کد خبر 582662
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰

سازمان ملل متحد روز سه شنبه درباره سرنوشت حدود 300 تا 400 خانواده عراقی که گروه تروریستی داعش از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند ، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «لیز گراند» معاون هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق ، گفت: سازمان ملل گزارش های معتبری دریافت کرده حاکی از اینکه داعش خانواده ها را در مرکز شهر (فلوجه) جمع کرده و اجازه ترک محل را به آنها نمی دهد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام به معنای آن است که داعش از این خانواده ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند یا قصد این کار را دارد.

وی تاکید کرد: در صورت وقوع یک رویارویی نظامی در این منطقه جان این خانواده ها در معرض خطر شدید قرار خواهد داشت.

نیروهای عراقی از هفته پیش تهاجمی را برای آزادسازی شهر فلوجه آغاز کردند. داعش در ژانویه 2014 این شهر را تصرف کرده بود.

بر اساس این گزارش ، سازمان ملل نگرانی های خود را با دولت عراق در میان گذاشته و دولت نیز برای محافظت از غیرنظامیان ، از شتاب عملیات نظامی خود در فلوجه کاسته است .

گراند گفت: دولت عراق از ضرورت محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات نظامی بطور کامل آگاه است.

گراند افزود: از 50 هزار غیرنظامی گرفتار شده در شهر فلوجه تنها 5هزار نفر موفق به فرار از شهر شده اند.

فلوجه و موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق ، دو شهر مهمی در عراق هستند که هنوز در اشغال داعش قرار دارند.

به گزارش ایرنا ، گروه تروریستی داعش ، ماه ژانویه 2014 بعد از هفته ها درگیری با ارتش عراق، الصقلاویه را همراه با فلوجه و الکرمه دیگر شهرستان اقماری فلوجه، به اشغال خود در آورد.

الکرمه، الصقلاویه و فلوجه در شرق استان الانبار، مثلث تروریستی را در فاصله ای بین حدود 22 تا 55 کیلومتری غرب بغداد تشکیل می دهند که گروه تروریستی داعش در طول دو سال گذشته بیشتر حملات انفجاری، انتحاری و مسلحانه خود را از این منطقه راهبری کرده است، بطوری که بسیاری از کارشناسان امنیتی از ماه ها قبل هشدار داده بودند که این مثلث تروریستی مهمترین منبع تهدید بغداد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس