کد خبر 581752
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، معتقد است که صنعت بیوتکنولوژی دارویی ایران در این سال ها پا به پای دنیا حرکت می کند و آینده روشنی دارد.

به گزارش مشرق، دکتر مجید شهبازی گفت: در حال حاضر داروهای بیوتکنولوژی ایران به لحاظ کیفیت و قیمت برای داشتن سهم از بازارهای جهانی با یکسری از کشورهای صاحب تکنولوژی در رقابت بسر می برد و همچنین برخی از شرکت های عضو انجمن بیوتکنولوژی در مناقصه های جهانی حضور دارند.
 
این فوق تخصص ژن درمانی با بیان اینکه صنعت بیوتکنولوژی بر گرفته از دانش زیستی برای بهبود کیفیت زندگی و ادامه حیات است، افزود: امروزه برای درمان بیماری های مختلف از دانش بیوتکنولوژی استفاده می شود بدین ترتیب اغلب بیماری ها در حوزه پزشکی از جمله سرطان، بیمار های عفونی، قلبی، ریویی و متابولیک با کمک دانش بیوتکنولوژی درمان می شود.
 
وی در خصوص وضعیت صنعت بیوتکنولوژی در کشور گفت: با توجه به شرایط کنونی و قرار گرفتن در مقابل تحریم ها، صنعت داروهای بیوتکنولوژی طی سال های گذشته در سطح پژوهش، تولید و آموزش پیشرفت مناسبی داشته و هم اکنون ۱۸ نوع داروی نوترکیب با استفاده از دانش زیست فناوری(بیوتکنولوژی) توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود.
 
شهبازی در ادامه با عنوان این مطلب که آینده درخشانی پیش روی صنعت بیوتکنولوژی دارویی ایران قرار دارد، افزود: صنعت بیوتکنولوژی دارویی ایران در این سال ها توانسته پا به پای دنیا حرکت کند و غیر ممکن ها را ممکن کند و از برخی موانع عبور کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس