کد خبر 587818
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

وزارت خارجه آمریکا انفجارهای خونین امروز در زینبیه (س) واقع در دمشق، پایتخت سوریه را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه  آمریکا امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای درباره بمبگذاری‌های تروریستی داعش در زینبیه (س) دمشق، پایتخت سوریه عنوان داشت: «ما بمبگذاری‌های تروریستی در منطقه حرم سیده زینب در دمشق را که داعش مسولیت آن‌ها را به عهده گرفته، قویا محکوم می‌کنیم. ما به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گوییم و برای کسانی که در این خشونت بی رحمانه و وحشیانه آسیب دیده‌اند، آرزوی بهبودی سریع داریم. این اقدام تروریستی بار دیگر وحشیگری و غیرانسانی بودن تمام آنچه داعش انجام می‌دهد و تمام آنچه نمایندگی آن را می‌کند، نشان می‌دهد.»

منابع خبری امروز شنبه اعلام کردند که در منطقه «سیده زینب» (س) (زینبیه) دمشق دو انفجار رخ داده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، دو انفجار انتحاری رخ داده است؛ یکی با خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان «التین» و دیگری اینکه یک شخص انتحاری خود را در ورودی «الذیابیه» منفجر کرده است.

یک منبع در پلیس استان ریف دمشق اعلام کرد که تا کنون 2 نفر شهید و چندین نفر نیز زخمی شده‌اند. وبگاه خبری «الحدث» سوریه اما شمار شهدای این انفجارها را 15 نفر برآورد کرد.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه نیز گزارش داد که در جریان این انفجارها ده‌ها غیر نظامی شهید و زخمی شده‌اند ولی آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

در همین راستا، ماه گذشته نیز یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه سیده زینب (س) منفجر شد که در جریان آن 8 نفر شهید شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    یکی از راههای کاهش اینگونه آسیبها، اولویت دادن ارتش ونیروهای مردمی سوریه به پاکسازی کامل محله های در اختیار تروریستها در درون دمشق و حومه ی آن و نظارت جدی تر محلاتی است که ظاهرا با ارتش مصالحه کرده اند ولی در عمل محلات آلوده تروریستها و ارسال اینگونه انتحاری های بی وجدان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس