سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من آستانه تحمل ندارم و اگر کسی بخواهد مشکل تراشی کرده و یا مثلا آقای x پشت پیراهن تیم پنهان شود خیلی راحت او را به همه معرفی خواهم کرد و دیگر نیازی به آخر فصل نیست.

جانم را برای شأن هوادار استقلال می دهم/ خط و نشان منصوریان برای آقای Xبه گزارش مشرق،‌ علیرضا منصوریان در نشست خبری اظهار داشت:در ابتدا ماه مبارک را تبریک می گویم. خوشحالم که بعد از ٨ سال با تلاش شخصی خودم و دعای خانواده توانستم به خانه خودم بر گردم.

وی افزود: خوشحالم در فضای سلامت به استقلال آمدم و امیدوارم تغییرات مثبت را انجام بدهم هر چند این تغییرات همراه با مقومت هایی خواهد بود.

وی ادامه داد: با آنکه معتقدم در انجام تغییرات با مقاومت‌هایی روبرو خواهیم شد اما  اعتقاد دارم اگر حمایت پیشکسوتان و هواداران از ما صورت بگیرد شاهد خواهیم بود اتفاق‌های خوبی انجام خواهد شد.

در لیست ورود و خروج دوستی‌‌ام با اشخاص را لحاظ نکردم

سرمربی استقلال در خصوص لیست خروجی این تیم که امروز اعلام شده و اینکه گفته می‌شود یک بازیکن در تهیه این لیست نقش داشته است گفت: همان طور که گفتم تغییرات در استقلال با مقاومت همراه خواهد بود در لیستی که من به باشگاه دادم حاصل تلاش‌های شخصی خودم نبود بلکه نتیجه یک گروه کارشناسی و تلاش گروهی بود که به احتمال فراوان فصل بعد در کادر فنی استقلال خواهند بود. من خارج از گود فوتبال ۵ - ۶ مشاور خوب دارم و چه در انجام مصاحبه و چه درانجام تمرینات به من مشاوره می‌دهند. می‌گویم که لیست ورود و خروج انتخاب شده در استقلال با کار کارشناسی بوده و من دوستی خودم را با اشخاص در آن لحاظ نکردم.پیش بینی کادر فنی ما در استقلال این بوده که این نفرات در فصل ۹۵-۹۶ نمی توانند آن طور که ما می‌خواهیم به ما کمک کنند. اگر قرار بود دوستی خودم را در این لیست لحاظ کنم قطعا لیست خروجی تغییر می‌کرد.

وی ادامه داد: صرفا منافع باشگاه را در نظر گرفتیم. هرچند که باید بگویم من با همه در استقلال دوست هستم اما به هرحال با بازیکنان قدیمی که شاید با خود آنها همبازی هم بوده‌ام رفاقت بیشتری دارم. من با این بازیکنان رفت و آمد خانوادگی دارم اما خارج از این مسائل همه بازیکنان در چارچوب کاری من در یک سطح قرار می‌گیرند. هرچند که به هر حال بازیکنان قدیمی برای من اعتبار بیشتری دارند چون آنها بازوی من هستند. همان طور که در تیم نفت ۴-۵ بازیکن که قدیمی‌تر بودند شاکله اصلی نفت را تشکیل دادند. در همین ابتدای کار باید بگویم که حد و حدودها رعایت شود هیچ بازیکنی به من کمک نکرده است.چرا که من بعد از ۸ سال از استقلال برگشتم و به اندازه کافی از این تیم اطلاعات دارم از طرف دیگر افراد خوبی در کادر فنی ما هستند و لازم نیست برای تغییرات از کسی دیگر کمک بگیریم.

امسال سال شفاف سازی است

سرمربی استقلال در خصوص جذب سه بازیکن جدید این تیم و سپس توقف جذب ستاره‌ها و اینکه گفته می‌شود از وزارت ورزش به باشگاه استقلال گفته شد که جلوی ریخت و پاش‌ها گرفته شود اظهار داشت: قبل از اینکه پاسخی به این سوال بدهم باید بگویم که در اوایل صحبت‌هایم هم گفتم که ما شفاف کار می‌کنیم و حرفهایمان را شفاف می‌زنیم. امسال ایده کادر فنی شفاف حرف زدن است و چیزی برای پنهان کردن نداریم. در این شفاف سازی اگر کسی بخواهد به دنبال منافع شخصی باشد آن را اعلام خواهیم کرد. امسال سالی نیست که ما بخواهیم ریسک کنیم و نمی‌توانیم آستانه تحملمان را بالا ببریم امسال آستانه تحمل ما پایین است و در این مسیر اگر کسی بخواهد پشت پیراهن استقلال و هواداران پنهان شود و یا اینکه با قایم شدن پشت آرم استقلال به ما و ادبیات ما ضربه بزند آن را شفاف اعلام خواهیم کرد.همچنین باید از بهرام افشارزاده و عزیزانی که در هیات مدیره باشگاه با ما همکاری می‌کنند تشکر کنم و جا دارد از آقای بهرام افشارزاده ، آقایان کردنوری، معینی، توفیقی،‌سبک دست،‌ نجف‌نژاد که رئیس هیات مدیره است و شخص آقای جهانیان که تلاش‌های زیادی انجام داده تشکر کنم.

۳ بازیکن جذب شده استقلال زیر سقف قرارداد امضا کرده اند!

وی ادامه داد: درباره سوال شما هم باید بگویم که برای استقلال به دنبال جذب بهترین بازیکنان هستیم چرا که هواداران توقع دارند آن چیزی که پارسال نداشتند را امسال بدست بیاورند. باید بگویم اگر منظور شما وزارت ورزش است که منظور وزیر از ریخت و پاش به هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود و آن هم برای ریخت و پاش عنوان نشد بلکه منظور وزیر در مورد سقف قرارداد و اجرای آن بود. ما سه بازیکن گرفتیم که هر سه نفر آنان زیر سقف قرارداد با ما قرارداد بستند کاری هم به تیم رقیب ندارم و مسیر خودمان را می‌رویم.همچنین باید از وزیر ورزش تشکر کنم که مهر تائیدی بر روی حکم مربیگری من در استقلال زد. من با وزیر یک جلسه خصوصی داشتم که در آن جلسه ندیدیم تفاوتی بین دو باشگاه قرمز و آبی باشد و یا فضا به گونه‌ای باشد که پرسپولیس و یا استقلال شرایط بازتری را داشته باشند. ما به روند جذب ستاره‌ ها ادامه می‌دهیم اما سقف قرارداد باید رعایت شود. ما برای هدفی که داریم ستاره می‌گیریم و هوادار هم این حق را دارد. امسال باید با رقبای خودمان به خصوص رقیب قابل احترام و سنتی مان پرسپولیس رقابت کنیم.

در ۸ سال گذشته ادبیات منفی علیه استقلال نداشتم

به گزارش فارس، سرمربی جدید تیم استقلال در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که مبلغ قرارداد شما طی روزهای گذشته باعث ایجاد شائبه‌هایی شده و ظاهرا برای این موضوع با وزیر ورزش هم صحبت کردید گفت: تا ‌آنجایی که من یادم می‌آید خودم شخصا روبروی وزیر نشسته بودم و شخص دیگری در جلسه نبود و نمی‌دانم این حرفها از کجا شنیده شده است. من هیچ وقت منکر این نمی‌شوم که احساساتم نسبت به استقلال را پنهان کنم در ۸ سال گذشته هرگز ادبیات منفی علیه استقلال نداشته‌ام.به وزیر محترم ورزش هم گفتم که  اصول حرفه‌ای را رعایت می‌کنم و اگر شخص شما نظری در مورد قرارداد من دارید لطفا روی کاغذ بنویسید که اتفاقا وزیر گفت به نظر من احترام می گذارد از آنجا که شخص وزیر بسیار با پرستیژ، تحصیل کرده و متشخص است به نظر من احترام گذاشت.

نمی‌خواهم با قرارداد من به هوادار توهین شود

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم با قرارداد من به هوادار توهین بشود اصلا دوست ندارم مسائل با هم قاطی باشد و یادم می‌آید که در سه سال آخر فوتبال هم در استقلال پولی نگرفتم و دلیلش این است که امروز روبروی شما قرار دارم.با احترام این حرف را می‌زنم که نسخه قرارداد کادر فنی رقیبمان را به همراه عددش می‌دانم و اصول حرفه‌ای می‌گوید در مورد خودم حرف بزنم. اینها نباید هرگز با هم قاطی بشود. من جانم را می‌دهم و نمی‌گذارم شان هوادار با قرارداد من پایین بیاید.

سرمربی جدی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که ‌آیا با مظلومی صحبت کرده‌اید یا خیر گفت: ما با آقای مظلومی تماس گرفتم و نتوانستم او را پیدا کنم سپس از او پیامکی دیدم که از من به خاطر تماسم تشکر کرد و برایم آرزوی موفقیت کرد. من هیچ زاویه‌ ای با مربیانی که در استقلال بودند ندارم و با پورحیدری، عبداللهی، مرفاوی و ... دوست هستم و شاگرد آنها بودم.

خبرنگاری گفت: شما فصل گذشته اتفاقات تلخی را در نفت تهران تجربه کردید و فکر نمی‌کنید استقلال هم این مشکلات را داشته باشد که منصوریان پاسخ داد: بعید می‌دانم در ۱۵ -۲۰ سال گذشته تیمی تجربه سال گذشته نفت تهران را پشت سر گذاشته باشد. آرزو می‌کنم که این اتفاق رخ ندهد و با خیال راحت کارم را انجام بدهم. در سال ۸۵ ، ۷۴ که تازه به استقلال آمده بودم شرایط سختی را دیدم و فکر نمی‌کنم هیچ تیمی در لیگ آینده تجربه فصل گذشته نفت را داشته باشد.

منصوریان تاکید کرد: چون از فیلتر سخت نفت عبور کردم و البته این موضوع برایم لازم هم بود تصور می‌کردم نفت می‌تواند به جای سپاهان قدرت نمایی کند. تنها هدیه که به نفت دادم این بود که این تیم همیشه تیم اخلاق محسوب می‌شد. در سال بعد هم امیدوار بودم روند ما به قهرمان آسیا برسد اما شرایط به شکلی پیش رفت که داشتن یک شب هتل برای برگزاری اردو رویای ما شده بود. امسال و زمانی که به استقلال آمده‌ام شنیده ام که اسپانسر در فصل پیش به اندازه کافی حمایت کرده و خدا را شکر قراردادش با استقلال ادامه دارد.

می خواهیم هوادار از نحوه بازی لذت ببرد

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای سال اول قول قهرمانی داده‌اید یا خیر گفت: ابتدا به ساکن هوادار باید از نحوه بازی ما لذت ببرد. دوست دارم نوع فوتبال ما مالکانه باشد. البته در این مسیر پر تلاطم ریسک نمی کنیم ولی می‌خواهیم هوادار از فوتبال ما لذت ببرد. در قسمت‌های دیگر هم ممکن است پنل بی داشته باشیم پارسال نتایج استقلال رو به رشد نسبت به دو سال پیش بود ولی ما هم تلاش می‌کنیم که نسبت به سال گذشته بهتر باشیم.

یکی از اهداف من سربلندی در دربی است

 منصوریان تاکید کرد: خطری که شدیدا ما را تهدید می‌کند پلی آف است. ما دو سال پیش یک تیم ابر سرمایه دار را شکست دادیم ولی پارسال به این تیم باختیم. سهمیه امارات و قطر. از سال آینده دو + دو است و در گروه اول الریان در گروه دوم لخویا و در گروه سوم نیز الجیش حضور دارد. البته فکر می‌کنم ما به السد بخوریم و یا به الجزیره ولی امیدوارم هواداران آن قدر به ما کمک کنند که از این مرحله رد شویم. اما یکی از هدف هایی که فراموش کردم بگویم این است که در دربی سربلند باشیم.من امسال در اهواز دربی ۴ بر ۲ را تماشا کردم و مطمئن باشید با تمام وجود سعی می‌کنم آن شکست و ناراحتی را از دل هواداران بیرون بیاورم.

اگر آقای X بخواهد پشت پیراهن تیم پنهان شود خیلی راحت او را به همه معرفی می‌کنم

به گزارش فارس، سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هر دو مربی قبلی استقلال (قلعه نویی و مظلومی) با این مدیریت کار کردند ولی در انتهای فصل از این همکاری پشیمان شده و اگر به حرفهای مظلومی دقت کرده باشید او به خاطر کارشکنی‌های مدیریتی گلایه‌های بسیاری داشت. منصوریان پاسخ داد: یکی از دلایلی که ابتدای صحبت‌هایم برنامه را شفاف سازی اعلام کردم همین بود. مدیریت سال گذشته کاملا تیم را همراهی کرد ولی احساس می‌کنم در دقایق آخر کم آورد. در این مسیر اتفاقات و صخره‌هایی جلوی کادر فنی دیده می‌شد که البته کوچک بود اما همین جا اعلام می‌کنم من آستانه تحمل ندارم و اگر کسی بخواهد مشکل تراشی کرده و یا مثلا آقای x پشت پیراهن تیم پنهان شود خیلی راحت او را به همه معرفی خواهم کرد و دیگر نیازی به آخر فصل نیست.

وی افزود: خواسته هوادار تغییر جریان برای استقلال است. ما هم می‌دانیم که نشاط باید به استادیوم وارد شود تا مردم رفته رفته به ورزشگاه بیایند. جدا از مباحث قهرمانی تیم باید زیبا بازی کنیم. ما می‌توانیم نسبت به سال گذشته مردم را قانع کنیم و البته نتیجه گیری هدف بعدی ما خواهد بود. البته من در هیات مدیره از همه این افراد حمایت کامل دارم آنها افراد محکم و بسیار تحصیلکرده‌ای هستند. قطع به یقین هیات مدیره تا آخر ما را حمایت خواهد کرد ولی اگر در طول مسیر ضعفی ببینم راحت آن را بازگو خواهم کرد. امیدوارم آخر فصل همین جایی که آخر هستم نشسته باشیم و خیلی راحت این مسیر سخت و طاقت فرسا را پشت سر بگذارم.

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه آرش برهانی و حنیف عمران زاده با استقلال قرارداد ندارند و حرفه‌ای نبود که نام آنان در لیست مازاد قرار بگیرد گفت:  سالهای گذشته ادبیات غلطی استفاده می‌شد که فلان بازیکن در لیست مازاد است. این توهین به بازیکنی بود که با باشگاه قرارداد نداشت اگر به بیانیه باشگاه دقت کرده باشید یا نام نفراتی که قراردادشان تمام شده وجود دارد و یا اینکه بازیکنانی قرارداد دارند که یک طرفه قراردادشان فسخ می‌شود این را هم بگویم در این لیستی که اعلام کرده‌ایم هیچ بحث سلیقه‌ای و شخصی اعمال نشده و همان طور که در ابتدای صحبتهایم گفتم ما با بخشی از این نفرات جدای از فوتبال رفیق صمیمی هستم.

۵۰ درصد نام هایی که برای ورود به استقلال می‌گویند اشتباه است

وی در خصوص شایعاتی که پیرامون حضور جباری، منتظری،‌امیری و ... در استقلال شنیده می شود گفت: در مورد لیست ورودی تقریبا ۵۰ درصد نام هایی که می‌گویید اشتباه است. من لیستم را در اولویت اول تا چهارم به باشگاه دادم و خواهش کردم که امانت در نزد مدیران بماند. ما سه بازیکن در اندازه فوتبال استقلال جذب کردیم.سه بازیکن هم در این هفته می‌ گیریم چون هدفمان این است که از پلی آف آسیا رد شویم. سه بازیکن جوان هم برای استقلال گرفته‌ایم که اعتقاد  دارم همه این ها باید قرارداد ۳ و ۵ سال ببندند چون متعلق به آینده و تبلیغات مارکتینگ استقلال خواهند بود. لیست ورود ما را با افتخار مدیریت باشگاه اعلام می‌کند و البته فکر نمی‌کنم این اشکالی داشته باشد این را هم بگویم در حال جلب جوانانی هستم و بازیکنان جوان خوبی هم در حال به خدمت گرفتن هستیم و نمی‌خواهیم از فضای جوان گرایی خارج شویم.

وی در خصوص جباری و منتظری نیز گفت: این دو نفر استقلالی هستند و با نام استقلال غریبه نیستند ولی تا آنجایی که می‌دانم با الاهلی قطر قرارداد دارند اخباری که من از این دو نفر دارم همان چیزی که شما می‌شنوید. منتظری و جباری کیفیت خوبی دارند و به اعتقاد من همچنان خود را تاپ نگه داشتند.

۲ سورپرایز برای هواداران داریم

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد وحید امیری به صورت شفاف چیست گفت: بحث امیری را نمی‌خواهم شخصی باز کنم. ما در فهرست مان دو سورپرایز برای هواداران داریم که شاید اگر شما هم آنها را بشنوید برایتان خیلی جالب باشد. ولی چون وحید امیری به همراه من از نفت جدا شده این مسائل به وجود آمده است. من مسیر انتخاب امیری را نمی‌دانم ولی دو سال پیش که او به نفت آمد شاخ و برگ زیادی داشت که من در عرض ۷۰۰ روز شاخ و برگ او را چیدم و به تیم ملی تحویلش دادم. اینکه وحید دو پیشنهاد از استقلال و پرسپولیس دارد پیامدش این است که قیمت او بالا رفته است. فکر می‌کنم که این برکت به زندگی او آمده است. این حرف را زدم  حتی اگر امیری به تیم رقیب برود اما افتخار می‌کنم که من او را به تیم ملی تحویل دادم.

سال قبل همه را از زیر تیغمان رد کردیم کسی نگفت کی‌روش کمک کرده است

وی در خصوص ارتباط با کی‌روش و اینکه این موضوع چقدر به او در استقلال کمک خواهد کرد گفت: خیلی راحت حرف می‌زنم و به عقب بر می‌گردم اما خواهشا کسی حرف من را اشتباه نگیرد. ما سال گذشته همه تیم‌ها را از زیر تیغمان رد کردیم ولی در هیچ بازی نگفتند که کی‌روش کمک کرده است. بعید می‌دانم کسی حوصله داشته باشد که مثل من هم سرمربی تیم ملی امید باشد و هم بخواهد کار آنالیز انجام دهد . من باید یک روز لباس تیم ملی امید را کنار می‌گذاشتم و دوباره فردا لباس پر افتخار کارگری را می‌پوشیدم و فکر نمی کنم کسی بتواند این شرایط را تحمل کند. حالا هم با کی‌روش دوست صمیمی هستم و با افتخار امروز همکار او خواهم بود.من پریروز سر تمرین تیم ملی بودم با چند نفر از دوستان و بازیکنان سابق سه دقیقه روبوسی کردم و از سید جلال گرفته تا بازیکنان جوان تیم سلام و علیک کردم اما شنیده‌ام برخی اعتراض کردند که چرا منصوریان به تمرین تیم ملی رفته است. مگر من باید اجازه بگیرم که به تمرین تیم ملی بروم؟ اگر می‌خواستم غیر حرفه‌ای رفتار کنم سر ناهار و یا شام آنها می‌رفتم ولی فکر می‌کنم کمی تنبلی کردم. اما اگر اردوها شروع شود مطمئن باشید باز هم به اردوی تیم ملی می‌روم. اگر به عملکرد ۷۰۰ روزه من در نفت تهران نگاه کنید متوجه می‌شوید که کار من یک کپی‌پیست از عملکرد کارلوس کی‌روش است.

همه ما پشت استقلال هستیم، نمی دانم چرا برخی برای شما ایجاد حساسیت کرده‌اند؟

وی در مورد اینکه شاید برخی پشت نام شما قایم شوند و بخواهند برای استقلال مانع درست کنند چه خواهید کرد تصریح کرد: ما اسمی به نام استقلال داریم و همه ما پشت آن هستیم اما نمی‌دانم چرا برخی از مسئولان برای شما ایجاد حساسیت کرده‌اند؟! برای من مهم بود که ببینم چه کسی ریسک می‌کند و من را به استقلال برمی‌گرداند. ۲۱ سال پیش گروهی من را به استقلال آوردند که تا امروز ممنون آنها هستم و با اعتقاد راسخ می‌گویم که مدیریت ریسک کرد و قبول کردند تا یک مربی از جنس استقلال با تلاش خودش به استقلال برگردد.من حمایت اعضای هیات مدیره را پشت سر خودم دارم اما اسم من که بزرگ نیست و مقابل نام بزرگ استقلال، یک ذره کوچک است. اگر احساس کنم کسی پشت شانه‌های من قایم می‌شود تا به استقلال لطمه بزند سریعا او را معرفی خواهم کرد چرا که کم حوصله هستم نمی‌خواهم فردا جای بهانه و گله بگذارم و آخر فصل بگویم ای کاش فلان کار را می‌کردم و یا کسی که به من خیانت کرد را معرفی می‌کردم. خوشبختانه وضعیت بدنی من خوب است و در این صورت سریع بدن خودم را کنار می‌کشم و نام ‌آن شخص را می‌گویم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه به ملی پوشان اعلام شده تا ۳۰ خرداد باید استراحت کنند و نظر او در این باره چیست اظهار داشت: با همه علاقه‌ای که برای استقلال قائل هستم اما اولویت برای ما پرچم سه رنگ ایران است. من با دیدگاه‌های کی‌روش آشنا هستم و از آن حمایت می‌کنم وقتی چند بازیکن در تیم ملی تمرین بدنسازی می‌کنند پس قطعا با اصول من که مربی باشگاه هستم جلو نمی‌رود. به همین دلیل پیش بینی کرده‌ام که ۳۰ تیر یا اول مرداد مسیر ما با تیم ملی یکی خواهد شد و بدنسازی ما همسو می‌شود. ما در این مدت ۳ ملی پوش داشتیم و هیچ گاه به مشکل برنخوردیم. از طرف دیگر مربیان تیم‌های لیگ برتری کمی انعطاف به خرج دهند و این را با قدرت می گویم که اگر بخواهیم مسیری جز این را پیش برویم در آبان و یا آذر اکثر باشگاه‌ها مصدوم خواهند داد.

با قنبرزاده برای حضور در استقلال مشورت نکردم

منصوریان در مورد اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده او با قنبرزاده کار نمی‌کند گفت: این ها گمانه زنی بوده و نقل قول رسمی در این خصوص انجام نشده است. من سال اول با نفت تجربه بسیار خوبی داشته ام اما در سال دوم یک تجربه بسیار بسیار سخت را از نظر مالی پشت سر گذاشتم. به طوریکه در اسفند ماه سال قبل فقط من ماندم با بهرام میرشیبانی و رحیم ایرانیان و یک تیم بدون پول که به هزار مشکل و سختی کار را جلو برد اما مقابل شما رسانه‌ها می‌گویم که سال بسیار خوبی از نظر تجربه برای من بود و توانستیم خودم را امتحان کنم و از این امتحان سخت گذر کردم.تا اینجا بگویم تپه‌های ناهموار استقلال مقابل تپه‌های سخت و طاقت فرسای باشگاه نفت چیزی نیست اما قویا می گویم که جایی نگفته‌ام که قنبرزاده بیاید و یا نیاید البته روز گذشته در یکی از خبرگزاری‌ها خواندم که او در مصاحبه‌ای گفته من با او درباره استقلال مشورت کردم اما باید بگویم روز بازی با سایپا که آخرین بازی ما بود در جلسه فنی از همه خداحافظی کردم و گفتم که دیگر در نفت نمی مانم. بعد از جلسه فنی به قنبرزاده گفتم که چند پیشنهاد خوب لیگ برتری دارم و از نفت جدا خواهم شد اما درباره استقلال با او مشورت نکردم. باید بگویم قنبرزاده را دوست دارم  و ممنون او و سایر مدیران باشگاه نفت هستم اما ترجیح می‌دهم با قنبرزاده دوست باشم تا همکار.

من پرچمدار نسل جدید مربیان استقلال هستم

منصوریان در مورد اینکه حضور او روی نیمکت استقلال می‌تواند سایر هم نسلان او را به مربیگری در استقلال امیدوار کند و از طرفی افرادی مانند فرهاد مجیدی به او بابت سرمربیگری استقلال تبریک گفته‌اند و آیا این تبریکات از ته دل بوده اظهار داشت: قطعا آروزی موفقیتی که از دوستانم شده یک آرزوی دلی بوده است چرا که من هم احساس متقابلی نسبت به آنها دارم. البته غیر منطقی هم حرف نمی‌زنم. هر بازیکن بزرگی که در استقلال بازی کرده آرزوی نشستن در روی نیمکت این تیم را داشته است. من خودخواهانه حرف نمی‌زنم. قطعا مسیری که برای من طی شد برای سایرین هم طی خواهد شد و این یک اتفاق مشترک خواهد بود. این مسیری است که با آمدن من در استقلال ایجاد شده و اتفاق آن طبیعی است. به هر حال این دایره شکسته شد و یک مربی جوان به استقلال آمده است هرچند که باید بگویم آذرماه من ۴۵ ساله می‌شوم و گواردیولا وقتی هم سن من بود ۱۳ جام بدست آورد اما به هر حال در فوتبال ما من جزو مربیان جوان به حساب می‌آیم. من پرچم دار نسل جدید مربیان استقلال هستم و امیدوارم که بتوانم در این تیم نتیجه بگیرم و بعد از من سایر مربیان به میدان بیایند و این حق طبیعی آنهاست.

مثل برخی نیستم بگویم روزنامه ها و خبرگزاری ها را نمی خوانم

وی ادامه داد: باید بگویم احساس کردم آرزوی موفقیت دوستانم از ته دل بوده است. من مثل برخی ها نیستم که بگویم روزنامه‌ها و یا خبرگزاری‌ها را نمی‌خوانم بلکه همه رسانه‌ها را با دقت می‌خوانم و اگر هم وقت کم بیاورم یک گروه از دوستانم هستند که فضای مجازی را رصد می‌کنند و در اختیار من قرار می‌دهند. من از آنها تشکر می‌کنم و همچنین باید ممنون دار پیشکسوتان باشم که با حمایت آنها به استقلال آمدم. امسال سال صبر و حوصله هواداران است و آنها صبرشان را بالا ببرند. من قول می‌دهم تغییرات خوبی را در استقلال شاهد باشید. هرچند که شاید مقاومت‌هایی هم در راه تغییرات صورت بگیرد و نباید اجازه دهیم رقبای ما لا به لای شکاف هایی که ایجاد می‌شود قرار گیرند.درباره فرهاد مجیدی و پستی که او در اینستاگرامش منتشر کرده باید بگویم که مطلب خوب او را دیدم و همین حس را من نسبت به او دارم. شاید در فضای استقلال احساس رقابت کنید اما این مسائل و این حرفها دلی است و من به آنها احترام می‌گذارم. اگر از عزیزان پیشکسوت کسی  ایرادی در کار من می‌بیند با من تماس بگیرد و به من بگوید از فرهاد مجیدی تشکر می‌کنم حتی او اعلام کرده که شماره پیراهنش آزاد است و من به دوست ۲۰ ساله خودم قول می‌دهم با نهایت احترام به این پیراهن نگاه کنیم و اگر کسی لیاقت این شماره و این پیراهن را داشت آن را به تن خواهد کرد و  اگر احساس کنم بازیکنی وزن ندارد که این پیراهن را بپوشد آن را نگه خواهم داشت. اما اگر ببینم کسی این توانایی را دارد که یک فرهاد مجیدی دیگر شود این پیراهن را به او می‌دهم. هرچند که ترجیح می‌دهم این پیراهن از دست خود مجیدی به دست بازیکن ما برسد اما اگر وقت کم بود خود بازیکن را پیش مجیدی می‌فرستیم تا از او رخصت بگیریم. همه شماره‌های استقلال قابل احترام هستند. روزی که من به استقلال ‌آمدم شماره ۱۷ را که روزگاری تن عبدالعلی چنگیز بود پوشیدم و بعد از آن به خاطر حسن روشن شماره ۱۰ را به تن کردم هرچند که بعد از رفتن امیر قلعه نویی مدتی هم شماره ۸ را به تن کردم اما باید بگویم همه شماره‌های استقلال از شماره ۱ گرفته که روزگاری تن مرحوم ناصر حجازی بود تا شماره هایی مثل ۷۷ و ۸۸ قابل  احترام هستند. به هر حال ۷ و ۸ این دو شماره هم بخشی از یک بازیکن بوده‌اند. همه شماره ها از نظر من محترم و قابل احترام  هستند و بازیکنان بدانند که باید حرمت پیراهن حفظ شود. پیراهن بازیکن آنقدر قابل احترام است که اگر بازیکنی جانماز گیر نیاورد باید روی آن نماز بخواند. مطمئن باشید اگر به این پیراهن توهین شود با عامل آن برخورد خواهم کرد شاید از حق خودم بگذرم اما از حق نام استقلال و حق هواداران نخواهم گذشت.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چه کسانی در کادر فنی او حضور خواهند داشت و تاریخ شروع تمرینات و اردوهای استقلال چه زمانی خواهد بود افزود: ما دو کمپ خارجی در برنامه هایمان داریم که آنرا به اعضای هیات مدیره اعلام کرده‌ام. همچنین برنامه یکساله استقلال را تا هفته بعد آماده خواهم کرد و بنا داریم ریز برنامه ها را سه ماه سه ماه ببندیم. به هر حال دوستان در سازمان لیگ برنامه یکسال بعد را اعلام کردند و شرایط تمرینات و اردوهای تیم ملی و هم مشخص است. در خصوص دستیارانم هم باید بگویم که کل گروه آنالیز باشگاه نفت با من به استقلال می‌آیند که شامل کیانوش فروزش و مهدی خانبان است و سید صالح مصطفوی هم که سالیان سال آنالیزور من بود و حالا دستیار فنی من شده راهی استقلال خواهد شد.

اعلام دستیار خارجی تا ۱۰ روز آینده

وی ادامه داد: همچنین باید بگویم دستیارانی که ۷ سال با من تلاش کردند و به اندازه من رشد کردند هم به استقلال خواهند آمد هرچند که شما فقط مرا می‌بینید. باید بگویم علی چینی و محمد خرمگاه  به همراه یک دستیار خارجی که تا ۱۰ روز آینده مشخص خواهد شد کادر فنی ما را تکمیل خواهند کرد. من گمانه زنی خاصی نمی‌کنم و اجازه نمی‌دهم کسی از روابط دوستی اش به من بتواند کسی را به من تحمیل کند مطمئن باشید اگر این اتفاق بیفتد آن را شفاف اعلام خواهم کرد. من روی شفاف سازی زیاده روی می‌کنم چرا که نگران آبروی خودم و وضعیت استقلال هستم.

منصوریان در مورد شروع تمرینات استقلال هم خاطرنشان کرد: من برنامه شروع تمرینات را بر روی ۲۵ خرداد بسته بودم اما این موضوع بستگی به شرایط تیم ملی دارد. باز هم امشب برنامه های خودم را یک بار دیگر خواهم دید که ببینم بازیکنانی که می‌خواهیم جذب کنیم تا چه میزان در تیم ملی حضور دارند. شاید برنامه تمرینات ما از ۲۵ خرداد به ۳۰ خرداد تغییر کند اما این را قاطعانه می‌گویم اگر بازیکنی در تمرینات غیبت و یا بی نظمی کند آسیب شدیدی خواهد دید. همچنین درباره دستیار خارجی باید شفاف بگویم که گزینه من میک درموت بود اما چون او قرارداد داشت مجبور شدیم به گزینه‌های بعدی فکر کنیم اما این بنده خداها در ایران کسی را نمی‌شناسند و ما تا اسم آنها را اعلام کنیم کلی دوست و مدیر برنامه در ایران پیدا می‌کنند که به همین دلیل مجبور هستیم مخفیانه کارها را جلو ببریم.

فسخ قراردادم با نفت قانونی است

وی در مورد اظهارات حسین آل اسحاق بازرس قانونی باشگاه نفت که مدعی شده فسخ قرارداد منصوریان با باشگاه نفت قانونی نیست اظهار داشت: آل اسحاق از مدیران خوب و قوی در بخش حقوقی است اما باید بدانید که من هیچ کاری را بی حساب و کتاب انجام نمی‌دهم یکی از مشاوران حقوقی من از کارشناسان فیفاست. ساعت ۱۰ صبح فردای بازی با نفت که قراردادم را فسخ کردم امروز را می‌دیدم و به همین دلیل همه کارها را قانونی جلو بردم. طلب من از باشگاه نفت مشخص است و برگه فسخ قرارداد من هم وجود دارد. من با اینکه یک ریال از نفت دریافتی نداشتم اما باید بگویم ۱۵۰ میلیون تومان هم برای این باشگاه هزینه کردم. یا اطلاعات فوتبالی آل اسحاق کم است و یا اینکه قوانین را کامل نمی‌داند. گفته شده فسخ قرارداد من به کمیته انضباطی نرفته اما من باید بگویم فسخ قراردادم ارتباطی با کمیته انضباطی ندارد چرا که من از باشگاه نفت شکایتی نکرده‌ام. من طبق ماده ۲۳ بند ۱۳ آیین نامه نقل و انتقالات چون زیر ۵۰ درصد از مبلغ قراردادم را دریافت کرده بودم قراردادم را یک طرفه فسخ کردم.اینکه آل اسحاق گفته من باید بعد از فینال جام حذفی قراردادم را فسخ می‌کردم در صورتی درست بود که سرمربی ذوب آهن و یا استقلال بودم اما برای ماندن در نفت پایان لیگ برتر پایان فصل فوتبالی بود و امکان ندارد من یک درصد هم اشتباه کرده باشم چون می‌دانستم در راه دست اندازهای ریز و درشتی برای به وجود می‌آمد بهتر است آل اسحاق به سازمان لیگ برود و اطلاعاتش را کامل کند.

سرپرست  استقلال پورحیدری است

منصوریان در مورد اینکه تکلیف سرپرست تیم استقلال چه خواهد شد اظهار داشت: قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم بهترین دوستان من در کادر فنی قبلی استقلال بودند اما در انتخاب اعضای کادر فنی و همچنین لیست ورودی و خروجی همه تمرکزم را گذاشتم تا استقلال ضرر نکند. قطعا اگر قرار بود دوستی را در کار لحاظ کنم لیست خروجی تغییر می‌کرد. در خصوص سرپرست استقلال هم باید بگویم که بهتر است سوالتان را اصلاح کنید سرپرست استقلال منصور پورحیدری است و خدا را شکر می‌کنم که او سلامتی اش را بدست آورده و خودم خواهش کردم که او که کوه تجربه و پدر استقلال است کار کنم و از صمیم قلب برای او سلامتی و طول عمر با عزت را خواستارم.

درهای تمرین همیشه به روی خبرنگاران و هواداران باز است

وی در مورد نحوه حضور هواداران و خبرنگاران در تمرینات استقلال هم خاطرنشان کرد: درهای استقلال همیشه به روی خبرنگاران و هواداران باز است و این آمادگی را داریم که پاسخگوی آنان باشیم اما به هر حال باید احترام‌ها حفظ شود. درهای تمرین بسته نخواهد بود مگر روزهایی که بخواهیم تمرین عجیب و غریبی کنیم. اعلام می‌کنم که ما آمادگی پذیرش هواداران را داریم اما هواداران باید آستانه تحمل خودشان را بالا ببرند. شاید ما یک هفته و یا ۱۰ هفته خوب باشیم اما یک هفته خوب نباشیم. بازیکنان باید از حضور هواداران لذت ببرند نه اینکه احساس ترس کنند چون این مسئله به تیم ضربه خواهد زد. درهای تمرین به روی خبرنگاران هم باز خواهد بود اما ایده‌ای به باشگاه دادم که فکر می‌کنم مورد موافق قرار گرفته باشد و آن این است که هفته ای یک بار مربیان و بازیکنان با حضور در میکسدزون یا نشست خبری پاسخگوی رسانه ها باشیم.در این مدت که با من تماس می‌گرفتید اما پاسخ شما را نمی‌دادم از شما عذر می‌خواهم چرا که می‌خواستم برای اولین بار سرمربی استقلال در نشست خبری با رسانه‌ها صحبت کنم. در استقلال اخبار را نمی‌توان پنهان کرد چرا که بازیکنان بزرگی داریم و خبرسازی انجام می‌شود. خود شما هم قبول کنید که اگر بخواهم هر روز پاسخگوی تماس های مستقیم شما خبرنگاران باشم تمرکزم را برای کار از دست خواهم داد.سعی ما بر این است که با توجه به اینکه سامانه هواداری هزینه ها را می‌دهد بتوانیم از خبرنگاران در تمرین پذیرایی هم بکنیم اما خبرنگاران هم باید اصول حرفه‌ای را رعایت کنند.قول می‌دهم هفته‌ای یک بار خودم و بقیه بازیکنان در مسیر شما باشیم اما اگر بازیکنی بخواهد درباره مسائل فنی و یا کلی باشگاه صحبت کند اجازه مصاحبه نخواهیم داد و باید این مصاحبه‌ها کنترل شود مطمئن باشید در میکسدزون بازیکنان پشت سر من حرکت خواهند کرد.

وی در مورد اینکه پیش از این گفته بود سکوهای ورزشگاه استقلال را کنترل می‌کنند اظهار داشت: من با هیچ مربی و یا بازیکنی زاویه ندارم و مخلص همه هواداران و پیشکسوتان استقلال هم هستم امسال می‌خواهم هواداران و سکوها نه با من بلکه با استقلال باشند چرا که ممکن بود هر کس دیگری جای من اینجا بنشیند.ما احساس منفی به هیچ سکویی نداریم ولی صحبت بوده که فلان سکو نظر خاصی دارد. قطعا همه هوادار استقلال هستند و همه ما باید از نام استقلال دفاع کنیم. من هر روز رسانه‌ها را رصد می‌کردم و می‌دیدم که حمیتی که باید وجود داشته باشد در سالهای قبل نبود چرا که کسانی که زاویه مند بودند با خودشان زاویه داشتند. من دست مربیان سابق استقلال را می‌بوسم و از پیشکسوتان ممنون هستم که از استقلال نه از من حمایت می‌کنند چرا که  استقلال اگر افتخاری بدست بیاورد شادی و افتخار آن برای آنها است. امسال می‌خواهیم به گونه‌ای کار کنیم که همراه با هواداران در زمین فوتبال لذت ببریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی م ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    خیلی منم منم میزنی ، بعد دربی با پرسپولیس می بینیمت !!
  • محمد ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    اقای منصوریان زیاد هارت و پورت نکن توهم چهارتا دیگه مثل مظلومی از پرسپولیس میخوری بعدش کاسه کوزتو جمع میکنی میری.استقلالیا یا به قول خودتون اس اس در حد پرسپولیس نیستید تیم ما قویتر و پرطرفدارتر است.تیم ناشناخته ای مث شما ابروی لیگ ایران روهم برده است
  • رضا ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    lعلی اقا شما استقلالو به قله ی افتخارات می رسونی اینو مطمئنم
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    معلومه که نتایج دربی 5سال اخیر که استقلال نتونسته پرسپولیس رو ببره و بویژه نوش جان کردن 4گل و از بین رفتن نماد 4،بدجوری رو اعصاب استقلالی ها و سرمربی محترمشون است
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    اقای منصوریان بیا تا به تو هم 4 تا بزنیم. تازه اگر هوا بارونی نباشه 6 یا 7 میخورید
  • فرشاد ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    بابا همش شد که من من من
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    آقای عزیز جان که مفت نیست - دروغ که هناق نیست - چرا دروغ می گوئی اگر هم راست می گوئی برای چه جانت را می دهی
  • کارشناس فوتبال ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    آه قله!..فوتبالی که از استعداد و بازیکن با کیفیت خالی شده هیچ تیمی در اون به هیچ قله ای نمی رسه عزیز جان..
  • داریوش ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت هواداران استقلالی اقای منصور انشالا با کمک خدا بتونیم این دربیو ببریم و روی هرچی پرسپولیسیه رو کم کنیم منصورو عشقه زنده باد استقلال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس