ما 7 قسمت فیلمنامه را فرستادیم و امروز در مرحله قبل از پیش تولید هستیم منتظریم تا در صورت تصمیم مدیران و تصویب، عوامل را درگیر کنیم. فیلمنامه آماده است و گروه منتظرند به شکل جدی وارد فاز پیش تولید شوند. امیدوارم به زودی تکلیف این سریال مشخص شود.

«انقلاب دوم» 300 میلیون احتیاج دارد/ پس از 38 سال این اتفاقی مهم برای سیما استگروه فرهنگ و هنر مشرق- محمد خزاعی تهیه کننده این سریال تلویزیونی درباره روند تولید آن گفت: مجموعه «انقلاب دوم» سه سال قبل توسط آقای جعفری به ما پیشنهاد شد. این مجموعه با تحقیق و نویسندگی آقای عباس رافعی آغاز شد و پس از یک سال کار، آقای جعفری و گروه تلویزیونی بسیج، به این نتیجه رسیدند که آن نتایجی که توقع دارند از مجموعه حاصل نمی‌شود. در همین اثنا آقای شمقدری هم کارهای تحقیقاتی درباره همین موضوع انجام داده بودند لذا با ایشان به یک جمع بندی کلی رسیدیم تا یک سریال 10 قسمتی طراحی و به سیما فیلم ارائه شود.

وی افزود: با این توصیف قرار شد سریالی با مضمون تسخیر لانه جاسوسی تولید شود. تصمیمی که آقای ضرغامی و آقای دارابی آن زمان گرفتند این بود که این دو مجموعه ادقام و یک اثر خوب و قوی با مضمون دلایل تسخیر لانه جاسوسی ساخته شود. پس از چند جلسه با دوستان، آقای شمقدری مشغول به کار شدند و یک سریال 16 قسمتی طراحی و قرار شد این سریال در همان سال و در روز 13 آبان کلید بخورد. برآوردهای سریال انجام و وارد فاز پیش تولید شدیم و از آن زمان به بعد تغییرات و جا به جایی های مدیران در سازمان آغاز شد.

او در ادامه گفت: در این مرحله با بازیگران صحبت‌هایی شده بود و لوکیشن‌های داخلی و خارجی را انتخاب کرده بودیم.، با بازیگران خارجی هم وارد مذاکره شده بودیم و همه کارهای لازم در مرحله پشی تولید انجام شده بود. این کار قرار بود در 4 استان و چند لوکیشن خارج از کشور ساخته شود پس مقدمات آن هم چیده شد. آقای سرافراز آمدند و چون آقای تخشید نامه زدند فعلا پیش تولید کار متوقف شود! ما آخرین مرجله بازبینی لوکیشن را چون در جای سختی بود انجام دادیم و کار را متوقف کردیم.

خزاعی خاطرنشان کرد: اما در ادامه آقای سرافراز با حساسیت و علاقه ویژه ای خواهان ادامه کار بودند و حتی خواستند کار گسترش پیدا کند به همین دلیل سریال از 16 قسمت به 30 قسمت افزایش پیدا کرد. در این زمان ما هزینه ها را به آقای تخشید ارائه کردیم که تاکنون هیچ پرداختی اتفاق نیفتاده است.

این تهیه کننده هزینه‌های پیش تولید را مبلغی حدد 300 میلیون تومان تخمین می‌زند که تلویزیون فقط حاضر به پرداخت یک مبلغ 50 میلیون تومانی است و می گوید آقای تخشید عقیده داشته اصلا مدیریت قبلی اشتباه کرده به شما اجازه پیش تولید داده، شما باید به جمع بندی کلی می‎رسیدید بعد پیش تولید را آغاز می‌کردید. من در جواب گفتم همیشه در سازمان اینگونه بوده است که با نظر مساعد یک مدیر و اجازه او کار آغاز می شود و گروه شروع به کار خواهند داشت. دوستان ختی حاضر نشدند یگ جلسه با آقای معصوم زادگان بگذارند و حرف های ایشان را بشنوند. اشکال از ما بود که تا آن مرحله از تلویزیون پول نگرفته بودیم.  آقای سرافراز خودشان شخصا اعلام کردند که این سریال باید ساخته شود. پس از 38 سال سریالی با این مضمون اتفاقی مهم است.

خزاعی در گفتگو با بانی فیلم تاکید کرد: هزینه‌های تغییرات و جابجایی مدیران سازمان را که نباید یک گروه متحمل شود. به آقای علی عسگری هم نامه زدیم و امیدواریم با دستور ایشان و جلسه ای که با آقای میرباقری می گذارند این موضوع حل شود. ما 7 قسمت فیلمنامه را فرستادیم و امروز در مرحله قبل از پیش تولید هستیم منتظریم تا در صورت تصمیم مدیران و تصویب، عوامل را درگیر کنیم. فیلمنامه آماده است و گروه منتظرند به شکل جدی وارد فاز پیش تولید شوند. امیدوارم به زودی تکلیف این سریال مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس