هرمان کاین در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز اعلام کرد که آمریکاییان باید بتوانند مسلمانان را از ساخت مساجد در اجتماعاتشان باز دارند.

به گزارش خبرنگار مشرق، هرمان کاین کاندید ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه یکشنبه این هفته در مصاحبه‌ای با کریس والاس مجری شبکه خبری فاکس نیوز بیان داشت: «قانون اساسی ما جدایی دین از سیاست را تضمین می‌کند. در حالی که اسلام، دین و سیاست را یکی می‌داند. آنها از بخش مذهبی متمم اول قانون اساسی ما استفاده می‌کنند تا روحیات و اخلاقیات خود را در جامعه القا کنند. مردم جامعه چنین چیزی را دوست ندارند و با آن مخالف هستند».

هفته گذشته، وی از طرح ساخت یک مسجد در مورفریبورو واقع در شهر تنسی انتقاد کرده و به خبرنگاران بیان داشت: «این یکی دیگر از راه‌هایی است که با استفاده از آن سعی می‌شود تا قانون شریعت به تدریج وارد قوانین ما شود، و من کاملاً با آن مخالف هستم. این مسجد یک مسجد پاک و بی‌ضرر نیست».

مجری فاکس نیوز نظر کاین را در خصوص این اظهارات جویا شد و کاین در پاسخ جواب داد: «برگردیم به مسئله اصلی. اسلام هم یک مذهب و هم یک سری قوانین است ــ قوانین شریعت. این همان تفاوت بین هر یک از مذاهب سنتی ما است که در آن صرفاً اهداف مذهبی مطرح است».

والالس: «پس تو می‌گی که هر جامعه‌ای می‌تواند در صورت تمایل مساجد را توقیف کند...».

کاین: «بله، آنها حق انجام این کار را دارند».

این کاندیدای ریاست جمهوری برای رسیدن به اهداف خود و پیروزی در انتخابات اظهارات بحث‌برانگیزی را در مورد مسلمانان بیان داشته است، از جمله اینکه وی قول داده است که اجازه هیچ گونه فعالیت مسلمانان در کابینه خود را نخواهد داد.


وی در ادامه صحبت‌های خود از اظهاراتش دفاع کرده و مدعی می‌شود که این عمل وی تبعیض نمی‌باشد. والاس نیز از وی می‌پرسد: «تو که نمی‌خوای مردم رو به دلیل مذهب‌شون محدود کنی؟»

کاین پاسخ می‌دهد: «من می‌خوام نظارت سخت‌تری بر مردمی داشته باشم که ممکن است تروریست باشند، این چیزیه که من دارم می‌گم. ببین، می‌دونم که گروهی از مسلمانان صلح‌طلب در این کشور وجود دارند. خدا خیرشان بده و آنها آزادند تا به عبادت خود بپردازند. اگر تو به سابقه کاری من نگاه کنی، می‌بینی که من هیچ‌گاه به خاطر مذهب، جنسیت، یا اصلیت و یا هر چیز دیگری نسبت به کسی تبعیض قائل نشده‌ام».

نکته‌ای که در اینجا هویداست، مسئله اسلام آمریکایی است. همان‌طور که در گفته‌های این کاندید ریاست‌جمهوری مشخص است، اسلام آمریکایی چیزی جز یک سری مناسک و رسوم عبادی نیست که فرد تنها می‌تواند به عبادت خود مشغول باشد و به هیچ عنوان هیچ‌کاری به مسائل اجتماعی‌ و سیاسی پیرامون خود ندارد.

کاین در پایان مصاحبه خود بیان می‌دارد: «من فقط دارم می‌گم که من این رو به مردم آمریکا مدیونم تا محتاطانه عمل کنم، چرا که تروریست‌ها سعی دارند ما را بشکند. لذا من ترجیح می‌دم به خاطر احتیاط دچار اشتباه شوم و نه به خاطر بی‌احتیاطی».

القائات رسانه‌های آمریکایی به مردم جامعه خود آنقدر زیاد بوده است که هرگاه واژه تروریست بکار برده می‌شود، آنها فوراً و صرفاً مسلمانان را در ذهن خود متصور می‌شوند. حال آنکه اگر آمریکائیان دست به کشتار مردم مسلمان و یا کشورهای دیگری چون عراق، افغانستان، یمن، فلسطین، و یا کشورهای آفریقایی چون سودان بزنند نه تنها تروریست نبوده بلکه حامی حقوق بشر و آزادی و دموکراسی نیز می‌باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    این عوضی میگه : "من به خاطر اصلیت کسی تبغیض قائل نیستم ". اگر بخوای باشی که خودت اولین کسی هستی که بخاطر رنگ پوست و اصلیتت باید بندازنت تو زباله .
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    تروریست واقعی آمریکا جنایت کاره
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    مردم آمریکا دیگه به جنگ طلب ها رای نمیدهند مطمئن باشید حتی اگه رای بدهند آمریکای بدهکار و مقروض قدرت جنگ با دنباله های ایران در منطقه را هم ندارد ایران که جای خود داره،یکه بزن آنها بوش بود که در بهترین شرایط مالی و نظامی جرات حمله به ایران رو نداشت الان دیگه از سال 2009 به بعد حمله ی نظامی به ایران منتفی است.
  • عبدالرضا ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    0 0
    بیبیند چقدر مسلمون ها بدبخت شده اند که حتی برده ها هم به اسلام توهین می کنند. خدا دیدشون که روسیاهشون کرده.
  • ناشناس ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    0 0
    ظاهراً اين آقا ادعاي حمله به ايران هم داشته است آمريكائيها اينقدر ترسو هستند تا كسي حرف از جنگ بزند او را گردونه خارج كنند اگر اوباماي سياه پوست آمد ادعا كرده بود رابطه با ايران را اصلاح ميكند ايشان هم به علت اينكه خود نياز به اصلاحات دارد نتوانست.
  • احسان ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    0 0
    نه مسلمون ها بدبختن و نه این اقا بردست بد نوشتی داداش، بد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس