کد خبر 579456
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه تروریسم، ضمن دفع حمله تروریست‌ها به حمص، ۲۷ تروریست تکفیری را در شمال ادلب به هلاکت رساند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه حمله تروریستهای داعشی به روستای خطاب و چاه نفت جزل در حومه شرقی حمص را دفع و شماری از تروریستها را کشته و یا زخمی کرد.

ارتش و نیروهای روسیه ترمیم و تجهیز فرودگاه نظامی تدمر را برای از سرگیری فعالیتهای آن آغاز کردند.

جنگنده های ارتش سوریه چندین بار شهرکهای الروج و الضهر و العامودیه در شمال ادلب را بمباران کردند که در پی این حملات، بیش از 27 تروریست به هلاکت رسیدند و 19 نفر دیگر نیز زخمی شدند. همچنین در پی این حملات، 7 خودروی تروریستها منهدم شد.

و خبر دیگر اینکه نیروهای مقاومت 23 تروریست جبهه النصره را در منطقه خان طومان در حومه جنوبی حلب به هلاکت رساندند.

در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی پمپ بنزین الناعس در جاده گذرگاه باب السلامه در مرزهای مشترک با ترکیه در شمال شهر اعزاز در حومه شمالی حلب، شماری کشته و یا زخمی شدند.

یک منبع دیپلماتیک آگاه اخبار برخی از رسانه ها مبنی بر آماده شدن پیش نویس قانون اساسی جدید جمهوری عربی سوریه،  تکذیب کرد.

وی تاکید کرد که روسیه هیچ پیش نویس قانون اساسی برای سوریه آماده نکرده است و آنچه رسانه ها در این باره منتشر کرده اند، سندی است که مرکز پژوهشهای کارتر در آمریکا آن را تایید کرده است.

پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه

از سوی دیگر، نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا برخوردارند پیشروی های جدیدی در دومین روز عملیات نظامی خود با هدف کنترل بر حومه شمالی شهر الرقه پایگاه گروه تروریستی داعش در این کشور کسب کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه روستاهای نمروده و قرطاجه و حضریه خلیل و مزارع اطراف را بعد از درگیری با تروریستهای داعشی در جنوب شهرک عین عیسی به کنترل خود در آوردند و با این پیشروی نیروهای دموکراتیک از ابتدای عملیات تاکنون، 4 کیلومتر پیشروی کرده اند.

شایان ذکر است که 31 گروه نظامی در عملیات آزادسازی شمال الرقه زیر نظر نیروهای دموکراتیک سوریه مشارکت دارند که برخی از این گروهها به تازگی به نیروهای دموکراتی سوریه پیوسته اند.

تحلیلگران معتقدند که آمریکا قصد دارد از طریق آزادسازی الرقه وانمود کند که با تروریسم مبارزه می کند و  از این طریق می خواهد آبروی خود را در نزد جامعه جهانی حفظ کند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • saeed ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    اصلا معلومه چجوری اخبار میگین؟ شمال ادلب که اتش سوریه نیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس