در جلسه هفته گذشته شورای عالی تهیه کنندگان اعلام شد بنا برنامه معاون دادستان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چنانچه از این پس تهیه کنندگان فیلم‌های خود را در شبکه‌های ماهواره‌های تبلیغ کنند، فیلم‌هایشان توقیف خواهد شد.

گروه فرهنگ و هنر مشرق- پس از ماه‌ها بازی اصرار و انکار درباره پخش آنونس فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای و رد و بدل شدن وعده‌ها و وعیدها، تبعات منفی این مسئله دامن یک فیلم بی حاشیه و فرهنگی را گرفت. «عادت نمی‌کنیم» تنها پس از یک هفته اکران، به عنوان تنها فیلمی که شاید در بحبوحه پخش وسیع آنونس فیلم‌ها، کمترین بهره را از آن برده است، گرفتار حاشیه‌ها ی منفی این اقدام شد.

 آخر هفته گذشته پس از آنکه مسوولان قضایی و فرهنگی بارها به فیلمسازان هشدار دادند تا آنونس فیلم‌هایشان را به شبکه‌های ماهواره‌ای ندهند و با بی توجهی آنان روبه‌رو شدند، سرانجام وعده خود را عملی کردند. در این میان بخت با «عادت نمی‌کنیم» یار نبود. به گزارش بانی فیلم،  اجرایی شدن وعده درباره فیلمی که یکی-دو هفته، آنونس‌هایش از Gem‌ پخش شد. کیست که نداند آنونس بقیه‌ فیلم‌های روی پرده با چه حجم بالایی هر روز در شبکه‌های مختلف Gem دیده می‌شوند.

دادستانی تهران با ورود جدی به این پرونده پس از احضار چند تهیه کننده به دادگاه، علیه «عادت نمی‌کنیم» اقدام کرد و آخر هفته گذشته اخبار ضد و نقیضی در این باره به گوش رسید.  فیلم توقیف نشد و کجدار و مریض به اکران خود ادامه داد. هر چند هیچ رسانه‌ای خبر قطعی توقیف فیلم توسط دادستانی را تأیید نکرد و قضیه در حد یک شنیده جنجالی باقی ماند.


چه کسی در Gem‌ شیطنت می کند تا فیلم های ایرانی توقیف شود!

توقیف «عادت نمی‌کنیم» را تأیید نمی‌کنیم

رئیس شورای صنفی نمایش اعلام کرد هنوز هیچگونه ابلاغیه رسمی مبنی بر توقیف «عادت نمی‌کنیم» به شورا ارسال نشده است. غلامرضا فرجی در گفت و گو با بانی فیلم گفت: «خبر توقیف «عادت نمی‌کنیم»‌ را در خبرگزاری‌ها خوانده‌ام ولی تا همین لحظه هیچگونه ابلاغیه رسمی مبنی بر توقیف این فیلم به شورای صنفی نمایش ارسال نشده است» او افزود: «در صورت ابلاغ رسمی مبنی بر توقیف این فیلم بلافاصله جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و درباره آن تصمیم گیری می‌کنیم».

این در حالی است که در جلسه هفته گذشته شورای عالی تهیه کنندگان که غلامرضا موسوی، سیدضیا هاشمی، منوچهر شاهسواری،‌ مسعود اطیابی،‌ کامران قدکچیان،‌ محمد بانکی، مهرداد فربد، عبدالله اسفندیاری و علی آشتیانی‌پور در آن شرکت داشتند اعلام شد بنا بر نامه معاون دادستان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چنانچه از این پس تهیه کنندگان فیلم‌های خود را در شبکه‌های ماهواره‌های تبلیغ کنند، فیلم‌هایشان توقیف خواهد شد.

*نگرانی از پایین کشیدن فیلم

در همین حال نگرانی سازندگان «آاادت نمی‌کنیم» از پایین آمدن فیلم  از پرده سینما با وجود انتشار یک بیانیه، پابرجاست تا حدی که حتی دفتر پخش فیلم از اعلام فروش پنجشنبه آن خودداری می‌کند. حال آنکه فیلم «عادت نمی‌کنم» آخر هفته گذشته در سینما آزادی به سانس فوق العاده هم رسیده است. گرچه شاید احتمال توقیف فیلم،‌ سینماروها را تشویق به خرید بلیت آن کرده است.

 از سویی هم شنیده می‌شود  پخش آنونس فیلم‌های  «50 کیلو آلبالو» در شبکه‌های Gem‌، موجب شده ترکش‌های آن به «عادت نمی‌کنیم»‌ دیگر فیلم این دفتر سرایت کند. در آخرین لحظات  سینما آزادی پیش فروش بلیت‌های «عادت نمی‌کنیم» برای امروز را کنسل کرده است. در صورتی که پردیس کوروش پیش فروش بلیت‌های این فیلم را ادامه می‌دهد.

چه کسی در Gem‌ شیطنت می کند تا فیلم های ایرانی توقیف شود!

*سازندگان «ایستاده در غبار» و «رسوایی 2»‌ هم تکذیب کردند.


در میان این هیاهو،‌ شبکه Gem به یکباره پخش آنونس‌های دو فیلم ارزشی را هم آغاز کرد که تا بیش از آن سابقه نداشت. همین مسئله منجر به آن شد تا گمانه‌زنی‌هایی در این باره شکل بگیرد. برخی این اتفاق را شیطنت شبکه Gem  در راستای تفرقه افکنی میان سینماگران و مسوولان تلقی کردند و شماری هم سازندگان را در مظان اتهام قرار دارند. در هر حال سازندگان این دو فیلم به سرعت در صدد تکذیب بر آمدند.

سازندگان «ایستاده در غبار» در بیانیه خود این طور نوشتند: «ضمن اعتراض به رفتار مزورانه و شیطنت مدیران شبکه مذکور برای حل مشکلات ایجاد شده برای بعضی فیلم‌ها، اعلام می‌کنیم که عوامل تولید و نمایش فیلم سینمایی ایستاده در غبار، هیچ درخواستی را برای نمایش هر گونه تیزر یا تبلیغی در آن شبکه نداشته‌اند. مقابله با استکبار و جریانات فرهنگ اسلامی مهمترین منش زندگی سردار رشید اسلام،‌ حاج احمد متوسلیان بوده و همین منش خالصانه نیز موجب اسارت سی و چند ساله ایشان در دستان دشمنان است. بر همین اساس، طبیعی است که هیچ یک از عوامل ایستاده در غبار به پخش تیزرهای فیلم در شبکه‌ای که رفتار رسانه‌ای آن بر خلاف منش آن بزرگوار است، راضی نبوده،‌ نیست و نخواهد بود»

چه کسی در Gem‌ شیطنت می‌کند تا فیلم‌های ایرانی توقیف شوند!

روابط عمومی «رسوایی 2»‌ هم اقدام ناشایست شبکه جم در پخش تیزر این فیلم همزمان با توقیف برخی فیلم‌ها را محکوم و اعلام کرد هیچ درخواستی مبنی بر پخش تیزرهای تبلیغاتی به این شبکه ارائه نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس