کد خبر 577548
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

بنای چند ساختمان و برج های جدید دیده بانی در جنوب لبنان و نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی، صهیونیست های ساکن شهرک ها را نگران و وحشت زده کرد و خواستار برچیدن آنها شدند.

 به گزارش مشرق، شهرک نشینان صهیونیست با مشاهده این ساختمان ها و برج های دیده بانی با این ادعا که متعلق به حزب الله هستند از واحد های امنیتی ارتش صهیونیستی خواستند در این زمینه تحقیق و این تهدید را رفع کند.

بعداز بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این ساختمان های جدید متعلق به ارتش لبنان بوده و با هماهنگی ارتش صهیونیستی و نیروهای صلح بان سازمان ملل متحد( یونیفل) بنا شده اند.

یک شهرک نشین صهیونیست به شبکه دوم تلویزیون رژِیم صهیونیستی گفت: در سال های گذشته سابقه نداشت که مانند این ساختمان ها و برج ها را که بسیار نزدیک به نوار مرزی هستند، مشاهده کنیم.

وی افزود: این ساختمان ها و برج ها تنها چند متر با خط مرزی فاصله دارند و به همین دلیل از ارتش و دستگاه های امنیتی خواستیم در این باره تحقیق کنند و نسبت به آن هوشیار باشند.

صهیونیست ها که از هر تغییری در مرزهای جنوبی لبنان وحشت می کنند ، می گویند که درست است این برج ها و ساختمان ها متعلق به ارتش لبنان است اما در جنگ های آینده به دست نیروهای حزب الله می افتند.

گزارشگران رسانه های صهیونیستی هم گفته اند ک این برج های دیده بانی خیلی ارتفاع دارند و در مناطقی راهبردی ایجاد شده اند و به نظامیان لبنانی اجازه می دهند بر پایگاه های نظامی و راه های نظامی و غیرنظامی و همچنین شهرک ها دید کافی داشته باشند.

منابع خبری گفته اند که ارتفاع این نه برج حدود 15 متر است و در مقابل شهرک های صهیونیست نشین در منطقه راس الناقوره تا شلومی ، حانیتا و ادمیت قرار دارند.

هماهنگ کننده امنیتی شهرک صهیونیست نشین حانیتا گفت که از برج دیده بانی مقابل این شهرک ، نیروهای ارتش لبنان می توانند هر جنبنده ای را در شهرک هدف بگیرند.

وی افزود: درست است، این برج اکنون تحت سیطره ارتش لبنان است اما اگر جنگی شروع شود، به سرعت در خدمت حزب الله قرار می گیرد.

« افی نعمان» رئیس شهرک صهیونیست نشین شلومی از « گادی آیزنکوت» رئیس ستاد ارتش صهیونیستی خواسته است تا به سرعت برای برچیدن این برج های دیده بانی اقدام کند زیرا تهدید بزرگی هستند.

روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» نوشت: قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل اجازه می دهد که ارتش لبنان در مناطقی بین خط مرزی آبی و نهر لیطانی که از وجود سلاح پاکسازی شده است، نسبت به احداث برج های دیده بانی اقدام کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس