کد خبر 575686
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

دبیرکل خانه پرستار ادعا می‌کند که در وزارت بهداشت حقوق‌های میلیونی و بی‌حساب و کتاب پرداخت می‌شود و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید به طور حتم اگر سندی در این زمینه به مجلس ارسال شود بر اساس وظیفه نظارتی خود پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، انگار بحث درآمد پزشکان و دعواهای میان گروه‌های مختلف حوزه سلامت پایان ندارد؛ از طرفی وزارت بهداشت می‌گوید ما پزشکی که درآمد میلیونی داشته باشد نداریم و پزشکان همه بر اساس قانون درآمد متعارف دارند و از طرف دیگر نظام پرستاری ادعا می‌کند که در وزارت بهداشت حقوق و کارانه چند ده میلیونی و گاهی چند صد میلیونی پرداخت می‌شود.
 
به‌سیستم غیر قابل دسترسی پرداخت ها در وزارت بهداشت ورود کنید
 
روز گذشته محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار نامه‌ای خطاب به  طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی نوشت و در آن به دریافت‌های میلیونی و بی حساب و کتاب در وزارت بهداشت اشاره کرد.
 
نامه‌ای که وزارت بهداشت به کل موضوع آن را رد و اعلام کرد که ما در وزارت بهداشت حقوق چند صد میلیونی نداریم و تمامی پرداخت‌ها بر اساس قانون صورت می‌گیرد و اگر کسی در این‌باره مستنداتی دارد ارائه کند.
 
شریفی مقدم در این نامه نوشت:«نظام سلامت کشور حتی در بخش دولتی شاهد پرداخت‌های چند صد میلیون تومانی نیز هست و این در حالی است که دریافت کنندگان این ارقام کمترین تاثیر را در فرآیند درمانی مردم دارند.»
 
در بخش دیگری از این نامه آمده است:« به‌نظر می‌رسد لابی قدرت و ثروت باعث شده تا علیرغم پیگیری ها و اعتراضات گسترده در وزارت بهداشت تا کنون هیچ قدرتی نتواند این طبقه را ملزم به پاسخگویی نماید.»
 
شریفی مقدم در پایان این نامه از وزیر اقتصاد درخواست کرده است:« با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، نهادها، دستگاه های نظارتی و امنیتی و سایر دولت مردان به سیستم غیر قابل دسترسی پرداخت ها در وزارت بهداشت ورود کرده و با برخوردی مدبرانه روند رو به رشد این اختلاف ظالمانه طبقاتی را متوقف کند.»
 
مجلس در صورت ارایه مستندات ورود می‌کند
 
اما امروز حسینعلی شهریاری در واکنش به نامه دبیرکل خانه پرستار به وزیر اقتصاد و دارایی درباره پرداخت‌های چند 100 میلیون تومانی در وزارت بهداشت، گفت:« قطعا چنین پرداختی هایی در وزارت بهداشت و درمان وجود ندارد زیرا تمام احکامی که در این وزارتخانه از سوی کارگزینی صادر می‌شود بر اساس قانونی است که این قانون را وزارت بهداشت به تنهایی تعریف نمی‌کند.»
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «پزشکان در ازای خدماتی که ارایه می دهند کارانه‌ای دریافت می‌کنند که این نیز در چارچوب قانون است بدان معنا که به تعداد بیمارانی که عمل جراحی آنان انجام می‌شود از هر بیمار یک درصد به پزشک اختصاص می‌دهند که طبیعی است، اگر تعداد ارایه خدمات از سوی پزشک بالاتر باشد درآمد پزشک افزایش یافته و اگر کمتر باشد درآمد نیز کاهش می یابد که از این مبلغ نیز بر اساس قانون مالیات کم می شود لذا اقدامی خلاف قانون شکل نگرفته است.»
 
دولت قانون تعرفه گذاری پرستاری را اجرا کند
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:« البته تردیدی وجود ندارد که دولت باید قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را که در مجلس هفتم به تصویب رسید اجرایی کند زیرا این حق قانونی پرستاران است که بر اساس خدمات ارایه شده تعرفه هایی را برای آنان در نظر گرفته و اعمال کنند که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است، حال درخواست داریم که دولت با اجرایی کردن این قانون، گامی در جهت دستیابی پرستاران به حقوق خود بردارد.»
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خانه ملت درباره درخواست دبیرکل خانه پرستار مبنی بر ورود مجلس و نهادهای نظارتی به پرداخت‌ حقوق‌های چند 100 میلیون تومانی در وزارت بهداشت، گفت:« به طور حتم اگر سندی برای نمایندگان به مجلس ارسال کنند بر اساس وظیفه نظارتی خود پیگیری خواهیم کرد به شرط آنکه این اسناد مستند بوده و به طور کامل مشخص شود که پرداخت‌هایی خلاف قانون شکل گرفته که بدون شک ما آن را پیگیری خواهیم کرد.»
 
اعتراض توکلی به حقوق‌های میلیونی
 
پیش از این نیز نمایندگان دیگر مجلس نسبت به پرداخت‌های میلیونی در وزارت بهداشت اعتراض داشتند؛ تا آنجا که احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات با قاضی زاده هاشمی گفت:« جناب وزیر بهداشت من و آقای نادران را دعوت کردند و آنجا همین استدلال را مطرح کردیم که این افزایش تعرفه‌ها به رشد هزینه‌های بخش درمان می‌انجامد و بیمه‌ها توان پرداخت آن را نخواهند داشت.»
 
وی ادامه داد:«نباید تعهدات پایدار را براساس منابع ناپایدار ایجاد کرد. آقای هاشمی و معاونانش توضیح دادند و ما در انتها گفتیم قانع نشدیم.»
 
توکلی افزود:«به وزیر محترم گفتم معاون محترم شما یک روز در هفته در بیمارستان مشغول خدمت هستند و ماهانه 60 تا 80 میلیون تومان درآمد دارند. مگر ایشان چقدر در تولید ناخالص ملی نقش دارند که تصمیم دارید این حقوق را به 200 میلیون تومان در ماه برسانید؟!»
 
همان زمان نیز تعدادی از نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از وزرات بهداشت و طرح تحول سلامت را به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کردند.
این درخواست با توجه به نارضایتی گسترده زیرمجموعه وزارت بهداشت از اجرای ناقص طرح تحول نظام و سلامت و بی‌توجهی به عدالت ساختاری و افزایش مکرر بدهی‌های وزارت بهداشت تنظیم شده بود.
 
در درخواست آن زمان، مجلس تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع طرح تحول سلامت در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی و مناطق محروم، تطبیق پرداختی به پزشکان و سایر دست اندرکاران بخش سلامت با قانون مدیریت خدمات کشوری با تاکید بر بررسی سهم پرستاران و پزشکان، مکانیسم‌های کنترل مالی و اداری، نحوه و میزان برخورد با پزشکان متخلف و موضوع مهم بررسی میزان واردات دارو و تجهیزات؛ در عناوین تحقیقی ذکر شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت باید هرچه سریعتر کلید بخورد. واقعا حقوق های عجیبی به برخی پزشکان داده میشود. در ضمن آقای شهریاری خودشان پزشک هستند و بیشتر جانب پزشکان را نگه میدارند.
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    ایا فقط در بیمه و وزارت بهداشت حقوقهای میلیونی هست ؟؟؟ فیش حقوقی مدیر کل ها رو دیدین؟؟؟؟ استاندارها رو چطور؟؟؟ بخداقسم تک تک وزرا و مدیرکل ها باید جوابگوی قشر اسیب پذیر جامعه باید باشند
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    حقوق ها وکارانه های بسیار بسیار بالای پزشکان و ممانعت از افزایش پذیرش در رشته پزشکی به دلایل واهی که موجب میشود صف های طویل پشت مطب پزشکان خلوت نشود و درامدها، تضمین شده باقی بماند باید هرچه سریعتر توسط مجلس تحقیق و تفحص شود.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    حقوق ها وکارانه های بسیار بسیار بالای پزشکان و ممانعت از افزایش پذیرش در رشته پزشکی به دلایل واهی که موجب میشود صف های طویل پشت مطب پزشکان خلوت نشود و درامدها، تضمین شده باقی بماند باید هرچه سریعتر توسط مجلس تحقیق و تفحص شود.
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    حقوق ها وکارانه های بسیار بسیار بالای پزشکان و ممانعت از افزایش پذیرش در رشته پزشکی به دلایل واهی که موجب میشود صف های طویل پشت مطب پزشکان خلوت نشود و درامدها، تضمین شده باقی بماند باید هرچه سریعتر توسط مجلس تحقیق و تفحص شود.
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    در گذشته ای نه چندان دور پزشک شخصا به منزل بیمار می رفت و به جای مزد چند عدد تخم مرغ می گرفت. الان پزشک توی مطب زیر کولر مینشیند و بیمار بعد از یک ساعت در صف ماندن و دو دقیقه ویزیت شدن توسط پزشک پول یک روز تمام کارگری خود را میدهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس