کد خبر 588776
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

مردم ژاپن روز دوشنبه با حضور در خیابانهای این کشور، برای چندمین بار طی هفته گذشته بر ضد حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان دست به تظاهرات و تجمعات اعتراضی زدند.

 به گزارش مشرق، تظاهرکنندگان در اعتراض های خود که از روز گذشته در شهر توکیو پایتخت ژاپن آغاز شده، خواستار پایان دادن به وضعیت کنونی و خروج فوری نظامیان آمریکایی از کشورشان شده اند.

آنها از دولت خواسته اند که به همکاری های نظامی گسترده خود با آمریکا پایان داده و اجازه ندهد نظامیان آمریکایی ژاپن را جولانگاه خود کنند.

دست نوشته ها و تصاویری که رسانه های گروهی ژاپن از جمله تلویزیون «ان اچ کی»، خبرگزاری «کیودو» و روزنامه «ژاپن تودی» منتشر کرده اند، نشان می دهد که مردم خواستار برچیدن کامل پایگاه های آمریکایی شده اند.

یکی از اصلی ترین درخواست های تظاهرکنندگان در توکیو بسته شدن پایگاه بزرگ نظامی آمریکا در اوکیناوا است که قرار است به یک محله کم جمعیت تر در این منطقه برده شود.

از زمانی که یک نظامی آمریکایی به جرم تجاوز و قتل یک زن ژاپنی و انداختن جنازه این زن به یک نقطه دوردست، محکوم شد اعتراضات ضد آمریکایی در این کشور بیشتر شده و ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

مردم اوکیناوا نیز در هفته های قبل در چند نوبت به خیابان ها ریختند و مسئولان این منطقه نیز بر برچیدن پایگاه آمریکا تاکید ورزیده اند.

این در شرایطی است که دولت مرکزی ژاپن به ریاست «شینزو آبه» نخست وزیر، همچنان گسترش روابط نظامی با آمریکا را به عنوان یک هدف اصلی دنبال می کند.

دهها نفر از مردم در شهر توکیو در تجمعات خود پلاکارت هایی در دست داشتند که بر روی آنها جمله «پایگاه نظامی نه» نوشته شده بود و از مقام های کشورشان می خواستند به حضور نظامی آمریکا هر چه سریعتر خاتمه دهند.

تخلفات نظامیان آمریکایی از جمله قتل، تجاوز و اختلال در نظم اجتماعی، رانندگی در حالت مستی و بسیاری از تخلفات دیگر میراث حضور نظامی این کشور برای ژاپن به حساب می آید که این روزها باعث خشم گسترده مردم ژاپن شده است.

آمریکا 124 پایگاه نظامی کوچک و بزرگ در ژاپن دارد که بیش از نیمی از 50 هزار پرسنل نظامی این کشور در استان اوکیناوا مستقر هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    شینزو ابه بی غیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس