کد خبر 577723
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) سفر خود به ویتنام را در حالی آغاز کرد که از حضور خبرنگار شبکه بی بی سی برای پوشش این خبر ممانعت به عمل آمده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، تدابیر امنیتی شدید همزمان با ورود رئیس جمهوری آمریکا به ویتنام اتخاذ شده است. بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این سفر گفته بود: این سفر اقدامی چشمگیر در ارتقای روابط میان واشنگتن و هانوی محسوب می‌شود.

یکی از موارد مهمی که قرار است در سفر اوباما به ویتنام مورد بحث قرار گیرد، لغو تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه این کشور محسوب می‌شود اما به دلیل نگرانی‌های گسترده درباره وضعیت حقوق بشر در ویتنام انتظار می‌رود که اوباما درباره این مساله و همچنین لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ویتنام روز سه شنبه با مقام‌های این کشور به گفت‌وگو بپردازد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین قرار است سه شنبه بعد ازظهر به شهر هوشی مین در جنوب ویتنام سفر کرده و با مقام‌های این شهر نیز دیدار و گفت‌وگویی داشته باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: دو کشور قرار است به همکاری در زمینه مقابله با تغییرات جوی در ویتنام بپردازند؛ کشوری که به دلیل وقوع سیلاب‌های وحشتناک همواره در معرض خطر آبگرفتگی و فقدان رسیدگی‌های بهداشتی و سلامت ناشی از سلاب‌ها قرار دارد.

این سفر در حالی صورت گرفته است که میزان محبوبیت آمریکا در میان ویتنامی‌ها افزایش یافته است به طوریکه نظرسنجی سال گذشته میلادی از سوی مرکز تحقیقات پیو مشخص کرد که 78 درصد از مردم ویتنام علاقه‌ زیادی به آمریکا دارند که پس از فیلیپین و کره جنوبی قرار دارد.

از سوی دیگر جاناتان هد، خبرنگار شبکه خبری بی بی سی در وب سایت این شبکه خبری گزارش داد: به ما گفته شد که نباید سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به ویتنام و فعالیت‌هایی را که وی قرار است در این کشور انجام دهد گزارش دهیم و از ورود و پوشش خبری ما جلوگیری کرده‌اند.

وزارت امور خارجه ویتنام تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده است. همچنین گزارشی مبنی بر ممانعت از پوشش خبری این سفر از سوی رسانه‌های خارجی گزارش نشده است اما رسانه‌های داخلی ویتنام گزارش دادند که این سفر سه روزه است و با هدف تقویت روابط دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی صورت می‌گیرد.

انتظار می‌رود که رهبران ویتنامی تمایل زیادی برای تداوم اقدامات اقتصادی و همکاری گسترده با دولت واشنگتن داشته باشند.

دولت حاکم کمونیست ویتنام مدت‌هاست که به فعالیت‌های بی بی سی در کشورش مشکوک است و تلویزیون این شبکه با تاخیر 10 دقیقه‌ای پخش می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس