کد خبر 575287
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

گروهی از عناصر تروریستی حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در جنوب غرب دمشق انجام دادند، اما ارتش سوریه نیروهای تازه‌نفس را به منطقه اعزام کرد و تروریست‎ها مجبور به تغییر وضعیت از حالت تهاجمی به حالت دفاعی شدند.

به گزارش مشرق، گروهی از عناصر تروریستی «جبهه النصره» و «الفاتحین» امروز(سه شنبه) از شهرک خان الشیخ در جنوب غرب شهر دمشق به مواضع نیروهای سوری حمله کردند.

عناصر تروریستی در گام نخست مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی بزرگراه «السلام» با خمپاره و موشک هدف قرار دادند و پس از درگیری چند ساعته موفق به اشغال بخش کوچکی از بزرگراه شدند.

همزمان با درگیری‌های سنگین، ارتش سوریه نیروهای تازه نفس را به منطقه اعزام کرد و تروریست ها از حالت تهاجمی به حالت دفاعی تغییر وضعیت دادند.



پس از کاهش نسبی درگیری ها در منطقه، نیروهای سوری با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی حملاتی را از محورهای الخماره، فیله سلوم و کارخانه داروسازی در غرب شهرک خان الشیخ انجام دادند و ساعتی قبل موفق شدند علاوه بر مناطق آلوده به تروریست ها در بزرگراه السلام، مزارع غرب شهرک خان الشیخ را نیز آزاد کنند.

در این عملیات بیش از 30 تن از عناصر تروریستی کشته شدند و دو خودروی مجهز به دوشکای آنان منهدم شد. با پاکسازی مزارع غرب شهرک خان الشیخ، امنیت به طور کامل به بزرگراه السلام بازگشت.

 نیروهای سوری شامگاه سه شنبه به عملیات پیشروی خود به سمت شهرک خان الشیخ ادامه دادند و در همان لحظات اولیه موفق شدند بیش از 8 مجتمع مسکونی در غرب شهرک را پاکسازی کنند، اما درگیری ها به شدت بین دو طرف در غرب شهرک ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس