خانواده شهید بالااوغلان عباس‌زاده قره‌تپه بعد از 36 سال چشم انتظاری به دیدار مزار شهیدشان به شهرستان شوش اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، خانواده شهید بالا اوغلان عباس زاده بعد از گذشت 36 سال به همراه کاروانی متشکل از کارکنان بنیاد، چمعی از مسئولان استان اردبیل و کادر پادگان ارتش در استان به دیدار مزار شهید عباس‌زاده واقع در شهرستان شوش اعزام می‌شوند.

استقبال از خانواده شهید عباس زاده، برگزاری یادواره شهدا با محوریت شهید عباس‌زاده، تجلیل از شاهدان عینی نحوه شهادت شهید و اهالی روستای سیدلر از توابع شهر شوش و عطرافشانی و گلباران مزار شهید با حضور مردم شوش و مسئولان خوزستان از جمله برنامه‌های سفر این کاروان به شهرستان شوش است.

برگزاری یادواره شهدای والفجر 8 با محوریت شهید والامقام بالا اوغلان عباس‌زاده و گلباران مزار شهدا در گلزار غریبان از دیگر برنامه‌هایی که در بازگشت این کاروان در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.

شهید بالااوغلان عباس زاده قره‌تپه از نیروهای رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو گردان زرهی پادگان اردبیل بود که در اولین روزهای حمله رژیم بعثی عراق به خاک پاک میهن اسلامی به منطقه جنوب اعزام شد و چهارم آذر ماه سال 1359 حین دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پل کرخه بر اثر بمباران رژیم بعث عراق به مقام والای شهادت رسید.

به علت عدم بازگشت پیکر مطهر این شهید،خانواده‌اش تا به امروز به عنوان شهید مفقودالجسد تحت پوشش اداره بنیاد شهرستان اردبیل بود که در ماه‌های گذشته با تلاش و پیگیری‌های بنیاد شهرستان اردبیل پس از طی فرآیندهای لازم مشخص شد مزار شهیدی که با این عنوان در شهرستان شوش وجود دارد متعلق به این شهید عزیز است.

به گفته مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش به نقل از شاهدان و گواهان عینی در سال 1359 اهالی روستای "سیدلر" از توابع این شهرستان با پیکر خونی شهیدی با لباس فرم ارتش در کنار رود کرخه مواجه می‌شوند و با مشاهده عبارت " بالااوغلان عباس زاده " بر روی اتیکت و بعد از امضای کاغذی بین خود مبنی بر پیدا کردن جنازه‌ای بر روی آب پیکر مطهر را در شهر شوش به خاک می‌سپارند و نام شهید را از روی اتیکت نصب شده بر سینه‌اش روی مزارش می‌نویسند.

تا چندی پیش برای اهالی و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش هویت اصلی این شهید نامعلوم و سوال بی‌جواب مانده بود که ید به خواب مادری از شهر شوش می رود و می‌خواهد به خانواده‌اش خبر بدهد که پیکرش در این شهر است. سرانجام با پیگیری‌های مجدد بنیاد شوش از اداره بنیاد شهرستان اردبیل مشخصات دقیق این شهید شناسایی شد.

خانواده بویژه مادر شهید عباس زاده خواستار ماندن پیکر مطهر شهید در شهرستان شوش شدند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس