کد خبر 575632
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروه‌های تروریستی مواضع خود را در خیابان نستله و کارخانه داروی آرامکو در اطراف شهرک خان الشیخ در حومه دمشق تثبیت و یک دستگاه تانک تروریستها را منهدم کردند.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی، 12 مجتمع مسکونی در شهرک خان الشیخ در حومه غربی دمشق را به‌طور کامل به کنترل خود در آورد و دو خودروی مجهز به رگبار سنگین تروریستها را منهدم کرد و شماری از تروریستهای جبهه النصره و لواء الفاتحین را به هلاکت رساند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش سوریه مواضع خود را در خیابان نستله و کارخانه داروی آرامکو در اطراف شهرک خان الشیخ تثبیت و یک دستگاه تانک تروریستها را منهدم کردند. همچنین در پی درگیری نیروهای ارتش سوریه با تروریستها، تعداد زیادی از آنها کشته و یا به اسارت گرفته شدند.

ارتش سوریه روز گذشته عملیات نظامی خود علیه مواضع گروههای تروریستی در شهرک خان الشیخ در حومه جنوب غربی دمشق را به‌منظور برقراری امنیت اتوبانی که دمشق را به استان قنیطره متصل می‌کند آغاز کرد.

 یگانهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت، وارد شهرک زینه در غوطه شرقی دمشق شدند و بمبها و مینهای کارگذاشته شده از سوی تروریستها را خنثی کردند. همچنین نیروهای ارتش سوریه وارد مرکز شهرک دیرالعصافیر شدند. این شهرک مرکز ثقل برجسته گروههای تروریستی در حومه دمشق به شمار می‌رفت.

و خبر دیگر اینکه 5 فرد مسلح که قصد داشتند وارد یکی از مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در مزارع البلالیه شوند، به‌ضرب گلوله نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

در این بین نیروهای مقاومت اسلامی گروهی از تروریستهای النصره را که تلاش داشتند به‌سمت ارتفاعات شهرک سرغایا در مرزهای مشترک سوریه و لبنان نفوذ کنند هدف حملات شدید توپخانه‌ای خود قرار دادند که در پی آن شماری از عناصر این گروه کشته و یا زخمی شدند.

و خبر دیگر اینکه روز گذشته در پی درگیری بین گروه تروریستی جیش الاسلام از سویی و گروههای تروریستی فیلق الرحمن و جیش الفسطاط از سوی دیگر در مناطق بیت سوا و مدیرا و الاشعری در غوطه شرقی دمشق،  50تروریست کشته شدند.

این در حالی است که مرکز دیده‌بان حقوق بشر وابسته به معارضان از کشته شدن 14 غیرنظامی و هلاکت دست‌کم 450 عنصر مسلح در درگیری بین گروههای تروریستی مذکور در چندین شهرک و منطقه در حومه دمشق از 28 آوریل گذشته [نهم اردیبهشت ماه] تاکنون خبر داد.

و خبر دیگر اینکه ارتش سوریه حمله تروریستهای داعشی به‌سمت مواضع خود در روستای الجفره در حومه شرقی دیرالزور را دفع و شماری از مهاجمان را کشته و یا زخمی کرد. ارتش سوریه همچنین حمله دیگر تروریستهای داعشی به‌سمت میدان البانوراما در جنوب غرب شهر دیرالزور را دفع کرد و تعداد دیگری از تروریستها را کشت.

در این بین یک منبع میدانی گفت که نیروهای ارتش سوریه یکی از سرکرده‌های داعش به‌نام احمد مرشد العراقی را در نزدیکی شهر تدمر در حومه حمص به اسارت گرفتند.

وی افزود که این سرکرده در پی یک عملیات امنیتی ویژه که در آن برخی از تروریستها کشته شدند، دستگیر شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس