کد خبر 577191
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی در پایتخت قطر، از طرف‌های یمنی خواست برای موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات صلح یمن در کویت، نرمش به خرج دهند.

بان‌‌کی‌مون از یمنی‌ها خواست نرمش به خرج دهند
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، روز شنبه از قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای خواست طرف‌های سوری را برای از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به «کابوس» در سوریه ترغیب کنند.

بان کی‌مون در نشستی در دوحه، پایتخت قطر گفت: «فرستاده ویژه سازمان ملل (استفان دی‌میستورا) به همکاری با طرف‌ها برای رایزنی‌های نتیجه‌بخش ادامه می‌دهد. ما نیاز داریم درگیری‌ها به صورت کامل و فوری متوقف شود. همچنین ما نیاز داریم رایزنی‌ها درباره روند انتقال (سیاسی در سوریه) آغاز شود.»

وی افزود: «معتقدم بدون این چشم‌اندازی سیاسی (فرآیند انتقال)، تنش بسیار تشدید می‌شود. بار دیگر از همه قدرت‌های فعال منطقه‌ای و بین‌المللی درخواست می‌کنم از نفوذ خودشان بر طرف‌های سوری و متقاعد کردن آنها برای مذاکرات استفاده کنند.»

دبیرکل سازمان ملل این پرسش را مطرح کرد که «آیا موضوعی مهم‌تر از حل این کابوس وجود دارد؟»

از سوی دیگر، بان کی‌مون در این نشست به پرونده یمن اشاره کرد و گفت: «درخصوص یمن باید گفت که مذاکرات جاری در کویت برای تحقق صلح، اساسی تلقی می‌‌شود. من از همه طرف‌ها می‌خواهم از خود نرمش مطلوب نشان دهند و همچنین برای دستیابی به توافقی، که به یمنی‌ها اجازه می‌دهد از درد و رنج این بحران رهایی یافته و آینده‌ای بهتر برای خودشان و کشورشان بسازند، راه تعقل و خرد را در پیش بگیرند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    معنی نرمش را هم فهمیدیم بگذارید سعودی های وهابی شما را بکشند و حرفی هم نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس