وزیر خارجه عراق می‌گوید سردار سلیمانی مشاور نظامی و میهمان رسمی دولت عراق است اما نماینده اوباما در ائتلاف می گوید «نفوذ زیاد» ایران در میان گروه‌های مقاومت مردمی عراق، باعث نگرانی واشنگتن و بغداد است.

به گزارش مشرق، «برت مک‌گورگ» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش امشب در میان خبرنگاران در سالن کنفرانس خبری کاخ سفید حاضر شد و در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با داعش در عراق و سوریه گزارش داد.

مک‌گورگ ابتدا به روند عقب‌نشینی تروریست‌های داعش از مواضع خود اشاره کرد و گفت که بر اساس آخرین آمار آمریکایی‌ها، نیروهای داعش در ماه‌های اخیر، 20 درصد از اراضی تحت اشغال در سوریه و 40 درصد از تصرفات خود در عراق را از دست داده‌اند.

وی سپس به نبرد ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور برای بازپس‌گیری شهر فلوجه اشاره کرد و گفت: «گروه‌های مردمی (مقاومت) عراق عمدتاً شیعه هستند و ایران نفوذ بسیار زیادی در میان این گروه‌ها دارد، در تماسی که دیروز با سفارتمان در بغداد داشتم، این مطلب را متذکر شدم که هم ما و هم دولت عراق، در این خصوص نگران‌اند.»

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در هفته گذشته 2 نوبت متذکر شد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان مشاور نظامی رسمی دولت عراق و با اطلاع کامل بغداد در این کشور به ارتش عراق در مبارزه با داعش کمک می‌کند.

یکی از خبرنگاران به گزارش‌های تأییدنشده برخورد نامناسب نیروهای مردمی با ساکنان فلوجه اشاره کرد که مگ‌گورک در پاسخ گفت: «ما هم در این خصوص نگران‌ایم ولی می‌دانیم که این نیروها تحت فرماندهی و کنترل ارتش عراق فعالیت می‌کنند و آیت‌الله العظمی سیستانی (Grand Ayatollah) و مقتدی‌صدر هم سخنان (تذکرات) درستی در این خصوص داشته‌اند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاج اسد البحريني الاصل ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    دخالت امریکا در اکثر نقاط جهان موجب نگرانی اینجانی شده و شدیدا نگران هستم . ضمنا ما ایرانی ها در عراق به عراقی ها برابر درخواست قانونی انها برای جنگ با داعش کمک میکنیم اشکارا هم هست . ولی ما از کمک یواشکی امریکا به داعش شدیدا نگرانیم امریکا ائتلاف درست کرده برا جنگ با داعش درصورتیکه چند فروند هلیکوپتر امریکا چند روز پیش یواشکی در محل تحت امر داعش فرود امدند و سریعا تخلیه شدند . جنابان امریکائیها ما از دوروئی ها و دروغگوئی ها و کمک یواشکی شما به النصره و داعش شدیدا نگران هستیم . میفهمید ؟؟!!
  • مشرق روس پرست ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    این امریکا یه سر داره 1000 سودا !!؟ لعنت به ذات خبیثش که همش دنبال فتنه و دو دستی کردنه!
  • ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    اين حرفها نشون ميده كه آمريكائيها نسبت به عراق بي تفاوت نشده اند بلكه نقشه هاي شومي براي آينده عراق همچنان در سر دارند
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    آمریکا! نگران باش و از این نگرانی بمیر!
  • عرشیا ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    شما چرا نوشتی مشرق روس پرست ؟؟؟ دلیل حرفت چیه ؟؟؟ نه روس و نه امریکا هیچکدوم قابل اطمینان نیستن همه ما باید از تاریخ در س بگیریم اما فی الحال که روس داره داعش رو لت و پار میکنه روس از داعش اسیب دیده بقیه کشور ها هم همینطور امریکا هم که شیطان بزرگه و داعش پرور
  • ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    اين حرفها نشون ميده كه آمريكائيها نسبت به عراق بي تفاوت نشده اند بلكه نقشه هاي شومي براي آينده عراق همچنان در سر دارند
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    تا کور شود هرانکه نتواند دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس