کد خبر 581977
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روسیه را به ارسال اسلحه برای شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) متهم کرد.

گروه بین الملل مشرق- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روسیه را به ارسال اسلحه برای شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) متهم کرد.

اردوغان:روسیه برای کردها سلاح ارسال می کند

بنابر این گزارش، اردوغان در سخنانی در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه، گفت که روسیه از راه عراق و سوریه، موشک و اسلحه ضدهوایی به شبه‌نظامیان پ.ک.ک می‌رساند. از چند ماه پیش، جنگ میان دولت ترکیه و شبه‌نظامیان پ.ک.ک از سر گرفته شده است. این در حالی است که دو طرف از سال ۲۰۱۲، به توافق آتش‌بس رسیده مذاکراتی برای صلح آغاز کرده بودند. این مذاکرات برای پایان دادن به جنگی ۳۰ ساله آغاز شده بود که بیش از ۴۵ هزار کشته بر جای گذاشته بود.

اردوغان:روسیه برای کردها سلاح ارسال می کند

اما در ماه‌های اخیر، ده‌ها تن از نیروهای ارتش و پلیس ترکیه و صدها تن از شبه‌نظامیان کُرد، در درگیری‌های روی داده، کشته شدند. ترکیه همچنین مواضع پ.ک.ک را در کوه‌های قندیل در شمال عراق بمباران می‌کند. پیش از این ترکیه، مسکو را به حمایت از کردهای سوریه متهم کرده بود ولی این نخستین بار است که آقای اردوغان، روسیه را به کمک به کردهای ترکیه متهم می کند. تنش در روابط مسکو با آنکارا پس از ورود ارتش روسیه به جنگ داخلی سوریه و سرنگونی یک جنگنده روسیه از طرف ترکیه شدت یافت و مسکو، آنکارا را به انتقامی سخت تهدید کرد.

اردوغان:روسیه برای کردها سلاح ارسال می کند

در حالی که اردوغان، روسیه را به حمایت از پ.ک.ک متهم کرده، نومان کورتولموش، سخنگوی دولت ترکیه روز دوشنبه گفت روابط بین آنکارا و مسکو می تواند در کوتاه مدت بهبود یابد. او با تاکید بر اینکه دو کشور مشکل غیر قابل حلی ندارند اظهار امیدواری کرد که مسائل مورد اختلاف از طریق گفت‌وگو حل شود.

اردوغان:روسیه برای کردها سلاح ارسال می کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاجر ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    اردوغان هنوز در حالت توهم تشریف داره از خودش بگه .... یار و شفیق داعش
  • هاجر ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    اردوغان هنوز در حالت توهم تشریف داره از خودش بگه .... یار و شفیق داعش
  • مهگانه ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    2 0
    مرگ بر اردوغان جلاد هزاران زن و مرد و کودک
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 1
    مهم نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس