یک روزنامه مصری با مطرح کردن این سناریو که احتمال دارد هواپیمای مسافربری این کشور را سرنگون کرده باشند، تأکید کرد که هواپیما از مسیر اصلی خود منحرف شده و کادر آن نیز درخواست کمک نکرده‌اند.

آیا جنگنده اسرائیلی هواپیمای مسافربری مصر را سرنگون کرد؟
به گزارش مشرق، انحراف هواپیمای MS804 از مسیر اصلی آن سوالات و گمانه‌زنی‌های بسیاری را درباره این مسئله در پی داشته است؛ به  گونه‌ای که احتمال می‌رود که برخی این هواپیما را سرنگون کرده باشند.

روزنامه «المصری الیوم» با انتشار گزارشی به بررسی ابعاد این حادثه پرداخت و نوشت، سناریوی انحراف هواپیما نیز مطرح است؛ بدین معنا که هواپیما 90 درجه به سمت چپ و 360 درجه به سمت راست منحرف شده است، به گونه‌ای که این احتمال وجود دارد که یک جنگنده به این هواپیما نزدیک می‌شده است.

به گزارش این روزنامه، ساعت 2 و 27 دقیقه بامداد و در ارتفاع 37 هزار فوت، این هواپیما در حال ترک حریم هوایی یونان بود، ولی اعلام نکرد که از این منطقه عبور کرده است. صبح جمعه نیز به صورت رسمی اعلام شد که این هواپیما درمرزهای دریایی مصر و یونان سرنگون شده است.

در ساعت 2 و 29 دقیقه و 40 ثانیه، سیگنال هواپیما در فاصله 7 مایل دریایی از منطقه «کومبی» از دست رفت؛ منطقه‌ای که در محدوده مراقبت فرودگاه قاهره است. خلیان نیز هیچ گونه درخواست کمکی نداشت و این مسئله از بروز یک حادثه ناگهانی حکایت دارد؛ به گونه‌ای که خدمه هواپیما نتوانسته‌اند درخواست کمک داشته باشند.

بنا بر این گزارش، اظهارات رسمی یونان درباره این رخداد به مسئله طرح آموزش هوایی نظامی که رژیم صهیونیستی در جنوب جزیره «کریت» این کشور آغاز کرده نداشته است؛ طرحی که تل‌آویو ماه جاری از آن پرده برداشت و یک شب قبل از سرنگونی هواپیمای مصری آغاز شده بود.

المصری الیوم در ادامه گزارش خود می‌نویسد، مانور جنگنده‌های اسرائیل در راستای طرح آموزش نیروی هوایی این رژیم است که با استفاده از حریم هوایی یونان که همجوار مصر و لیبی است انجام می‌گیرد. صهیونیست‌ها زمانی مجبور شدندن این مانورها را در این منطقه انجام دهند که ترکیه 6 سال پیش حریم هوایی خود را به روی آموزش‌های هوایی صهیونیست‌ها بست.

به گزارش این روزنامه، از 18 می جاری نیروی هوایی اسرائیل رزمایش خود را آغاز کرده و تا 6 ژانویه آینده از جنوب جزیره کریت تا شمال لیبی ادامه دارد.

روزنامه‌های قبرصی و یونانی و پایگاه ON Alert که مختص امور نظامی و زمان مانورهای جنگی است اعلام کرد، مانورهای هوایی صهیونیست‌ها از ساعت 3 بامداد به وقت یونان-2 به وقت مصر- آغاز می‌شود و ساعت 11 صبح به پایان می‌رسد.

مانورهای هوایی رژیم صهیونیستی در روزهای 18-19-20-23-24-25-26-27-30-31 می و 1 و2 و3 و6 ژانویه امسال برگزار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    باز چرتو پرتای مشرق شروع شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس