کد خبر 577380
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه در پی ورود مجدد تظاهرکنندگان به منطقه سبز در قلب بغداد پایتخت این کشور، دیوارهای ضد انفجار و لایه های سیم خاردار اضافی در اطراف این منطقه نصب کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسوشیتدپرس، ساختمان های ریاست جمهوری، نخست وزیری، مجلس، وزارتخانه ها، سفارتخانه های خارجی و اقامتگاه بیشتر وزیران عراق در این منطقه قرار دارد.

اقدامات و تدابیر امنیتی منطقه سبز دو روز پس از گذر صدها تظاهرکننده هوادار اصلاحات از سد نیروهای پلیس و ارتش نگهبان این بخش مرکزی بغداد و حمله به دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر و ساختمان مجلس، صورت گرفت.

در درگیری روز جمعه میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان که در پی تلاش ماموران برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان معترض به داخل منطقه سبز رخ داد، دستکم 2 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی و مصدوم شدند.

هواداران مقتدا صدر از ماه ها پیش با برپایی تظاهرات، اعتصاب و تحصن، خواستار اجرای اصلاحات گسترده و جدی در دولت و مبارزه با فساد مالی و اداری در این کشور شده اند.

در همین حال کاخ سفید واشنگتن اعلام کرد: عبادی و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در گفت و گوی تلفنی بر اهمیت حیاتی بهبود وضع امنیتی بغداد و منطقه سبز، تاکید کرده اند.

بروز بحران سیاسی در عراق همزمان با درگیری های گسترده نیروهای امنیتی این کشور با تروریست های داعش، دولت این کشور را در وضع دشواری قرار داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس