سعید لیلاز اظهار داشت: با توجه به کاهش تولید و کمبود تقاضا برای خودرو، این صنعت به مانند گذشته سهم بالایی در رشد اقتصادی ندارد و می‌توان گفت که از اهمیت آن در اقتصاد کاسته شده است.

به گزارش مشرق، سعید لیلاز اظهار داشت: با توجه به کاهش تولید و کمبود تقاضا برای خودرو، این صنعت به مانند گذشته سهم بالایی در رشد اقتصادی ندارد و می‌توان گفت که از اهمیت آن در اقتصاد کاسته شده است.

وی افزود: اگر تا سال‌های گذشته با توجه به تقاضای بالا و تراکمی که در ثبت نام خودرو وجود داشت، خودروسازان یکی از ثروتمندترین بنگاه‌های اقتصادی کشور بودند، این روزها با توجه به کاهش تعرفه و ورود خودروسازان بخش خصوصی، دو خودروساز بزرگ کشور، هم بخشی از بازار را از دست داده‌اند و هم اینکه با کاهش تولید مواجه شده‌اند.

 با توجه به کاهش اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد ایران، حاشیه‌های سیاسی از دور و بر این صنعت نسبت به سال‌های گذشته کم شده و مدیران دو خودروساز بزرگ کشور به راحتی می‌توانند برای ادامه فعالیت بنگاه خود نقشه راه ترسیم کنند.

وی تصریح کرد: با نگاهی به ترکیب سهام در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به این نتیجه می‌رسیم که سهام دولت در صنعت خودرو به حداقل رسیده و در اقلیت قرار گرفته که به همین اندازه نیز میزان دخالت دولت در این صنعت کاهش یافته است.

این کارشناس اقتصاد سیاسی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به رشدی که امسال در اقتصاد خواهیم داشت، تولید انواع خودرو سواری در کشور به حدود یک میلیون دستگاه برسد و خودروسازان این تولیدات را به گونه‌ای عرضه کنند که با مشکل مازاد تولید مواجه نشوند.

منبع: اقتصاد نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس