مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه امیر سلیمانجاه الگویی برای نیروهای مسلح است، گفت: وی جانباز دوران دفاع مقدس بود و مدال فتح از دست مقام معظم رهبری گرفته بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر محمدی ودود از پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در خصوص مرحوم سرتیپ "بهروز سلیمانجاه" بیان داشت: این امیر سرافراز ارتش پیش از انقلاب اسلامی با نهضت امام خمینی(ره) همراه شد و پس از پیروزی انقلاب به همراه جمعی از افسران انقلابی، تشکیلات انقلابی را در ارتش شکل دادند و به ساماندهی ارتش پرداختند. آن تعداد از ارتشی‌ها که با نظام شاهنشاهی پیوند داشتند و همراه با مردم نبودند از بدنه ارتش تصفیه و ارتشی‌های همراه با انقلاب سازماندهی شدند.

وی افزود: آن وقتی که آیت الله خامنه‌ای سرپرست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند همزمان نمایندگی از سوی امام خمینی(ره) در ارتش نیز داشتند. یکی از افرادی که همراه نماینده امام در شکل گیری ارتش مکتبی و انقلابی نقش داشت مرحوم سلیمانجاه بود.

محمدی ودود خاطرنشان کرد: با آغاز درگیری‌ها در کردستان و خرابکارهای ضدانقلاب یعنی کومله و دمکرات، ایشان به همراه چند نفر دیگر جزو اولین ارتشی‌هایی بود که به کردستان رفت تا از انقلاب اسلامی دفاع کند.

مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان داشت: پس از انقلاب اسلامی لشکرهای 1 و 2 گارد ویژه ریاست جمهوری ادغام و لشکر 21 حمزه را شکل دادند. ایشان مدتی فرماندهی یکی از تیپ‌های این لشکر را بر عهده داشت و سپس به سمت جانشینی این لشکر ارتقا یافت. در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد وی جانشین فرمانده لشکر بود و سپس فرمانده لشکر 21 شد.

وی با بیان اینکه امیر سلیمانجاه فرمانده‌ای توانا و ورزیده بود، تصریح کرد: وی در عملیات‌های مختلفی در دوران دفاع مقدس حضور داشته است و در این عملیات‌ها همراه با نیروهای سپاه در به ثمر رسیدن پیروزی‌ها نقش داشت.

محمدی ودود بیان کرد: وی در اواخر دوران دفاع مقدس به فرماندهی قرارگاه جنوب که در اهواز مستقر بود، انتخاب شد. پس از آن به نیروی زمینی ارتش آمد و مسئولیت بازرسی نیرو را بر عهده گرفت و سپس به معاونت‌های عملیات و بازرسی ستادکل نیروهای مسلح رفت.

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس گفت: امیر سلیمانجاه پس از 45 سال خدمت به سمت مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شد و تجربیات خود از کردستان تا جنوب و پس از آن را برای پیشرفت نظام به کار برد.

وی در پایان عنوان کرد: وی جانباز دوران دفاع مقدس بود و مدال فتح از دست مقام معظم رهبری گرفته بود. امیر سلیمانجاه الگویی برای نیروهای مسلح است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس