کد خبر 576199
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

طبق یک گزارش، عربستان سعودی سلاح شیمیایی در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه قرار می‌دهد.

عربستان سلاح شیمیایی در اختیار جبهة النصرة قرار می دهد به گزارش مشرق، "هیثم ابوسعید" دبیرکل «سازمان اطلاعات و امنیت اروپا» اعلام کرد که گروه تکفیری جبهه النصره از سلاح‌های شیمیایی که عربستان در اختیار این گروه قرار می‌دهد، استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، جبهه النصره به تازگی از این سلاح‌ها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در شهر حلب، مرکز استان حلب سوریه استفاده کرده است.

به گفته ابوسعید این سلاح‌ها در چارچوب برنامه حمایت ماهیانه که در بلغارستان تهیه می شود، از مرزهای اردن و سوریه در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد.

ابو سعید در ادامه گفته است این اولین باری نیست که جبهه النصره از این سلاح‌ها استفاده می کند و منابع رسمی بین المللی مواردی از استفاده این گروه تروریستی از تسلیحات شیمیایی را ثبت کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه اعلام کرد که گروه تروریستی جبهه النصره تسلیحات حاوی گاز کلر را به شهر حلب سوریه منتقل کرده است.

وزارت دفاع روسیه با انتشار گزارشی در وب سایت خود ضمن اعلام این خبر از ورود بیش از 100 تروریست جبهه النصره مجهز به تسلیحات حاوی گاز کلر به شهر حلب خبر داده بود.

همین راستا "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن استفاده گروه تروریستی جیش الاسلام از سلاح شیمیایی بر ضد غیرنظامیان در شهر حلب نسبت به بی‌اعتنایی غرب به این قضیه و عدم پیگیری آن در شورای امنیت سازمان ملل اظهار تأسف کرد.

عربستان سعودی از گروه‌های مسلح که برای براندازی دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه تلاش می‌کنند حمایت می‌کند. ریاض همچنین به حمایت از گروه‌های تروریستی معارض دمشق متهم شده است.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس