کد خبر 580742
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

محقق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری محققی از دانشگاه شیراز با معرفی نانوکاتالیست مغناطیسی با کارایی بالا، گامی در جهت تسريع فرآيند توليد مواد اوليه داروی ضدسرطان برداشت.

به گزارش مشرق، محسن اسماعيل پور محقق دورهی پسادکترای دانشگاه شیراز يك ترکیب آلی با خواص ضدسرطانی و ضدمیکروبی را معرفي كرد و گفت: کوئینو کسالین،در صنایع داروسازی بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين طرح روشي براي توليد آن ارائه شده است.
 
وي اين روش را پربازده و سازگار با محیط زیست خواند و افزود:با استفاده از این نانوکاتالیست، ترکیب شیمیایی ضد سرطاني و ضد ميكروبي سريعتر و بدون نياز به محصولات جانبي توليد مي شود. از طرفي نانو بودن كاتاليست، بازدهي فرآيند توليد تركيبات را افزايش مي دهد.
 
اسماعيل پور ادامه داد: خاصیت مغناطیسی نانوكاتاليست قدرت كنترل را به ما مي دهد و مي توانيم آنها را پس از اتمام واکنش، از محصول تولید شده، جدا كنيم. بنابراین فرایند خالص سازی محصول نهایی با سهولت و سرعت بالاتری صورت مي گيرد.
 
محقق دوره پسا دكتری يادآور شد: به منظور ارزیابی نانوکاتالیست سنتز شده، از آن جهت تولید داروی با پایه‌ی کوئینو کسالین استفاده و خواص ضدقارچی داروها را بررسی كرديم. نتايج به دست آمده مطلوب بوده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس