این عکاس دوران دفاع مقدس گفت: من مطالعه تصویری دارم و با عکس هایی که در طول این سالها گرفتم زندگی می کنم و این عکس ها همانند فرزندان من هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی فریدونی عکاس دوران دفاع مقدس با حضور در ویژه برنامه تلویزیونی "شابک" که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: از سال 1348 عکاسی را به صورت تجربی از عکاسخانه شروع کردم. همچنین در سال 1355 استخدام خبرگزاری "پارس" قبل از انقلاب و جمهوری اسلامی (ایرنا) فعلی شدم.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی عکاسی را به صورت تجربی شروع کردم. از سال 1361 آقای دکتر خرازی دوربین های جدید را برای ما از ژاپن خرید. ولی ما همچنان به دوربین های قدیمی عادت داشتیم. برای همین علت نیز باید در صحنه ها خیلی به سوژه ها نزدیک می شدیم که این موضوع حس های بسیار قوی را در ما عکاسان ایجاد می کرد.

این عکاس دوران دفاع مقدس ادامه داد: نخستین عملیاتی که من آن را تجربه کردم عملیات شکست حصر آبادان بود. به همین دلیل هم من 45 روز در شهر آبادان بودم. در حقیقت حضور من در این شهر و در این عملیات یک درس پایه ای بود.

فریدونی خاطرنشان کرد: اگر اشتباه نکنم در چیزی حدود 22 الی 23 عملیات کوچک و بزرگ حضور داشتم. همچنین بیش از 20 هزار فریم عکس نگاتیو از دوران و جبهه های جنگ گرفتم. درضمن چون فرد دل رحمی بودم سعی می کردم که صحنه های دل خراش را ثبت نکنم.
وی اضافه کرد: ما در دوره جنگ علاوه بر اینکه تحریم بودیم عکس های ما را هم در مجلات و روزنامه ها کار نمی کردند. ما در اکثر مسابقات عکس هایی ارسال می کردیم ولی عکس های ما را از آن مسابقات خارج می کردند. اما یادم هست یکی از عکس های ما آنقدر قوی بود که یونسکو مجبور شد تا آن عکس را بپذیرد و به آن دیپلم افتخار و جایزه بدهد.

این عکاس دوران دفاع مقدس یادآور شد: بیشتر زمان مطالعه من صرف دیدن عکس هایی که گرفته ام می شود. در حقیقت من با عکس های خودم زندگی می کنم. من مطالعه تصویری دارم و با عکس هایی که در طول این سالها گرفتم زندگی می کنم و این عکس ها همانند فرزندان من هستند.                                                                                                                                                                                          

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس