کد خبر 587441
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ صورت گرفته توسط پایگاه "او.آر.بی اینترنشنال" دو هفته مانده به برگزاری رفراندوم انگلیس، کمپین حامیان خروج این کشور از اتحادیه اروپا از حمایت چشمگیری برخوردار شده‌ است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این نظرسنجی که 2000 تن شرکت داشتند، 55 درصد خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند در حالی که تنها 45 درصد از ماندن این کشور حمایت کردند.

این آمار بستگی به میزان افرادی دارد که قصد رای دادن دارند چرا که میزان آن‌ها بین دو کمپین متفاوت است؛ در حالی که 78 درصد از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با قاطعیت تصمیم دارند در رفراندوم 23 ژوئن شرکت کنند، اما تنها 66 درصد از طرفداران ماندن انگلیس در  اتحادیه اروپا قصد دارند در رفراندوم شرکت کنند.

حتی اگر این رفراندوم نیز کنار گذاشته شود بازهم طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با 53 درصد آرا از طرفداران ماندن این کشور با 47 درصد آراء پیشتاز هستند.

اگرچه انتظار می‌رود 62 درصد از طرفداران حزب حاکم "محافظه‌کار" به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای دهند، حمایت از کمپین خروج انگلیس از این بلوک در میان طرفداران حزب "کارگر" نیز افزایش یافته و 44 درصد از افرادی که در ابتدا طرفدار ماندن این کشور در اتحادیه اروپا بودند در حال حاضر طرفدار خروج از این بلوک سیاسی و اقتصادی هستند.

80 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی می‌دانند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احتمالا موجب مشکلات اقتصادی بزرگی می‌شود. اگرچه 20 درصد باقیمانده مدعی هستند که خروج انگلیس تاثیری بر اقتصاد این کشور نخواهد گذاشت.  اما هر دو گروه آماده‌اند تا خطرات آن را به جان بخرند.

کارشناسان نظرسنجی می‌گویند: برای پیش بینی نتایج این رفراندوم خیلی زود است چرا که هر چیزی تا لحظه آخر ممکن است و ما این مساله را در رفراندوم استقلال اسکاتلند که در سال 2014 میلادی برگزار شد مشاهده کردیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس