امروز اگر بی‌بی‌سی جاعل تاریخ انقلاب شده است، زمینه این نفوذ تاریخی و فرهنگی را کسانی فراهم کرده‌اند که خود را در بطن انقلاب و از یاران امام می‌دانند اما امام را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف و تحریف می‌کنند.

چه کسانی زمینه خارجی تحریف تاریخی شخصیت امام (رة) را فراهم کردند؟گروه سیاست مشرق - خبرسازی و جعل سند از سوی «بنگاه خبرپراکنی انگلیس» (بی‌بی‌سی)، یکی از مصداق‌های بارز نفوذ است. نفوذی که با تحریف تاریخ و هدف قرار دادن شخصیت والای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. استحاله شخصیت امام و تقلیل امام انقلابی به امام سازشکار از جمله دسیسه‌های رسانه‌ای روباه پیر برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است. موضوعی که حتی «گری سیک» عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا نیزبا آن مشکل دارد و با گزینشی و غیر واقعی خواندن بخش‌هایی از گزارش شبکه بی بی سی تصریح می‌کند: « در آن زمان کسی از اظهارات امام خمینی(ره) برداشت ادامه روابط نزدیک با آمریکا را نداشت [1]

معنای ادعای واهی بی‌بی‌سی فارسی‌ مبنی بر ارتباط گیری امام با کارتر از طریق نامه که بر سه اصل و تعهد «عدم بستن شیر نفت ایران به روی غرب»، «عدم صدور انقلاب» و «ارتباط مستمر با آمریکا» عنوان شده است، چیزی نیست جزء مخدوش کردن شخصیت و تصویر امام راحل. این درحالی است که همه اعلام‌ها و بیانات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که در تاریخ ثبت و ضبط شده خلاف چنین دروغ‌پردازی است.

اینکه چطور در چنین زمانی آنهم بعد از گذشت حدود سی و اندی سال از انقلاب اسلامی بی‌بی‌سی فارسی چنین اسنادی که به کل با رفتار سیاسی امام در تناقض است را منتشر می‌کند یکی از نکات قابل تامل چنین شبهه پراکنی است.

کارشناسان ذی‌ربط بر این باورند که بی‌بی‌سی با تکنیک روایت ناقص و جابه‌جایی افراد دست به تحریف تاریخ زده است. به طور مثال درجمله « ما با آمریکایی‌ها هیچ دشمنی خاصی نداریم….» با حذف کلمه مردم دست به تحریف زده است، در حالی که اصل سخن امام (ره) این بوده است که : «ما با مردم آمریکا هیچ دشمنی خاصی نداریم….»

خط تحریف تاریخ با هدف سازشکاری با شیطان اکبر البته یک حوزه داخلی نیز دارد. در سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی سلسله مباحثی است که خطی مشابه خط بی‌بی‌سی فارسی البته با جنس نرم‌تری را دنبال می‌کند.

هاشمی رفسنجانی که این سال‌ها مواضع متفاوتی نسبت به گذشته خود اتخاذ می‌کند، زمینه‌چینی برای ارتباط با آمریکا در آراء و سخنانش مشهود است. آراء و نظرات تازه‌ و معناداری که جنجال‌های زیادی نیز به پا کرده است.

هاشمی رفسنجانی که در سال‌های نه چندان دور، در خطبه‌های نماز جمعه 28 آبان‌ماه سال 61 لیبرالیسم و عناصر وابسته به این جریان را بعد از انقلاب اسلامی وسقوط رژیم شاهنشاهی دومین خاکریزی قلمداد می‌کند که بایستی توسط نیروهای انقلابی فتح شود،‌ به یکباره با یک چرخش محسوس ساز سازش با آمریکا را می‌نوازد. [2]

در همین راستا، هاشمی در بخشی از کتاب صراحت نامه خود درباره حذف شعار «مرگ بر آمریکا» با این ادعا که امام با حذف این شعار موافق بودند، می‌نویسد: «تمام مطلب همان بود که نوشته بودم. الآن هم دقیقاً یادم نیست که چه نوشتم. به‌هرحال موافق نبودیم که در مجامع عمومی مرگ کسی را شعار دهیم. مثلاً در اجتماعات ما «مرگ بر بنی‌صدر» شعار داغ مردم بود که در نماز جمعه خواهش کردم که نگویند. «مرگ بر بازرگان» بود که خواهش کردم نگویند. «مرگ بر شوروی» بود که گفتم الآن با شوروی مشکل آن‌چنانی نداریم. درباره آمریکا هم گفته بودم. من ذاتاً با حرف‌های تند و فحاشی‌ها مخالفم و آن‌ها را مفید نمی‌دانم.»[3]

هاشمی رفسنجانی در سال 91 نیز در مصاحبه‌ای با فصلنامه مطالعات عنوان کرد در نامه ای پنهانی که خودش به امام راحل داده، نوشته است: « اینکه با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست! اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. هاشمی البته به پاسخ امام خمینی(ره) اشاره ای نکرده اما به نظر می رسد سکوت امام، خود گویای پاسخ نامه هاشمی است.[4]»

هاشمی رفسنجانی درجایی دیگر درباره این نامه در دیدار با اعضای فراکسیون اقلیت مجلس نهم می‌گوید که « اگر بحث‌هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتماً حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می‌دادند.[5]»

همچنین هاشمی در تیرماه سال 94 در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی گاردین درباره بازگشایی سفارت آمریکا در تهران بیان کرد: «محال نیست. اگر رفتارها اصلاح شود، طبعاً به سفارت می‌رسد. امام (ره) صریحاً و با تعبیر ادبیات دیگری گفتند که اگر آمریکا آدم شود، ما دیگر مشکلی با آمریکا نداریم.»[6]

به نظر می‌رسد این قبیل سخنان فتح ‌بابی برای رسانه‌های حامی منافع غرب جهت تحریف تاریخ و شخصیت امام راحل شده است. متاسفانه برخی اظهارنظرهای سیاسی که امام را به «‌موزه تاریخ فرستادند» و استفاده از کسانی که هتاکی به امام شاخصه بارز این افراد است در سمت مدیر کل مرکز اسناد دانشگاه آزادو تحرکات ضدانقلابی و ضدامامی از این باب و از آن بدتر سکوت سیاسی و جهت‌دار در مقابل این هتاکی‌ها سبب شده تا دشمن نیز در این عرصه گستاخ‌تر شده و آشکارا پیام هشدارآمیز امام به کارتر را نامه سازشکارانه بخواند. امروز اگر بی‌بی‌سی جاعل تاریخ انقلاب شده است، زمینه این نفوذ تاریخی و فرهنگی را کسانی فراهم کرده‌اند که خود را در بطن انقلاب و از یاران امام می‌دانند اما امام را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف و تحریف می‌کنند و به نوعی به انگلیس و کشورهای غربی پالس دادند که زمینه را در داخل برای تحریف و سند سازی، هموار کرده‌اند.



[1] http://www.mehrnews.com/news/3676494

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/463195

[3] http://hashemirafsanjani.ir/fa/content

[5] http://tarikhirani.ir/fa/news/51/bodyView/2022

[4] http://www.jahannews.com/fa/doc/news/215843

[6] www.mashreghnews.ir/fa/news/439887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • محمد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    باعث شد خیلی فکر کنم. ممنونم مشرق. ما رو از فتنه اکبر راحتمون کن رفیق!
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    تا هاشمی زنده است نهضت زنده است اما م خمینی قدس سره مشرق از هاشمی رفسنجانی عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر مشرق دلال تحریم هرکاری بکنی هاشمی رفسنجانی در قلب مردم است و با لاطاعلات تو محو نمی شود
  • حسین ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    برای من عجیبه و اصلا من شاخ در میارم وقتی‌ یک عده ایرانی‌ در داخل کشور حمایت می‌کنن از انگلیس اون هم از انگلیسی‌ که هنوز همون سیستم پادشاهی و دقیقا همون خاندان پادشاهی از زمان جنگ جهانی‌ اول و دوم دارند در اون حکمرانی میکنند. ۱- انگلیس که در جنگ جهانی‌ اول مستقیماً باعث زجر کش شدن نسل کسی‌ و قحطی مدیریت شده‌ای بود که در طی‌ اون به گفته خود غربی‌ها از حدود ۴۰ درصد جمعیت ایرانی‌ کشته شد و حدود ۱۷ میلیو ایرانی‌ به عبارتی به شهادت رسیدند. ۲-تمام قسمت‌های جنوبی سرزمین ایران از جمله بحرین و جزایر خلیج فارس و یا نقاط شرقی‌ کشور از جمله هرات و... با دشمنی و خباثت کامل انگلیسیها از ایران جدا شد و تا همون امروز تمام منطقهٔ داره از این مسائل میسوزه. ۳-تمام تقسیمات مرزی که بالقوه باعث جنگ هست و گروه‌های عجیب و غریب در نقاط مرزی کشورهای منطقهٔ و گروه‌ها با عقاید جنایتکارانه بر طبق تمام شواهد توسط سازمانهای اطلاعاتی‌ انگلیس سالها قبل از اینکه حتی آمریکا بفهمه در خاور میانه چه خبر هست تشکیل شدند که الان القاعده و داعش و هزاران جانی و آدمکش دیگه از همون فرقه‌های انگلیسی‌ هستند و از همون عقاید وحشیانه و جنون آمیز اونها تغذیه میکنند. ۴-مدیریت اطلاعاتی‌ و مستقیم جنگ تحمیلی و کمک عجیب و غریبی که انگلیسیها به صدام کردند هنوز از خاطره ملت پاک نشده. و دهها و شاید صدها مورد دیگه که الان جای ذکر اونها نیست. جالبه که در دوران پهلوی هم یک عده میگفتند این مسائل و دشمنی انگلیس مال قدیم بوده و مربوط به قاجار بوده و بهتون قول میدم که در زمان قاجار هم یک عده می‌گفتند که دشمنی انگلستان مال صفویه بوده و الان هم یک عده میان این توجیه را انجام میدان که الان قرن ۲۱ هست و حکومت انگلیس تغییر کرده و الان قرن دموکراسی و از این قبیل اراجیف هست و نکته قابل توجه اینه که هنوز همون خاندان پادشاهی جنگ جهانی‌ اول و دوم که ضربه‌های بزرگ و اساسی‌ به ایران زدن در انگلستان حکومت میکنند. جالبه روسیه‌ای که از زمان تزار تا الان سیستم حکومتیش ۳ بار عوض شده و حتی حاکمان قبلی‌ اون اعدام شدند توسط حاکمان جدید هنوز توسط همین عده انگلیس پرست میان به اون حمله میکنن و جنایت روسیه تزاری و شوروی را اینها میان دائما یاد آوری می‌کنن ، خوب ما نسبت به روسیه و هیچ کشور خارجی‌ علاقه و دلبستگی نداریم ولی‌ آیا شما یک صدم همین مقدار میآیید نسبت به انگلیس خبیث اظهار نظر و انتقاد کنید؟؟؟
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق دیگه تموم شده... مردم میخوان راحت زنگی کنن نمیخوان با دنیا بجنگن. یه نگاه به انتخابات تهرون بنداز..
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    جناب ۰۱۱۷ شما هم مثل معاویه که حدیث جعل میکرد از امام نقل قول پس و پیش میکنی؟!
  • بچه ی نیروگاه ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق از یک خبر غافل شدی سخنان مهم فرمانده سپاه در مورد تحصیل آقازاده ها در انگلیس. به نظر من اگه یک روز دوباره ایران بشه مستعمره قطعا مستعمره ی انگلیس خواهد شد نه آمریکا چون آمریکایی ها بلد نیستند ولی انگلیس حرفه ای شده. خدا میدونه چه قدر آقا زاده ی مسئولین در انگلیس درس خوندن و دلبسته ی فکری به اون هستند. و دو پس فردای دیگه در ایران مسئولیت های مهم خواهند گرفت و کشور رو به اون سمت پیش می برن.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کلمه "تا" رو از کجا آوردی در ضمن امام فرموده بود هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. یک جای دیگر هم فرمودند: ملاک حال فعلی افراد است
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    آقای هاشمی ستون انقلاب است
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    لعنت خدا بر انگلستان
  • صادق ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    ناشناس جان، مگه شما تا الان داشتی با دنیا می جنگیدی؟ یا اینکه اون دولت های مستکبر را دنیا میبینی!
  • رضا ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق از شما تشکر میکنم که مدافع حقانیت انقلاب و امام هستید ، دولتهای خبیثی چون انگلیس و آمریکا بعد از این همه جنایت و غارت که سرزمینشان از غارت نفت خاورمیانه و کشتار انقلابیون آن شکل گرفته مورد تایید عده ای با ماهیت پلید هستند، شخصی نوشته آرامش میخواهیم، چپاول منطقه و عقب ماندگی علمی و تحریم کردن ملت ایران و از بین بردن دستاوردهای هسته ای و غیره برای شما آرامش می آورد ، زهی خیال باطل یا اجنبی هستی یا جاهل، بگذارید یکبار فقط یکبار مردانه ایران بدور از خائنان اجنبی به استقلال و عزتش برسد.
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مرگ بر بی بی سی
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مردم میخوان راحت زندگی کنند اما غرب نمیزاره ... اینو بفهم.
  • صداقت ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق حیا کن چرا تخم اختلاف می کاری
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق دمت گرم
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    ما بیشتر از مردم ویتنام بدست امریکا صدمه ندیده ایم ویتنامی ها هم به این نتیجه رسیدند که ارتباط داشته باشند.
  • مجتبی7 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    دلال تحریم؛ها؟ اگه من اسم دلال های تحریم رو بیارم که مشرق منتشر نمیکنه. حیف...
  • منوچهر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    رفیق اشتباه گرفتی ، آنکه تخم نفاق می افکند انگلیس خبیث با صدای ناهنجار بی بی سی است
  • shadman ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    تو بخواب راحت بخواب و غصه نداشته باش وقتی مدافعین حرم و شهدای حرم برات امنیت میارن. ما با کی سر جنگ داریم؟ اول انقلاب به کشور ما حجوم آوردن لابد اگه به تو بود نباید می جنگیدیم ما با کسی جنگ نداریم ولی دشمنان ریز و درشت با ما جنگ دارن اگه همه مثل تو بریم تو خواب عمیق وای بر ما. تو بخواب عزیزم ما تند روها بیداریم شما روشنفکران بخوابین ما بیسوادا بیداریم. بخواب عزیزم بخواب راحت باش راحت باش و خوشا به حالت و حالتان که خدا چشم و گوش دلتونو کر و کور کرده فریاد زجه ی فرزندان شهدای حرم را نمی شنوید نمی بینید و نمی دانید که اگر نایستیم واگر فرزندانمان یتیم نشوند شما عزیزان خوشخواب بدخواب میشین نجنگید چون شما اهل چنگ نیستید؛ شما تندروی نمی کنید روشنفکرید بخواب عزیزم بخواب و همچنان بخواب
  • م-ب ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    ناشناس تحریف کننده اگر مشرق دلال تحریمه توهم دلال تسلیمی هاشمی زنده است تا نهضت زنده است درستش اینه توهم از دست مشرق عصبانی باش تا بمیری
  • شایان ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    ولی تا دلت بخواد از انگلیس ایران ضربه دبد یادت باشه انگلیس در ایران منفوره این چرندیاتم انگلیس گفته پس تا ابد نمیشه بهشون اعتماد کرد فعلا انگلیس بهتره شلوارشو بکشه بالا تا تز بده برای ایرانی ها
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    عالی بود مشرق
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مگر ویتنامی ها استاد ما هستند؟ ما تا زمانی که آمریکا آدم نشود رابطه بر قرار نخواهیم کرد رابطه فقط رابطه عادلانه فعلا که آمریکا ظالم است و مظهر شر
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    سال 88 هم مردم میخواستن راحت زندگی کنن ولی فتنه اکبر نذاشت
  • دانشجو ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    خوبه خودت داری میگی انتخابات "تهران" رای کشور در انتخاب ریاست مجلس خبرگان و شورای اسلامی مشخص شد
  • من انقلابی ام ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    تخم اختلاف سال 88 با دروغ بستن به نظام کاشته شد
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    ناشناس 11:17 پس بگو چرا ویتنام اینهمه!!!!!!!!!!!!!! پیشرفت کرده!!!!!!!!!!!!!!! و تو همین کشور خودمون به هرچی دست می زنی مال کشور ویتنامه!!!!!!!!!!!! حالا اگه یکی یه غلطی بکنه دلیل نمی شه دیگری هم اون اشتباه رو تکرارکنه.
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    شوخی می کنی
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    متاسفانه ایشون از فرزند مفسد اقتصادی اش که توسط قوه قضائیه محکوم شده است اعلام برائت نکرده است.
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    متاسفانه ایشون از فرزند مفسد اقتصادی اش که توسط قوه قضائیه محکوم شده است اعلام برائت نکرده است.
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    لعنت خدا بر نوکران انگلیس و آمریکا و اوباما و جان کری
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    تو که میگی حیا کن آیا فساد اقتصادی آقازاده مفسد اقتصادی ایشان را که توسط قوه قضائیه محکوم شده حاضری محکوم کنی؟
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    یادت باشه که ما دلیران تنگستان را داشتیم که پوزه انگلیس را بخاک مالیدند. اینقدر افتخار نوکری اجنبی و کاسه لیسی دشمن و لذت اردنگی خوردن از دشمن را نخواه - برایت جالب نیست - این طرز تفکر نفوذی ها هستش
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    خاک بر سر آنهایی که دنبال نوکری کدخدا بقیمت تحقیر شدن و توهین شنیدن و تهدید شدن از جانب دشمن هستند.
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    روانی!!
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    ممنونم عالی بود اجرکم عندالله
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    با درود به سايت ارزشي مشرق نيوز از بابت مطالب روشنگرانه به عرض مبارك برسانم كه اقاي هاشمي نزديكترين ادم به امام بود و امام هيچوقت علاقه خودش را نسبت به او پنهان نميكرد دليل سكوت اقاي هاشمي اينست كه ايشان باتوجه به نزديكي به امام راحل ميداند كه اين اسناد واقعي است و البته همه ميدانند كه امام سياستمدار بود و واضع ولايت مطلقه فقيه كه طبق اين فلسفه سياسي و مطابق فرمايشات ايشان انجام هر عملي براي حفظ نظام جايز و اوجب واجبات است حتي ولي فقيه ميتواندتمام يا بخشي از احكام اسلامي را تعطيل كند اينهايي كه دنبال توطئه مي گردند دو دسته اند يك دسته بي اطلاع از همه چيز و دسته ديگر مطلع و فاقد شهامت..اگر امام خميني براي رسيدن به قدرت با امريكا ارتباط برقرار نمي كرد بايد شك ميكرديد پيامبر هم با دشمنانش كه در زمان خودش ارتباط داشت چه رسد به أواخر قرن بيستم كه رسانه هاي ارتباط جمعي غرب بودند كه امام را به عنوان جايگزين حكومت شاه در أفكار عمومي جا انداختند.
  • بچه ی نیروگاه ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    بود
  • ناشناس ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • ناشناس ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مردم ایران سالهاست که میخواهند راحت زندگی کنند اما امریکا و انگلیس اجازه نداده اند و ایرانیان مجبور شدند برای راحت زندگی کردن در مقابل استکبار و زورگویی ظالمان بایستند .
  • مهرداد ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    تا زمانی که امریکا از تروریسم در منطقه و جهان حمایت می کند و ملت های استقلال طلب را سرکوب می کند رابطه با آنها معنا ندارد مگر اینکه آدم بشوند.
  • ناشناس ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود.
  • ناشناس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مردم تهران اگر به بلوغ سیاسی رسیده بودند که به لیست مورد حمایت رسانه روباه پیر رای نمی دادند !
  • ناشناس ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    امام خمینی (ره) هرگز در مقابل استکبار تسلیم نشد و سرخم نکرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس