پایگاه اینترنتی فری بیکن: شماری از نمایندگان کنگره آمریکا طی نامه ای خواستار حضور مدیران بوئینگ برای ارائه توضیحات درباره روابط این شرکت با ایران شدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی فری بیکن، شماری از اعضای کنگره آمریکا با نوشتن نامه ای  از مدیران شرکت هواپیمایی بوئینگ خواستند که دیداری با آنها داشته باشد تا تلاش های این شرکت برای ورود دوباره به بازار ایران را متوقف کنند.این نامه روز جمعه برای مدیریت شرکت بوئینگ ارسال شده است.

شرکت بوئینگ همانند ایرباس رقیب فرانسوی اش که پس از حصول توافق اتمی جامع اتمی در تابستان گذشته با دولت ایران وارد تعامل شده است در تلاش است که وارد بازار ایران شود.مقامات شرکت بوئینگ  ماه گذشته مذاکراتی را با ایران آغاز کردند. این شرکت امیدوار است که هواپیما و دیگر خدمات خود را به شرکت ملی هواپیمایی ایران بفروشد. پیشنهادهای شرکت بوئینگ با دلگرمی و تسهیلات دولت اوباما همراه شده است.دولت اوباما به تازگی به طور علنی شرکت های تجاری آمریکایی و اروپایی را  برای انجام تجارت با ایران تشویق می کند.

سه عضو ارشد کنگره اعلام کرده اند که دولت اوباما در تعامل با شرکت بوئینگ در تلاش است که از تحریم هایی که می تواند از سرمایه گذاری تجاری این شرکت در ایران جلوگیری کند ،چشم پوشی کند. برخی منابع معتقدند که این بخشی از یک طرح بزرگتر برای فراهم آوردن زمینه دسترسی ایران به دلار آمریکا است.در حالی که دولت اوباما متعهد شده است که جلوی این اقدامات را بگیرد اما از بخش هایی از لفاظی هایش درباره توافق اتمی عقب نشینی کرده است تا بتواند تنش های اخیرش را با جمهوری اسلامی کاهش دهد.

سه عضو کنگره از ایالت واشنگتن که مقر اصلی شرکت بوئینگ در این ایالت واقع است روز جمعه نامه ای را به مقامات این شرکت نوشتند و خواهان دیدار با آنها شدند.این نامه همچنین به رئیس شرکت ایرباس هم فرستاده شده است. 

در بخشی از این نامه که از طرف کتی مک موریس راجرزCathy McMorris Rodgers رئیس کنگره حزب جمهوری خواه،دیو ریچرت Dave Reichertرئیس کمیته تنظیم مقررات تجاری مجلس نمایندگان و دن نیو هاوسDan Newhouse نوشته شده است،  آمده است:ما این نامه را برای این می نویسیم تا مراتب نگرانی های خود را درباره فروش هواپیما،قطعات و دیگر خدمات مرتبط هواپیمایی به جمهوری اسلامی ایران اعلام کنیم.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، در بخش دیگری از این نامه آمده است: با توجه به اینکه شرکت ایرباس پیش از این با ایران مراودات تجاری داشته و شرکت بوئینگ هم در تعامل با دولت در تلاش است تا فروش خود را آغاز کند این می تواند به منزله سنتی بسیار خطرناک برای شرکت های غربی باشد.ما از شرکت های شما می خواهیم تا  پیچیدگی های بیشمار ایجاد روابط تجاری با کشوری را که بارها ثابت کرده قابل اعتماد نیست ،در نظر بگیرند. شرکت های غربی اعتبار خود را با انجام معاملات تجاری با ایران در خطر قرار می دهند. ایران به انجام آزمایش های موشکی بالستیک غیرقانونی ادامه می دهد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است:ایران به لفاظی های خود ضد اسرائیل و آمریکا و دیگر اقدامات خود ادامه می دهد و هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل آن به طرف  میانه روی در نتیجه توافق اتمی مشاهده نمی شود. بوئینگ و دیگران درباره اینکه امنیت آمریکا را ماوراء منافع خود قرار دهند، مسئوولیتی بر عهده دارند.امید ما این است که شرکت های شما درباره تجارت با ایران بررسی بیشتری انجام دهند .شما با احتیاط عمل کنید و تصمیمات تجاری خود را بر امنیت کشور و دوستان ما ترجیح ندهید.با توجه به مسائلی که مطرح شد ما احتراما از شما می خواهیم که دیداری با شما یا یکی از نمایندگان شما برای گفتگوی بیشتر درباره نگرانی هایمان داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس