کد خبر 585191
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس گفت: شهادت می‌دهم جهاد فی سبیل‌الله‌، نهضت اسلامی و تمامیت چیزی که امروز علیه تکفیری‌ها به لطف الهی به سرانجام رسیده است مرهون تلاش‌های حاج حمید تقوی‌فر و افرادی همچوم ایشان است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار ایرج مسجدی که در مراسم رونمایی از سنگ مزار یادبود سردار شهید حاج سیدحمید تقوی‌فر در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران سخن می‌گفت، بیان کرد:‌ من با حاج حمید 30 سال دوست و همکار بودم و در دوران دفاع مقدس او معاون اطلاعات بنده بود و در قرارگاه رمضان و نیروی قدس نیز با یکدیگر همراهی داشتیم. برای همین خاطرات، زندگی و همکاری مشترک فراوانی از او دارم.

وی ادامه داد: زندگی پربرکت شهید تقوی چند بُعد دارد. نخستین بُعد او بعد فردی، اخلاقی است. حاج حمید انسانی وارسته، متدین، اهل تحجر،زاهد، انسانی مخلص، نیرویی ولایت‌مدار، مردی زحمت‌کش و ساده‌زیست بود. بُعد دیگر زندگی حاج حمید؛ بُعد کاری و فعالیت‌های پاسداری او است. حاج حمید دو خصوصیت خاص در این زمینه داشت: نخست اینکه نیرویی کاملا اطلاعاتی و امنیتی و اطلاعاتی نظامی بود. همچنین درک و فهم خوبی از شرایط داشت. دومین ویژگی او نهضتی بودن حاج حمید است. شهید تقوی‌فر شناخت خوبی از گروه‌های مجاهدین عراقی داشت و در دوران صدام حسین و پس از آن جریان‌های بسیاری بودند که شهید تقوی‌فر در شناسایی، حمایت، سازماندهی و پشتیبانی آن‌ها در ابعاد فرهنگی، اعتقادی، اطلاعاتی و عملیاتی نقش اثرگذاری داشت.

سردار مسجدی افزود: شهید تقوی‌فر روح تواضع، اخلاص و شهادت‌طلبی داشت و فرهنگ واقعی اسلام را به اطرافیان و دوستان مجاهدش منتقل می‌کرد. دوستان مجاهد او درس شهادت را از حاج حمید آموختند. بسیار پیش می‌آمد که او شب زنده‌داری می‌کرد و روزها هم روزه داشت. یادم می‌آید زمانی که به قرارگاه فجر جنوب می‌رفتیم خودش سفره را پهن و از ما پذیرایی می‌کرد و بعد ما متوجه می‌شدیم که او روزه است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: من در کنار این یادمان شهادت می‌دهم که جهاد فی سبیل‌الله و نهضت اسلامی و تمامیت چیزی که امروز علیه تکفیری‌ها به لطف الهی به سرانجام رسیده است مرهون تلاش و فعالیت حاج حمید تقوی‌فر و افرادی همچون ایشان است. حاج حمید در دوران جنگ تحمیلی هم‌رزم افرادی همچون شهیدان معماری، دقایقی، علی هاشمی و صدرالله فنی بود که هر یک نمونه‌ای خاص بودند. ما گاهی می‌گوییم خداوند به ما توفیق شهادت بدهد اما تقوی‌فر عمیقا پاسدار شهادت بود و چون با خدا صدق و نیت خالص داشت خداوند نیز به خواسته‌اش پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه حاج حمید تقوی‌فر چند سالی بازنشسته شده بود گفت: او یک روز هم آرام نمی‌نشست و مرتب به عراق رفت و آمد داشت. البته خیلی‌ها او را نمی‌شناختند و عده اندکی از مجاهدین قدیمی عراق با او آشنایی داشتند. حتی در مجموعه سرایای خراسانی نیز کسی نمی‌دانست که او یک فرمانده عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران است. حاج حمید یک بسیجی بود و موجودیت و جوهره وجودی او از تقوای الهی برگرفته شده بود.

وی با اشاره به عقب‌نشینی نیروهای تکفیری در عراق خاطرنشان کرد:‌ تکفیری‌ها اکنون در ضعف و زبونی به سر می‌برند. اگر زمانی بخش وسیعی از سرزمین بین‌النحرین یا عراق امروزی را در دست‌شان داشتند اکنون فقط در فلوجه و موصل حضور دارند و اگر برخی از اختلاف‌ها در عراق نبود حشد‌الشعبی (نیروهای مردمی) آن‌ها را تا مرز سوریه و ترکیه عقب می‌راندند و کارشان را تمام می‌کردند. این موفقیت‌ها از برکت خون شهدا است.

در بخش دیگر این مراسم سیدابواحمدنقیب عضو پارلمان عراق در سخنانی گفت: حاج حمید تقوی‌فر از شهدای بلند مرتبه است و شخصیتی چند بُعدی دارد. امام خمینی (ره) که در رابطه با شهید بهشتی فرمودند یک ملت بود، حاج حمید نیز فراتر از یک ملت فعالیت می‌کرد و در راه جهان اسلام مجاهدت داشت.

وی خاطرنشان کرد: حاج حمید تقوی‌فر امروز برای مجاهدین مسلمان و عراقی‌ به یک الگو تبدیل شده است و با مجاهدت، شجاعت، اقدام و تواضعی که داشت خودش به عنوان یک مدرس زندگی مطرح شده است.

احمد نقیب یادآور شد: من از ملت ایران و پشتیبانی‌های آن‌ها برای حفظ کشورمان قدردانی می‌کنم. این حمایت‌ها در حقیقت معنای وحدت اسلامی و اخلاص است. ما باید این راه را ادامه بدهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم پروین مرادی همسر سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر ضمن تشکر از مهمانان حاضر در این مراسم خاطر نشان کرد: امیدوارم همگی ادامه‌دهنده راه حاج حمید باشیم و شما که کاری حسینی می‌کنید ما نیز بتوانیم در کنارتان زینبی باشیم. حضور شما در این مراسم برای خانواده حاج حمید قوت قلب است.

در پایان این مراسم سردار ایرج مسجدی، ابواحمد نقیب و همسر سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر از سنگ مزار یادبود این فرمانده شهید رونمایی کردند.

در این مراسم مجاهدینی از کشور یمن، بحرین، عراق نیز حضور داشتند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس