ترس از نبرد آتی با رزمندگان حزب الله لبنان موجب شکل گیری نیرویی با نام «حزب الله» در ارتش اسرائیل و انجام رزمایش شبیه‌سازی نبرد با حزب‌الله شده است.

به گزارش مشرق، یک تیپ ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی با هدف نبرد با نیروهای مقاومت حزب‌الله تمرین شبیه سازی شده با تفنگ‌های کلاشنیکف، بمب‌های کاشتنی و عملیات استتار انجام داده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» ارتش اسرائیل اخیرا پروژه نبرد شبیه سازی شده با دشمن را در جریان آموزش‌های رزمی ارتقا داده است. اکنون تیپ «ناحال» گام نخست را در این زمینه اجرا کرده و نبرد شبیه سازی شده با نیروهای حزب‌الله لبنان را به اجرا گذاشته است.

در این رزمایش همچنین یگانی از دل نیروهای ارتش اسرائیل شکل گرفتند و نقش رزمندگان حزب‌الله لبنان را ایفا نموده، سلاح «AK-47» و «آر پی جی» به دست گرفته و شیوه‌های رزمی حزب‌الله را بکار بردند.

بر این اساس، در این رزمایش از نمونه‌ مراکز اطلاعاتی شبیه به آن‌چه‌که حزب‌الله استفاده می‌نماید  استفاده شده است. گفته می‌شود نیروهای حزب‌الله در مناطق شهری چنین مراکز اطلاعاتی را مستقر کرده‌اند. در این عملیات همچنین از گلوله‌های مشقی استفاده شده است.

نیروی دریایی رژیم اسرائیل چندی قبل نیز رزمایشی را شبیه به موقعیتی که در آن با حزب الله و علیه موشک‌های دوربردش می‌جنگد را آزمایش کرد. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند این رژیم از محاصره دریایی و میادین گازی خود هراس دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس