کد خبر 575226
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

علی فروتن بازیگر مجموعه «فیتیله‌ای‌ها» گفت: ساخت مستندهایی چون «بر بال فرشتگان» از ضرورت‌های سینما و تلویزیون است، چون مردم کشورمان را با شأن و مقام مدافعان حرم بهتر آشنا می‌کند.

به گزارش مشرق، علی فروتن، بازیگر مجموعه «فیتیله‌ای‌ها» درباره کار جدیدش که یک مستند درباره شهدای حرم است چنین گفت: هم اکنون با همکاری موسسه فرهنگی هنری پارس سفیران کرخه مستندی با نام «بر بال فرشتگان» در حال ساخت است. این مستند با محوریت شهدای حرم تولید می‌شود و من به عنوان گوینده در آن حضور دارم. در این اثر سعی شده با خانواده و همرزمان شهدای حرم گفت‌وگوی غیر کلیشه‌ای انجام شود تا مردم به بسیاری از حقایق دست یابند.

وی افزود: برایم بسیار آزار دهنده است که برخی مواقع زمزمه‌های ناخوشایندی را درباره مدافعان حرم می‌شنوم. چون این افراد از جان خود که عزیزترین دارایی انسان است گذشته‌اند تا پاسدار حرم اهل بیت(ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند. حال چگونه عده‌ای می‌خواهند این ایثار را با برچسب‌های مادی خدشه‌دار کنند. من از کسانی که چنین تفکرات ناثوابی را اشاعه می‌دهند یک سؤال دارم و آن هم این است که چه پول و ثروتی ارزش این را دارد که آدم از جان و خانواده‌اش بگذرد؟

این بازیگر با تاکید بر آنکه خود را مدیون مدافعان حرم می‌داند، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز به خاطر جانفشانی‌های مدافعان حرم است و برای همین با جان و دل در این مستند حضور خواهم داشت و از هیچ انگ و برچسبی واهمه ندارم، چون می‌دانم که راهم صحیح بوده و هیچ انگیزه مادی پشت آن نیست.

یک فتیله‌ای: مدافعان حرم شجاعت بسیار دارند

فروتن در تکمیل توضیح فوق تصریح کرد: من تا قبل از همکاری با این پروژه تا حدودی با مدافعان و شهدای حرم آشنایی داشتم، اما حضورم در مستند «بر بال فرشتگان» باعث شد متوجه موضوعاتی شوم که بسیار حیرت‌آور بود. این حیرت نیز تنها به واسطه عظمت وجود این انسان‌های بزرگ است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «فیتیله‌ای‌ها» در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: من ۱۶ ماه سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را دارم، اما با این وجود زمانی که به فداکاری مدافعان حرم فکر می‌کنم بر خود می‌لرزم و اعتراف می‌کنم که حضور در سوریه و ایستادگی در مقابل هجمه‌های ددمنشانه داعش نیازمند شجاعت بسیار است.

وی گفت: امیدوارم ساخت مستندهایی مانند «بر بال فرشتگان» سبب شود تا مسئولان به خانواده مدافعان و شهدای حرم توجه بیشتری کنند، چون عموم آنها انسان‌های بی‌توقعی هستند که در مقابل کاستی‌ها لب به شکوه نخواهند گشود، اما وظیفه ماست که قدر ایثار آنها را بدانیم.

فروتن در پایان تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌‌ای چون فیلم مدافعان حرم این امکان را به مردم کشورمان می‌دهد تا با واقعیات زندگی مدافعان حرم و خانواده‌هایشان بهتر آشنا شوند؛ بنابراین برگزاری و ساخت فیلم در این حوزه جزء ضروریات است.


منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس