هزاران تن در استانبول ترکیه عصر شنبه با برپایی راهپیمایی با عنوان 'آزادی قدس و یاد شهدای کشتی مرمره آبی'، شعار مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین سردادند.

به گزارش مشرق، مردم استانبول عصرشنبه در ششمین سالروز حمله نیروهای رژِیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی با برگزاری راهپیمایی از میدان تونل در میدان گالاتاسرای استانبول تجمع کردند.

تظاهرات ضدصهیونیستی در استانبول

در این تجمع که تا شامگاه امروز ادامه داشت، تظاهرکنندگان شعارهای مرگ بر اسرائیل، زنده باد فلسطین آزاد، سلام از استانبول به غزه و مسجد الاقصی افتخار ماست، سردادند.

در این راهپیمایی که به مناسبت کشته شدن 9 تن و زخمی شدن شماری از شهروندان ترکیه در کشتی حامل کمک های انسان دوستانه به مردم غزه در حمله کماندوهای صهیونیستی به کشتی مرمره آبی در سال 2010 میلادی ترتیب داده شده بود، شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی جلب توجه می کرد.

مسوولان بنیاد کمک های انسان دوستانه ترکیه طی سخنانی در این تجمع تاکید کردند که هرگز از شکایت خود علیه رژیم صهیونیستی و عاملان و قاتلان فاجعه شبیخون به کشتی مرمره آبی دست بر نمی دارند.

نزدیکان کشته شدگان در این حادثه از دادگاهی در استانبول خواستار دستگیری فرمانده سابق نیروهای مسلح و رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، رییس سابق سرویس های اطلاعاتی و فرماندهان سابق نیروی هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی شده اند.

در پی حمله نظامیان صهیونیست به کشتی مرمره آبی در سال 2010 میلادی، روابط سیاسی آنکارا و تل آویو برخلاف روابط اقتصادی دو طرف تیره شد.

با عذر خواهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پذیرش پرداخت غرامت، تنها یک پیش شرط دیگر ترکیه ( لغو محاصره نوار غزه) برای عادی سازی روابط آنکارا و تل آویو باقی مانده است.

اخیرا مقامات ترکیه از توافق بر سر میزان پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان کشتی مرمره آبی توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند اما بازماندگان قربانیان عنوان کردند که حتی اگر غرامتی از سوی این رژیم پرداخت شود، عاملان این جنایت باید در دادگاه محاکمه شوند.

دادگاه استانبول به طور غیابی از سه سال پیش ، محاکمه برخی از فرماندهان رژیم صهیونیستی را که در حمله به کشتی مرمره آبی شرکت داشتند، آغاز کرده ولی هنوز پیشرفتی در آن حاصل نشده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس