'هیلاری کلینتون' نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حرف های 'دونالد ترامپ' رقیب اصلی جمهوری خواه خود را رجزخوانی و دروغ دانست و هشدار داد وی به هیچ وجه صلاحیت رئیس جمهور شدن و فرماندهی کل قوای مسلح این کشور را ندارد.

به گزارش مشرق، به نوشته تارنمای تحلیلی خبری 'هیل' نهاد خبری رسمی کنگره آمریکا،‌کلینتون در سخنرانی اخیر خود در شهر 'سن دیه گو' دراین باره گفت: 'عقاید و حرف های ترامپ به طور خطرناکی آشفته اند و انسجام ندارند. در واقع حرف های او اصلا ایده محسوب نمی شوند بلکه مجموعه ای از رجزخوانی های پرهیاهو، خصومت های شخصی و دروغ های آشکار هستند.'

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین راجع به ترامپ گفت:'این طور نیست که او در حال حاضر آمادگی ریاست جمهوری نباشد بلکه او به هیچ وجه و به طور کلی به درد تصدی مقامی که به دانش، ثبات و مسئولیت پذیری جدی نیاز دارد، نمی خورد. او را تصور کنید که در اتاق تصمیم گیری کاخ سفید نشسته است و می خواهد از جانب ایالات متحده درباره مرگ و زندگی تصمیم بگیرد.'

این تارنما، سخنرانی روز گذشته (پنجشنبه 13 خرداد ماه) کلینتون در سن دیه گو را تندترین حملات مستقیم کلینتون به سیاست خارجی ترامپ توصیف کرد؛ نامزدی که در زمینه سیاست خارجی هیچ تجربه ای ندارد.

کلینتون درباره بی کفایتی ترامپ برای تصدی مقام ریاست جمهوری که فرماندهی کل نیروهای مسلح را نیز بر عهده دارد، افزود:

'آمریکایی ها در ماه نوامبر فقط یک رئیس جمهوری را انتخاب نمی کنند بلکه ما فرمانده بعدی کل نیروهای مسلح را انتخاب خواهیم کرد؛ فردی که در خصوص جنگ و صلح و مرگ و زندگی روی او حساب می کنیم. شخصی که جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری نامزد کرده اند به درد این کار نمی خورد.'

دونالد ترامپ 69 ساله که یکی از سرمایه داران و کارآفرین های بزرگ در بخش املاک و مستغلات در آمریکاست و مجری برنامه های تلویزیونی نیز بوده است، هفته پیش توانست آرای مورد نیاز هیات های انتخاباتی را برای معرفی شدن به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ماه نوامبر سال جاری میلادی به دست آورد. ترامپ به خاطر اظهارات جنجالی خود درباره سیاست داخلی و خارجی آمریکا که رنگ و بویی عوام گرایانه دارد مورد انتقاد جدی رقبایش قرار گرفته است.

بر اساس قوانین آمریکا، برای اینکه نامزد جمهوریخواه بتواند به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود باید در مجموع 1237 رای ایالتی را کسب کند. 'پل رایان' رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که حدود یک ماه پیش گفته بود وی در حال حاضر آمادگی ندارد که از نامزدی ترامپ به عنوان نامزد نهایی این حزب حمایت کند، روز گذشته (پنجشنبه 13 خرداد ماه) حمایت خود را از وی اعلام کرد و افزود که در پائیز امسال به ترامپ رای خواهد داد.

هیلاری کلینتون که از چهره های باسابقه و کلیدی در سیاست داخلی و خارجی آمریکا بوده است در سخنرانی ها و مبارزات انتخاباتی خود با تمرکز بر حضور طولانی مدت خود در عرصه سیاستگذاری این کشور و برجسته کردن بی تجربگی رسمی ترامپ در این خصوص تلاش می کند از رقیب جمهوری خواه خود که از حمایت جدی سرمایه داران صهیونیست برخوردار است، پیش بیفتد.

در ایالات متحده، شخص رئیس جمهوری فرمانده کل نیروهای مسلح نیز هست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    جنگ کرکس ها
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    مثل این دو سگ زرد و شغال ماده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس