کد خبر 573241
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

یک روزنامه چاپ انگلیس از احتمال به کارگیری تسلیحات شیمیایی در شهر موصل توسط گروه تروریستی داعش خبر داد.

 به گزارش مشرق، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش احتمالا برای مقابله با نیروهای ارتش عراق در شهر موصل از سلاح شیمیایی استفاده خواهد کرد.

در این گزارش به نقل از «روجر نوبل» یکی از فرماندهان نظامی نیروهای ائتلاف مقابله با داعش آمده است: داعش، مناطق مختلف شهر موصل را مین گذاری و خندق هایی را حفر کرده است و پیش بینی می کند انتحاریون داعش با نیروهای ارتش عراق در موصل مقابله کنند.

در ادامه گزارش گفته شده است: همچنین احتمال می رود داعش همانطور که علیه نیروهای کرد (پیشمرگه) از سلاح شیمیایی استفاده کرد در نبرد با نیروهای ارتش عراق در موصل نیز چنین سلاح هایی را به کار گیرد. تسلیحات شیمیایی، بخشی از معادله است و ارتش عراق خود را برای آن آماده می کند.

عناصر تروریستی داعش بارها به استفاده از گاز خردل علیه نیروهای پیشمرگه متهم هستند، نیروهایی که از شمال به سوی مناطق تحت سیطره داعش در حال پیشروی هستند و همزمان نیروهای ارتش عراق نیز از جنوب در حال پیشروی هستند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش بر مقادیر زیادی سلاح های حاوی گاز کلر دست پیدا کرده اند و این باور وجود دارد که داعش دارای کارشناسانی است که فناوری تولید گاز خردل را می دانند و همچنین به مقادیری تسلیحات شیمیایی سوریه دسترسی پیدا کرده اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس