کد خبر 587107
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

وزارت خارجه روسیه در پی استقرار ناو جنگی آمریکایی در دریای سیاه، به مقامات واشنگتن در خصوص واکنش مناسب روسیه و نیز افزایش تنش‌ها در روابط دوجانبه هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو اقدام آمریکا در اعزام ناو جنگی خود به دریای سیاه را با اقدامات مناسب پاسخ خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد، دیگر اقدامات آمریکا برای استقرار نیروها و جنگ‌افزارهای بیشتر در منطقه نزدیک مرزهای روسیه تنها به افزایش تنش‌ها در آستانه نشست ناتو منجر خواهد شد.

این رسانه دولتی روسیه گزارش کرد، ناوشکن «یو اس اس پورتر» آمریکا چند روز پیش در پی اقدامات پیشین غرب در این منطقه، در دریای سیاه مستقر شد. این اقدام به شدت خشم مقامات روسی را برانگیخت چرا که این ناو اخیرا به یک سامانه موشکی جدید نیز مجهز شده است.

بنا بر این گزارش، مقامات نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کردند که ارتش آمریکا در ماه جاری قرار است دو ناو هواپیمابر در دریای مدیترانه مستقر کند. این اقدام آمریکا درست پیش از نشست ماه جولای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ورشو انجام گرفته است.

«آندری کلین» یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: البته، این اقدام مورد تأیید ما نیست و بدون شک واکنش مناسب ما را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: استقرار ناوهای هواپیمابر آمریکا در دریای مدیترانه نیز نمایش قدرتی است که آمریکا در پیش گرفته و به اعتقاد من تنش در روابط دوجانبه را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

این دیپلمات روس افزود: در ارتباط با شرایط کلی البته افزایش قابل توجه تنش‌ها در روابط با شاهد خواهیم بود. این اقدام درست در آستانه نشست ناتو در ورشو صورت گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    امريكا بايد روسيه كمونيست را سر جايش بنشاند تا اين كشور منحوس ، دست از سر ايران بردارد
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    آهان پس آمریکا بیاد که بقول شما اونا دست ازسر ما برداره! اونوخت تو قصه لیلی و مجنون شما چه کسی پیدا کنیم که دست اوون عاشق دلخسته شما (آمریکا) از روی سر برداره؟ حتما دست آمریکا شفاء میده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس