دل‌نوشته‌ای از همسر شهید بر تربیت دردانه پسرش تا صبوری زینب‌گونه مادری لبخند بر لب در بزرگداشت شهید رضا حاجی‌زاده، چهارمین شهید حرم شهرستان آمل توجهات مدعوین این مراسم را به خود جلب کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، یک هفته پیش استان لاله‌خیز مازندران شاهد دریافت خبر اندوهناکی از سوی ستاد فرماندهی 25 کربلا شد که بسیاری از خانواده‌های چشم‌انتظار جوان برومندشان را داغدار کرد.

13 شهیدی که به همراه یک گردان از لشکر به منظور دفاع از حریم اهل بیت وارد خاک سوریه شدند تا بار دیگر رشادت‌های خود طی هشت سال دفاع مقدس در مقابل ابرقدرت‌های خون‌خوار نشان دهند.

این‌بار این لشکر در یک حمله غافلگیرانه و در یک نقشه جنگی از پیش تعیین شده داعشی‌ها مورد هجوم امواج سهم‌گیر سلاح‌های پیشرفته نظامی‌شان قرار گرفتند و در کنار زخمی شدن 21 نفر از هم‌استانی‌های ایثارگر 13 رزمنده پرافتخار استان لاله‌خیز مازندران جان خود را در راه دفاع از حریم عصمت و طهارت نثار کردند تا بار دیگر افتخاری در تاریخ اسلام برای این استان نقش بیافرینند.

شهید رضا حاجی‌زاده فرزندی از دیار شهیدپرور شهرستان آمل بود که در کنار این همرزمان قرار گرفته و با نگاه گرم و لبخند دلنشینش را برای همیشه در اذهان مردم این شهرستان به یادگار بگذارد.

شهیدی بزرگوار که به مانند دیگر هم‌قطارانش پیکر پاکش به خاک وطنش باز گرداننده نشد و در جوار خاک پاک اسوه صبر و استقامت کربلا حضرت زینب(س) و یادگار سه‌ساله برادرش بی‌بی حضرت رقیه(س) جای گرفت.

به پاسداشت این شهید همیشه جاوید مراسم گرامی‌داشتی در مصلی قدس این شهرستان با حضور مسئولان، خانواده‌های شهدا و مردم همیشه در صحنه تاریخ نظام جمهوری اسلامی به ویژه حماسه اسلامی ششم بهمن برگزار شد.

صبوری‌اش را از شهید پسرش با لبخند بر لب نشان می‌داد

هنگام ورود به این مجلس بزرگ و پر از معنویت هم‌گام با مادر این شهید بزرگوار شدم که در زمان دست دادن به وی و گفتن استطاعت صبر از خداوند، صبوری‌اش را از شهادت پسرش با لبخند لب‌هایش مشاهده کردم تا لحظه‌ای سکوت کنم.

پس از تلاوت آیاتی از وحی الهی و مداحی حاج محمود شاهنوری، مطابق برنامه اعلام شده قرار شده بود دل‌نوشته‌ای از همسر شهید رضا حاجی‌زاده خوانده شود که ناخودآگاه تمام نگاه‌های مدعوین را به سمت همسر این شهید بزرگوار کشاند که با استقامت دختر چهار ساله‌اش را در بغل گرفته و  زمزمه‌هایی در گوش فرزند دلبندش نجوا می‌کرد.

در این دل‌نوشته آمده است:

مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم
                                                      هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

آقاجان، بالاترین آرزویم در زندگی این بود که روزی بتوانم تمام هستی و زندگی خود را فدای شما و راه شما کنم و الحمدلله رب العالمین این سعادت نصیبم شد و در زمره رهروان خانم، ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س) نائل آمدم.

آقا جان عنایتی بفرمایید دردانه پسرم را همچون پدرش تربیت کنم و نامش همانند قاسم سلیمانی‌ها لرزه بر اندام دشمنان اسلام و ایران اسلامی و نائب برحقتان آقا امام خامنه‌ای بیاندازد...

شهدا شفاعت‌خواه بندگان خدا در قیامت

امام جمعه آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه در این دنیا بسیاری از کشورها به تعلقات دنیوی را به اخروی ترجیح دادند و برای رسیدن به این تعلقات به ترفندهای مختلف دست زدند، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا خون و خونریزی برای دست یافتن به این تعلقات راه انداختند تا قدرت خود را نشان دهند.

حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌آملی با تاکید براینکه افراد دیگری نیز به خواسته‌های ابدی، سرمدی و واقعی را انتخاب کردند و برای رسیدن به آن جان‌شان را نثار می‌کنند، افزود: شهادت و شهید واژه‌ای زیبایی است که مبارزه، قهرمان، پهلوان و رزمنده به واژه آن نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: در زمان عبور از بهشت خداوند به هر یک از علما، مومنان، دین‌داران اسلام اجازه ورود می‌دهند اما شهدا را نگه می‌دارند تا به شفاعت‌خواهی بندگان خدا بپردازند زیرا جایگاه آنها بسیار بالا است.

رحمانی‌آملی خاطرنشان کرد: شهید رضا حاجی‌زاده شهیدی جوان و برومندی که با وجود سنش و تمام تعلقات زن و فرزندانش و والدینش، زندگی در آخرت و رسیدن به سربلندی را برای سر کردن این دنیای مادی ترجیح داد.

اسلام انحرافی بلای جان مسلمانان جهان شد

یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز مطرح کرد: امروزه سه اسلام انحرافی وهابیون، لیبرالیسم و اسلام شیعه نما بلای جان مسلمانان جهان شدند.

سردار احمد کوهستانی با بیان اینکه لشکر 25 کربلا مازندران در هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های تاثیرگذار انجام داد و رشادت‌های بسیاری از رزمندگان این استان در خط‌های مقدم صورت گرفت، گفت: در آن سال‌ها بسیاری از لشکرهایی از اصفهان، تهران، شیراز و تبریز در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی علاقه آن داشتند تا در جوار این لشکر به مبارزه بپردازند زیرا از پیروزی‌های رزمندگان این استان در عملیات‌ها اطمینان داشتند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود بحث پیچ تاریخی را مطرح کردند که نظام ما بر روی آن حرکت می‌کند، تصریح کرد: مخالفان و تئوریسین‌های غرب و شرق بر این باور هستند که پیچ تاریخی جهان را به سمت اهداف خود هدایت می‌کنند و امروز اهداف و دیدگاه رهبری در سوریه در حال رقم خوردن بوده است.

کوهستانی با تاکید براینکه شکل‌گیری نظام ما نه اتفاقی بلکه وعده داده شده از خداوند بود، بیان کرد: انقلاب اسلامی در یک بحران بی‌اعتدالتی و بی‌اجتماعی شکل گرفت و امروزه بسیاری از کشورهای دنیا در مقابل این عدالت‌های اجتماعی صف کشیدند تا به نابودی بکشانند.

وی با بیان اینکه امروز اسلام ما در برابر سه اسلام انحرافی قرار دارد تا در مقابل قرآن قد علم کنند و با دریافت مقالات متعددی به شناخت شیعه بپردازند، افزود: این سه اسلام انحرافی وهابیون، لیبرالیسم و اسلام شیعه نما هستند که به تربیت و پرورش داعش، تکفیری و طالبان بلای جان مسلمانان در دنیا شدند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بیش از 30 سال توطئه‌های بی‌شماری را از سوی دشمنان گذرانده است، عنوان کرد: فرزندان این نظام همیشه پیروز هستند زیرا راه و مسیرشان را انتخاب و راه افق را در پیش گرفتند تا آن را به صاحب اصلی‌اش برسانند.

وی با اعلام اینکه سوریه امروز جنگی را دارد پشت‌سر می‌گذراند که سال‌های گذشته به توافقات آنها برای عدم کمک‌رسانی به ایران اسلامی گوش نداده بود، گفت: طی سال‌های جنگ تحمیلی تنها کشوری که به حمایت از نظام جمهوری اسلامی پرداخت سوریه بود و امروز ما باید به این کشور کمک کنیم.

کوهستانی با اشاره به واقعه خان‌طومان بیان کرد: بچه‌های لشکر 25 کربلا در یک حمله غافلگیرانه قرار گرفتند زیرا زمانی به آنها حمله شده بود که مقابل سه هزار نیرو با تجهیزات کامل نظامی قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: این حمله ناجوانمردانه زمان آتش‌بس از سوی خودشان بوده که ثابت کردند بر روی حرف‌شان اعتمادی نیست، با وجود این حمله پیش‌بینی نشده نیروهای مازندرانی در مقابل آنها ایستاده و 20 نفر از آنها را به هلاکت رساندند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس