کد خبر 555473
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

نیروهای امنیتی لبنان یک شبکه قاچاق عناصر تروریستی به سوریه را در شمال لبنان منهدم کردند.

ادای احترام کری به کشته‌شدگان فاجعه هیروشیما +عکس به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت که نیروهای امنیتی لبنان شبکه‌ای برای عضوگیری و قاچاق نوجوانان در گروه تروریستی داعش را کشف و منهدم کردند که در مناطق المنکوبین و وادی نحله در شمال لبنان فعالیت می‌کردند. تعداد عناصر این شبکه پنج نفر است که بیشتر آنها لبنانی بوده و زیر نظر عمر الصاطم اداره می شود، وی فعالیت‌های این شبکه را در استان الرقه مدیریت می کرد.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که عناصر این شبکه تحت پوشش مدارس دینی در مناطق مختلف شمال لبنان فعالیت می‌کردند. عناصر بازداشت شده عبارتند از: "بکر س."  ، "خالد خ."، "أحمد م." ، "أ. مهنا"،  که لبنانی بودند، "مهند ج." تنها فرد سوری وابسته به این شبکه بود. ائتلافات عناصر این گروه نشان می‌دهد که آنها خود را برای انجام فعالیت‌های امنیتی آماده می‌کنند و چندین طرح در دست اجرا بر ضد ارتش لبنان در منطقه البداوی داشتند.

تحقیقات انجام شده از سوی مدیریت امنیت عمومی نشان می‌دهد که یک دختر لبنانی با دیدگاه‌های جهادی، بکر س. ملقب به ابو عمر را به بیعت با جبهه النصره قانع کرد. جوان بازداشت شده اذعان کرد که این زن او را به پیوستن به جبهه النصره برای جهاد در سوریه تشویق کرد. این زن مقداری پول به وی داد تا برای انتقال او از شمال لبنان به منطقه عرسال و اردوگاه های جبهه النصره هزینه شود.

خالد خ. ملقب به خلدون در سال 2007 نیز علت ارتباط با یکی از عناصر گروه تروریستی فتح‌الاسلام در پی حوادث نهر البارد بازداشت شده بود، و در آن زمان کارشناسان قدما بار دیگر در یکی از درگیری‌های صورت گرفته بین جبل محسن و باب التبانه بازداشت شده و با قرار وثیقه 3 میلیون لیره ای آزاد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس