کد خبر 572959
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

باردیگر و به طور تصادفی،« ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره از مرگ حتمی نجات یافت، این بار هم او چند دقیقه قبل از بمباران هوائی محل نشست سرکردگان تکفیری در فرودگاه نظامی ابوالضهور در ریف ادلب سوریه، آنجا را ترک کرده بود.

 به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی السفیر نوشت که جنگنده های ناشناس دو روز قبل مقری را در فرودگاه نظامی ابوالضهور سوریه که توسط تروریست های تکفیری اشغال شده است، بمباران کردند ، در این مقر نشستی در سطح عالی برگزار و سرکردگان اصلی جبهه النصره در آن شرکت کرده بودند.

این بمباران به هلاکت دسته کم به هلاکت 15 سرکرده جبهه النصره منجر شد که در میان آنها سرکردگان ارشد آن در صحرای سوریه از جمله « ابوهاجر الاردنی» سرکرده جبهه النصره در صحرای سوریه ، «ابوالنصرتلمنس» مسئول امور عمومی و اداری، « ابواسامه» مسئول فرودگاه ابوالضهور، « ابو تراب الحموی» سرکرده نظامی جبهه النصره در صحرای سوریه و « ابو شیماء » و « ابوتقی الشوحه» قرار دارند.

ابوهاجر الاردنی از سرکردگان بارز جبهه النصره پیشتر در غوطه شرقی دمشق فعال بوده است.

السفیر به نقل از منابعی خاص نوشت که ابو هاجر همان « ابوالولید الاردنی» و یا « عزام الشامی » است که جبهه النصره او را از غوطه شرقی به منطقه صحرای سوریه منتقل کرد بعداز آنها در غوطه مشکلات بین جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی تکفیری از جمله جیش الاسلام حاد و سخت شد.

اگرچه هویت ابوالولید الاردنی همچنان فاش نشده است اما بسیاری می گویند که او قبل از پیوستن به گروه های تروریستی تکفیری یک افسر امنیتی اردنی بوده است.

السفیر در ادامه گزارش خود به نقل از شاهد عینی وابسته به جبهه النصره نوشت که موشکی وارد محل استقرار سرکردگان این گروه در بیست متری زیر زمین شد و جنگنده ها برای اطمینان از کشته شدن همه کسانی که آنجا بودند پیوسته محل را بمباران می کردند و به همین دلیل برخی که تصمیم داشتند با خودرو فرار کنند، در داخل ماشین هایشان کشته شده اند.

این روزنامه لبنانی افزود: الجولانی در بخش نخست این نشست که با حضور اعضای شورای جبهه النصره بود ، شرکت و سپس او به اتفاق « سامی العریدی » ، « ابوالفرج» و « ابواحمد حدود» به ترتیب از اردن ، مصر و سوریه که در صف اول سرکردگان جبهه النصره قرار دارند، محل را ترک کرد و تنها نیم ساعت بعداز آن بمباران شروع شد.

« رامی عبدالرحمن » مدیر مرکز سوری حقوق بشر گفته است که همچنان هویت جنگنده هائی که این مقر را بمباران کرده اند، نامعلوم و ناشناخته است.

تاکنون چندین بار مقرهای این گروه تروریستی تکفیری هدف حمله هوائی قرار گرفته و پنجم آوریل گذشته هم یکی از مقرهای آن در کفرجالس در ریف ادلب بمباران شد و تعدادی از سرکردگان آن به هلاکت رسیدند اما هربار و به طور تصادفی الجولانی از مرگ حتمی نجات پیدا می کند.

السفیر نوشت: الجولانی که بارها ادعا کرده است اگر آمریکا به بمباران مقرهای ما ادامه دهد، پاسخ می دهیم، اما تاکنون هیچ اقدامی علیه منافع آمریکا انجام نداده است.

الجولانی سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره با همپیمانان منطقه ای آمریکا از جمله قطر روابطی نزدیک دارد و شبکه الجزیره قطر تریبون اصلی خبری او است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس