کد خبر 578529
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

کتاب «زلال مثل لبخند جواد» به کوشش انجمن پیشکسوتان سپاس در خبرگزاری فارس رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از روابط‌ عمومی انجمن پیشکسوتان سپاس، مراسم رونمایی از کتاب «زلال مثل لبخند جواد» زندگی‌نامه داستانی شهید جواد میرزاعلی مازندرانی به قلم آمنه آدینه، برگزار خواهد شد.

این مراسم رونمایی عصر چهارشنبه، پنجم خرداد 1395 با حضور خانواده این شهید، هم‌رزمان، نویسنده کتاب و جواد کامور بخشایش، نماینده انجمن سپاس، در محل خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

کتاب «زلال مثل لبخند جواد» تلاش می‌کند گوشه‌ای از حوادث و رخدادهای امنیتی غرب ایران اسلامی و همچنین رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان را در سال‌های مبارزه و آشوب در جریان زندگی این شهید بزرگوار به تصویر بکشد.

شهيد جواد ميرزاعلي مازندراني معروف به محمدحسین فلاح 19 اردیبهشت 1341 در تهران و در خانواده‌اي مقيد و مذهبي به دنيا آمد. شهيد مازندراني در دوره نوجواني به فعاليت‌هاي انقلابي و مبارزه عليه رژيم شاه مشغول بود و در تظاهرات‌ها شرکت داشت. با ورود امام خميني (ره) جزء کميته حفاظت از امام بود. پس از پيروزي انقلاب اسلامي براي بحث و ارشاد گروهک‌هاي ملحد به مطالعه کتب در زمينه‌هاي مختلف مي‌پرداخت و در مباحثات با منحرفان شرکت مي‌کرد. پس از تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و در سال 61 به عضويت اين نهاد مقدس درآمد.

وی در ابتدا برای مبارزه نظامی و فرهنگی به غرب کشور عزيمت کرد. با توجه به فعاليت‌های حزب دموکرات و احزاب مورد حمايت عراق و ايجاد ناامني توسط آن‌ها در منطقه شهيد مازندرانی و همرزمانش براي به دام انداختن منافقان و نجات مردم محروم کُرد تلاش شبانه‌روزی مي‌کردند. سرانجام جواد ميرزا علی مازندرانی با نام مستعار «محمدحسين فلاح» در سی‌امين روز ارديبهشت سال 1363 در مهاباد در حالي که روزه بود و پس از نجات چند تن از همرزمانش هنگام شناسايي يک خانه تيمی متعلق به حزب دموکرات و درگيری با ضدانقلاب به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس