«آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد» در قالب یک مستند زندگی شهید محمود امان الهی را برای مخاطبان بازسازی می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مستند بازسازی «آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد» به کارگردانی محمد عبدی‌زاده نگاهی به زندگی امیر سرفراز محمود امان الهی دارد که با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

امان الهی پس از نبردی قهرمانانه در دفاع از خرمشهر و در حین سقوط این شهر به اسارت نیروهای بعث عراق در آمده و در سیاهچاله دشمن بعث به مقاومت و مبارزه دوباره پرداخت.

این شهید بزرگوار، مورد شکنجه و آزار و اذیت‌های فراوان قرار گرفت و پس از تحمل سختی‌های فراوان و به دلیل غیرقابل علاج بودن جراحات حاصل از جنگ و شکنجه در بازداشتگاه‌های عراق طبق ماده سوم ژنو با دومین گروه از آزادگان به وطن بازگشت.

امان الهی با وجود جراحات فراوان مجدد به جبهه برگشت و در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به خدمت ادامه داد. به وصیت شهید محمود امان الهی، قلب و دو کلیه او به هوطنان نیازمند اهدا شد.

«آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد» در استان‌های تهران، کردستان، گلستان، اراک و گیلان و بخش‌های مربوط به دوران دفاع مقدس در پادگان پرندک ارتش جمهوری اسلامی ایران و در 40 جلسه ضبط شده است.

کارگردانی و تهیه‌کنندگی کار برعهده محمد عبدی‌زاده بوده و خانواده معزز شهید امان الهی، ناخدا صمدی و تکاوران نیروی زمینی نیز در این پروژه حضور داشته‌اند. نام اثر بر اساس یکی از اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی انتخاب شده است. در این مستند سمیرا برنجی، حامد بیسادی، زهرا رحیمی، پارسا فریدونی، فرانک معصومی فرد، اکبر مددی مهر، الهه آجودانی، محسن آخوندی، کیمیا مرادیان، ستاره آقا‌پور و مونا زاغی بازی کرده‌اند.

«آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد» دوشنبه 27 اردیبهشت ساعت 21:30 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و ساعت 11:45 سه شنبه 28 اردیبهشت بازپخش می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس