کد خبر 559657
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

همسر سردار شهید حاج سید حمید تقوی‌فر از فرماندهان مدفاع حرم،خاطراتی از همسر شهیدش بیان کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پروین مرادی همسر سردار شهید حاج سید حمید تقوی‌فر در یادواره شهدای دانشجوی رسانه ملی در دانشگاه صدا و سیما گفت: حاج حمید بسیار مهربان و دوست داشتنی بود. تقوایش قوی بود.با اینکه می‌گویند افراد نظامی خشن و بی‌مهر هستند اما او بسیار رقیق‌القلب و با احساس بود و به همه محبت و مهربانی می‌کرد.

وی افزود: پس از اینکه حاج حمید در عراق به شهادت رسید افرادی از پارلمان عراق به منزل ما آمدند و به ما گفتند که حاج حمید در عملیات‌ها اسلحه به دست نمی‌گرفت و با یک چوب که سربند یا زهرا به سر آن گره خورده بود به فرماندهی می‌پرداخت. همسرم در زمینه تعلیم و تربیت جوانان اهل شعار نبود و با عملش آموزش می‌داد و در همه مراحل زندگی نیز این چنین بود.

مرادی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های حاج حمید این است که او بسیار به فکر محرومین بود.اگرچه می‌توانستیم در مناطق خوب شهر زندگی کنیم اما معتقد بود که ما باید بتوانیم با ساده‌زیستی با درد مردم آشنا شویم؛بنابراین سبک زندگی ما باید به گونه‌ای باشد که درک کنیم محرومان چه حسی دارند. هنگامی که از عراق به منزل ما می‌آیند بسیار به مهربانی حاج حمید تاکید دارند به گونه‌ای که ایشان هرگاه به محلی برای بازدید می‌رفت از کوچک تا بزرگ را مورد احترام خود قرار می‌داد.

این همسر شهید یادآور شد:در آخرین سفری که به ایران آمده بود. چفیه‌اش سوراخ شده بود. به او سفارش کردم که شما برای انجام کارهای مستشاری به عراق رفته‌اید بیشتر از خودتان مراقبت کنید. حاج حمید گفت: من اگر به آنجا رفته‌ام ابتدا برای دفاع از حریم اسلام و مسلمین است و دیگر اینکه باید از مرزهای خودمان دفاع کنیم. خوشبختانه اکنون دشمن را کیلومترها به عقب پس زده‌ایم.

مرادی بیان کرد: حاج حمید به گونه‌ای در عراق عمل کرد که در قلب مردم آنجا جا باز کرد. به این شکل که در محل شهادتش بارگاهی ایجاد کرده‌اند. مسئولین عراقی تصمیم داشتند که زمینی که در آنجا همسرم به شهادت رسیده است خریداری کنند اما صاحب زمین آن قطعه‌ای را که حاج حمید در آنجا به شهادت رسیده است به دلیل علاقه‌ای که به همسرم پیدا کرده بود رایگان واگذار کرد و وجهی دریافت نکرد.

این همسر شهید در پایان بیان کرد: پیام آخر حاج حمید به برخی از فرزندان شاهد و پاسداران که با او تماس می‌گرفتند تا آنها را به عراق ببرند این بود که شما دانشجویان و محصلان باید درستان را خوب بخوانید و به مدارج بالا برسید تا وزنه‌ای برای خودتان و کشور باشید. شما باید پیام‌رسان صلح و آرامش باشید در مقابل کسانی که می‌خواهند جنگ و ناامنی ایجاد کنند و داعش تنها برای بدنام کردن اسلام است شما باید کار فرهنگی در راستای صدور انقلاب انجام بدهید.

در بخش دیگر این مراسم مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سخنانی گفت: از ابتدای تاریخ و زمانی که امام حسین به شهادت رسیده است خواسته‌اند که اثری از حرم و افکار اسلام ناب نباشد. اما دشمن تاکنون نتوانسته است این کار را انجام بدهد.

وی افزود: فرهنگ ولایی بیداری اسلامی و اسلام واقعی اکنون در سرتاسر جهان اسلام حاکم شده است اما متفکرین غربی و اسرائیلی می‌خواهند با دست اسلام با اسلام مبارزه کنند و از طریق مسلمین مسلمانان دیگر را بکشند برای همین وهابیت و بینش تکفیری را که هیچ کس جز خودشان را مسلمان نمی‌دانند ایجاد کردند.

در بخش دیگر این مراسم از مادر شهید غلام عباس ولیان نیز تقدیر شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس