کد خبر 522273
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

بر اثر حملات چندین ماهه عربستان علیه کشور یمن، حدود ۱۰ میلیون کودک یمنی دچار انواع محرومیت‌ها، بیماری‌ها و خشونت شده‌اند.

به گزارش مشرق و به نقل از العالم، کودکان یمنی در حالی گرفتار عواقب جنگ شده اند که گویا عربستان نمی‌خواهد این جنگ را که به یمنی‌ها تحمیل کرده است، به پایان ببرد و سازمان ملل متحد نیز اخیراً اعلام کرد که سومین دور مذاکرات طرف‌های یمنی تا حصول توافق درباره محل برگزاری مذاکرات به تأخیر افتاده است.

جولیان هارنس، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد که حدود 10 میلیون کودک دچار مشکلات متعددی هستند و تداوم بمباران و درگیری‌های خیابانی باعث شده است که کودکان و خانواده‌های آنان در معرض انواع خشونت، بیماری و محرومیت‌ها قرار بگیرند.

هارنس در بیانیه‌ای اعلام کرد: سنجیدن تأثیر مستقیم درگیری‌ها بر کودکان سخت است و آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که از مارس 2015 تاکنون 747 کودک کشته، هزار و 108 کودک دیگر نیز زخمی و 724 کودک هم مجبور به جنگیدن شده‌اند.

نماینده یونیسف در یمن اعلام کرد: تأثیر خشونت‌ها در شهروندان بی‌گناه بسیار زیاد است و کودکان حداقل نیمی از 2 میلیون و 300 هزار آواره و همچنین نیمی از 19 میلیون فردِ نیازمند به آب سالم را تشکیل می دهند.

یونیسف چندی پیش نیز اعلام کرد که سوء تغذیه شدید و مشکلات تنفسی حدود یک میلیون و 300 هزار کودک زیر 5 سال را در یمن تهدید می‌کند و حداقل 2 میلیون کودک از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند.

یونیسف افزود: مراکز خدمات عمومی همچون مراکز درمانی و تصفیه آب در درگیری‌های یمن آسیب دیده است و جوابگوی نیاز روزافزون مردم محتاج خدمات و کمک‌های بشردوستانه نیست و فقط تعداد اندکی از 7 میلیون و 400 هزار کودکِ نیازمند به کمک‌های مادی و حمایت اجتماعی از خدمات عمومی برخوردار خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس