کد خبر 504070
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

سازمان ملل اعلام کرد در سال 2015 دستکم 189 کودک عراقی در ناآرامی‌های این کشور کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، سازمان ملل در تازه ترین آمار خود اعلام کرده است در سال 2015 دستکم 189 کودک عراقی در ناآرامی‌های این کشور کشته شده‌اند.

پایگاه خبری سومریه نیوز عراق روز پنج شنبه به نقل از سازمان ملل گزارش داد 301 کودک نیز در این سال مجروح شده‌اند.

بر اساس بیانیه مشترک یان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، و پیتر هاکینز، نماینده یونیسف در این کشور عربی، درگیری‌های مستمر در عراق، خسارت‌های جبران ناپذیری به شهروندان کم سن وسال عراقی وارد آورده است.

در این بیانیه آمده است تنها در یکی از حوادث مرگبار که در تاریخ 26 نوامبر (5 آذر) در شهر فلوجه روی داد، دستکم 8 کودک کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل و یونیسف در این بیانیه با ابراز نگرانی نسبت به امنیت جانی کودکان عراقی اعلام کردند: «صدها کودک در مناطق مورد مناقشه در عراق از دستیابی به خدمات اولیه زندگی محروم هستند.»

در این بیانیه همچنین آمده است به دلیل حمله به مدارس و بیمارستان‌ها، کودکان از دسترسی به خدمات اساسی همچون بهداشت و تحصیل محروم شده‌اند به گونه‌ای که در این سال، ۴۵ مدرسه در شهر الرمادی تخریب شده است.

 این گزارش در حالی ارائه شده است که هیات امدادرسانی سازمان ملل در عراق (یونامی) پیشتر در گزارشی از کشته شدن 888 عراقی در خشونت‌ها و اقدامات تروریستی ماه گذشته (نوامبر) در این کشور خبر داد.

براساس این گزارش، استان بغداد با 325 کشته و 785 زخمی بیش از مناطق دیگر با اقدامات تروریستی روبرو بوده است.

استان نینوا با 109 کشته و 41 زخمی، کرکوک با 14 کشته و 23 زخمی، صلاح الدین با 21 کشته و 8 رخمی و دیاله با 16 کشته و11 زخمی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس