تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا در تلاشند تا شرکت‌ بوئینگ را از عقد قرارداد با ایران، برای فروش هواپیمای مسافربری، بازدارند.

به گزارش مشرق، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا درصددند تا شرکت هواپیمایی بوئینگ را از معامله با ایران بازدارند. 

بنا بر گزارش «واشنگتن فری بیکن»، «پیتر رسکام»،‌ نماینده جمهوری‌خواه از ایالت ایلینوی، که بوئینگ و دیگر شرکت‌های آمریکایی را به دلیل تلاش در جهت عقد قرارداد با ایران مورد انتقاد شدید قرار داده است، گفت که کنگره اجازه فروش هواپیما به ایران را نخواهد داد. 

این قانونگذار آمریکایی در گفت‌وگو با «واشنگتن فری بیکن» اظهار داشت: «به ما گزارش‌ها و خبرهایی رسیده مبنی بر اینکه یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی در صدد معامله با ایران است. این امر که ما نگرانی‌های امنیت ملی داریم، مهم است. بوئینگ و ایران باید بدانند که کنگره آمریکا، نگاه خوشایند و خوش‌بینانه‌ای به هر گونه قراردادی که جان و امنیت مردم آمریکا را به خطر بیاندازد، نخواهد داشت.»

بنا بر این گزارش، چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا، به تازگی، مدیران شرکت‌های بوئینگ و ایرباس را فراخوانده‌اند و با آنها در خصوص معامله با ایران به گفت‌وگو نشسته‌اند. سه تن از نمایندگان ایالت واشنگتن به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی شرکت بوئینگ، نامه‌ای را در ماه مه سال جاری به مدیران این شرکت نوشته و ارسال کردند و درخواست دیدار و نشستی در این خصوص، نمودند. 

در این نامه که به وسیله «کتی مک‌موریس راجرز»، «دِیو ریچرت»، و «دن نیوهاوس» هر سه از حزب جمهوری‌خواه تنظیم و ارسال شده بود، آمده: «بدینوسیله،‌ ما نگرانی عمیق خود در خصوص فروش هواپیماها، قطعات، و دیگر خدمات مربوط را، به ایران، ابراز می‌کنیم.»

قانونگذاران آمریکایی در ادامه این نامه مدعی شده بودند: «با قرارداد اخیر ایرباس برای همکاری با ایران و تلاش‌های بوئینگ برای عقد قرارداد با ایران برای فروش هواپیما، اتفاقی بی‌نهایت خطرناک برای شرکت‌های غربی در شرف وقوع است.»

بنا به گزارش خبرنگار «فیری بیکن»، این نمایندگان از دو شرکت مذکور خواسته‌اند «تا پیامدهای عمیق اخلاقی همکاری» با ایران را در نظر داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سروش ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    از کی تا حالا فروش هماپیمای مسافربری امنیت ملی آمریکا و فرانسه رو با خطر مواجهه می کنه؟ وقتی که ایران برای امنیت ملی خودش تلاش میکنه و نوچه ها و نوکران حلقه بگوش آویزون شما رو دستگیر میکنه صداتون خوب در میاد ولی امنیت هواپیماهای مسافر بری برای ایران شما دستاویزی برای شما مگه قصد فروش جنگنده داشتند که امنیت شما رو به خطر می اندازه !!! مگه شما با ایران هم سان عربستان دوست هستید که ترس از این درید که با هواپیمای مسافر بری بهتون حمله بشه؟ در ضمن ما دوستی شما رو نمی خواهیم ولی به هواپیمای مسافر بری برای تجارت نیاز داریم.
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    ایران ممکن است از قطعاتش برای مقاصد نظامی استفاده کند
  • علیا ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    دوست عزیز. چاقو. میدونی چیه؟ توی صلح باهاش گوشت خورد میکنیم و توی جنگ امکان داره یه نیروی نظامی پیاده در شرایط خاص مجبور بشه باهاش یه دشمن رو بشه. پس چاقو هم به ایران ندن چون امکان داره در مقاصد نظامی ازش استفاده کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس