کد خبر 584693
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

سامسونگ و ال‌جی برای سالیان دراز به عنوان دو رقیب در بازارهای جهانی شناخته شده هستند. شکایت و دعاوی پی در پی سامسونگ و ال جی که برای سالیان دراز ادامه داشته و حتی با پا درمیانی‌های دولتی نیز این مشکلات حل نشده پایان یافت. اینک اما شاهد یک مشکل جدید هستیم؛اختلافی که همه صاحب نظران منتظر بودند تا به زودی سر باز کند.

 به گزارش مشرق، سامسونگ و ال جی از سال 2012 تولید تلویزیون های OLED را آغاز کردند. اما تنها کمی بعد، سامسونگ تولید OLED را متوقف کرد. ظاهرا علاوه بر عدم موفقیت در این راه، سامسونگ هزینه تولید آن را برای کارخانه بالا می‌دانست و البته هزینه نهایی برای مشتریان را. اما ال جی تولید تلویزیون های OLED را ادامه داد.

سامسونگ نیز کار بر روی یک تکنولوژی جدید را آغاز کرد. نتیجه آن SUHD بود.ت لویزیونی بر اساس نقاط کوانتومی (QD) که با قیمت کمتر از OLED روانه بازار شد و نتیجه آن تثبیت سامسونگ به عنوان پرفروش ترین برند تلویزیون در جهان. سامسونگ در 10 سال گذشته به عنوان پر فروش ترین برند تلویزیون در جهان شناخته شده است.

پس از آن نیز هر دو برند به خوبی و خوشی در کنار هم به تولید تلویزیون های OLED و SUHD پرداختند. اما در جریان نمایشگاه CES 2016 ال جی از تلویزیون‌های جدید خود پرده برداشت که در کنار OLED های معمول تولید شده اند. ال جی با گذاشتن نام SUHD بر روی آنها،به ناگه شعله خشم سامسونگ را روشن کرد. ال جی در اینباره توضیح داد که SUHD به معنی Super UHD بوده و زین پس از آن استفاده خواهد کرد!

حتی تا پس از نمایشگاه CES نیز سامسونگ واکنش چندانی به این نامگذاری نشان نداد،اما برای همه روشن بود که مشکل جدیدی در راه است.هم اکنون و در حالی که عرضه این تلویزیون ها آغاز شده است،سامسونگ اعتراض خود را به طور رسمی نشان داده است.

سامسونگ اعلام کرده است که نام SUHD به عنوان یک نام تجاری از سوی سامسونگ برگزیده و ال جی برای ترویج تلویزیون های جدید خود از آن استفاده کرده است!همچنین سامسونگ،کمپانی ال جی را به "بازار یابی فریبنده" متهم کرده است.

سامسونگ الکترونیک اسپانیا،رسما نامه اعتراض آمیز سامسونگ را به دفتر ال جی در همان کشور ارسال کرده است. سامسونگ در این نامه خواستار توقف فوری استفاده از نام SUHD برای تلویزیون های ال جی شده است.ال جی نیز در پاسخ به این نامه به اشتباه خود ازعان داشته و اعلام می دارد که به زودی نام SUHD را از این پروسه حذف خواهد کرد.

اما بر خلاف این وعده، ال جی همچنان از این نام استفاده می کند. نبرد بین شرکت های کره ای در سال های اخیر تشدید شده است، این اقدام ال جی می تواند در شعله ور کردن آتش این اختلافات به شدت موثر باشد.


منبع: مجله سخت‌افزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس