یازده نماینده ترک‌تبار پارلمان آلمان که همراه با اکثریت نمایندگان بوندس‌تاگ به قطعنامه «نسل‌کشی ارامنه» رأی دادند، با تهدید به مرگ و فشار روبرو هستند اما آنها گفته‌اند که تصمیم دارند با تهدیدها و فشارها مقابله کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه دویچه‌وله آلمان، سویم داغدلن، از نمایندگان فراکسیون حزب چپ در پارلمان آلمان، همچون ده نماینده ترک‌تبار دیگر، نگران جان خود است. هر یازده نماینده با واکنش نیروهای ملی‌گرای ترک در سراسر آلمان مواجه‌اند. این نیروها توسط مقامات دولت ترکیه و در راستای خواست رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور هدایت می‌شوند.

"جرم" این نمایندگان این بوده که ده روز پیش مانند اکثریت اعضای "بوندس‌تاگ" به قطعنامه‌ای رأی دادند که کشتار ارمنی‌ها در جنگ جهانی اول را "نسل‌کشی" خواند.

حال قرار است که یازده نماینده ترک‌تبار پارلمان آلمان از حفاظت پلیس و دیگر اقدامات امنیتی در محیط کار و زندگی خود برخوردار شوند. اردوغان این نمایندگان را بازوی حزب ممنوع کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و هم‌طراز تروریست‌ها دانسته و از آنها خواسته بود آزمایش خون بدهند و ثابت کنند که ترک‌تبار هستند!

به گزارش روزنامه آلمانی "بیلد"، یک شهروند ترکیه اهل استانبول هم حدود یکصد هزار یورو برای کشتن "سویم داغدلن" پاداش تعیین کرده است.

سویم داغدلن که در شهر دویسبورگ آلمان به دنیا آمده از سال ۲۰۱۵ نماینده بوندس‌تاگ است. این سیاستمدار در مصاحبه با "بیلد" خواستار موضع‌گیری دولت آلمان و صدور حکم ممنوعیت سفر اردوغان به آلمان شد. او گفت: کسی که در ترکیه دیگران را به اعمال خشونت علیه نمایندگان پارلمان آلمان فرا می‌خواند، نباید اجازه سفر به آلمان را داشته باشد. اردوغان هم جزو این عده است.

"مرکل باید موضع‌گیری کند"

همزمان سخنگوی سیاسی امور مهاجرت در فراکسیون حزب چپ آلمان خواستار آن شد که آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور شخصا حمله‌های اردوغان را مردود بداند. داغدلن سخنان اخیر مرکل در این رابطه را شرم‌آور خوانده بود.

مرکل پیش‌تر درخواست اردوغان برای آزمایش خون نمایندگان ترک‌تبار پارلمان آلمان به منظور اثبات ترک بودن‌شان را مردود و غیرقابل پیگیری دانسته بود اما اپوزیسیون دولت این موضع‌گیری را ضعیف خوانده و اعلام کرد که منتظر موضع‌گیری مشخص‌تر از سوی مرکل است.

داغدلن گفت که در آینده نیز به هیچ وجه حاضر نیست از انتقاد به "اعمال فاشیستی و سیاست تروریستی دولت ترکیه" خودداری کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس