذراند. در طول سه سال گذشته تورم مهار شد و جهش قیمت‌ها به خاطره‌ای از دوران احمدی‌نژاد تبدیل شد.

اما این برای مردمی که درآمد کافی ندارند و از بیکاری در عذاب هستند اصلا کافی نیست. دولت یازدهم خودش را اقتصاد موفق می‌داند اما همزمان می‌گوید که اوضاع بد اقتصادی یک واقعیت است که خروج از آن نیازمند گذر زمان است. منتقدان او اما نه‌تنها این نظر را قبول ندارند، بلکه می‌گویند که دولت به جای حل مساله اقتصاد خود را درگیر سیاست خارجی و برجام کرده است. دولت همزمان که امیدوار است در فضای پسابرجام بتواند قدم‌های اقتصادی ملموسی در کشور بردارد، نگران مخالفت‌خوانی‌های رقبا نیز است؛

رقبایی که خود را برای رقابتی که سه سال دیگر به جریان خواهد افتاد و سرنوشت رییس دولت دوازدهم را مشخص خواهد کرد، آماده می‌کنند. آنان می‌دانند که اگر در این یک سال پیش رو اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ ندهد، کار حسن روحانی برای خرداد ٩٦ بسیار سخت خواهد شد. کسی که این را بهتر از منتقدان دولت می‌داند هم، خود حسن روحانی است. دولت حسن روحانی هر چند در سه سال گذشته بر روی مساله مهار تورم مانور زیادی داد اما برای ابقایش در پاستور در یک سال باقیمانده باید بتواند موضوع «خروج از رکود» را به مردم و منتقدانش اثبات کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس