کد خبر 586382
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

رسانه های ترکیه روز چهارشنبه از انتقاد تند صدراعظم آلمان از رئیس جمهور ترکیه در باره اظهارات وی علیه شماری از نمایندگان ترک تبار مجلس آلمان خبر دادند.

 به گزارش مشرق، در پی اظهارات رئیس‌جمهوری ترکیه در باره تصویب قطعنامه شناسایی 'نسل‌کشی' ارامنه در دوران عثمانی (1915 میلادی) در مجلس آلمان مناسبات ترکیه با آن کشور نیز دچار تنش شد و طرفین همدیگر را به اظهارات و اعمال غیر قابل درک متهم می کنند.

رجب طیب اردوغان در باره رای موافق شماری از نمایندگان ترک تبار مجلس آلمان به قطعنامه یاد شده گفته بود: آنان چگونه ادعا می کنند که ترک هستند خون آنها باید در لابراتوارها تست شود.

اردوغان هم چنین مدعیان نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی را به تلاش برای اخاذی سیاسی از ترکیه متهم کرده بود.

خبرگزاری دوغان ترکیه نوشت: آنگلا مرکل روز گذشته (سه شنبه) با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس آلمان آزادانه از سوی مردم انتخاب شده اند ، ادعاها و اتهامات علیه آنان را رد کرد و گفت سخنان اردوغان برای وی مفهوم ندارد و غیر قابل درک است.

مرکل گفت: آلمان نیز با هولوکاست نازی‌ها در تاریخ خود مواجه بوده ولی دولت آلمان نه تنها این مساله را مدیریت کرده بلکه با احساس مسئولیت درصدد ترمیم برآمده است.

بر پایه این گزارش یک دیپلمات ارشد ترکیه در سفارت این کشور در آلمان دیروز به وزارت خارجه آلمان دعوت شد تا باره واکنش کشورش به قطعنامه مذکور توضیح دهد.

ترکیه سفیر خود در آلمان را فراخوانده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 1
    ترکیه باید گوشه ای از بناهنده ها رو به مرزهای المان بفرسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس